گزارش کمیسیون بین المللی «آزادی مذهبی» آمریکا: وضعیت ایران بدتر شده است

کمیسیون بین المللی «آزادی مذهبی» در ایالات متحده، روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه گزارش سالانه خود را در زمینه وضعیت آزادی مذهبی در کشورهای مختلف منتشر کرد.در این گزارش، نام جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای ردیف اول ناقض آزادی های مذهبی منتشر شده و آمده است که وضعیت آزادی مذهبی در ایران طی سال گذشته، همچنان وخیم بوده است.
گزارش کمیسیون بین المللی «آزادی مذهبی» همچنین درباره وضعیت اقلیت بهایی به طور روشن از سخت گیری های حکومت ایران گفته و تاکید کرده است که بهایی ها مورد آزار و محدویتهای شدیدتری واقع شدند.بنا بر این گزارش، دستگاه قضایی و امنیتی در ایران با کسانی که به دین مسیح گرویده اند، برخورد کرده است. گروه های مدافع حقوق بشر در طی این دوره موارد بیشتری از آزارهای جسمی و ضرب و جرح مسیحیان در زندان را گزارش کردند. تعداد مسیحیان در بازداشت و زندانی تا اردیبهشت ۱۳۹۵، به ۹۰ نفر رسیده است.همچنین در گزارش کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی در ایالات متحده آمده است که مسلمانان سنی در ایران با محدودیت هایی مواجه اند.
براساس این گزارش، تبلیغات منفی و ضدیت با یهودیان و هدف گیری اعضای جامعه یهودی به اتهام رابطه با اسراییل طی سال ۲۰۱۵ از سوی دولت جمهوری اسلامی ادامه داشت.