اخباروگزارشات کارگری2خرداد1395
پرونده قضایی9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق مختومه باید گردد
- جعفر عظیم زاده به بیمارستان و دوباره به زندان انتقال یافت
- اعتصاب کارگران شرکت ساختمانی چولاب تالش دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ونداشتن قراردادکار!
- عدم پرداخت6ماه حقوق کارگران بندر فریدون کنار!
- اعتصاب کارگران پالایشگاه ها ی فرانسه وصفهای طولانی در جایگاه های فروش سوخت!
جعفر عظیم زاده به بیمارستان و دوباره به زندان انتقال یافت
پرونده قضایی9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق مختومه باید گردد
- جعفر عظیم زاده به بیمارستان و دوباره به زندان انتقال یافت
- اعتصاب کارگران شرکت ساختمانی چولاب تالش دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ونداشتن قراردادکار!
- عدم پرداخت6ماه حقوق کارگران بندر فریدون کنار!
- اعتصاب کارگران پالایشگاه ها ی فرانسه وصفهای طولانی در جایگاه های فروش سوخت!
جعفر عظیم زاده به بیمارستان و دوباره به زندان انتقال یافت
جعفرعظیم زاده شب گذشته اول خرداد ماه با محافظت سه مامور زندان ، در پی تشدید وخامت حالش بویژه بابت نارسایی شدید کلیه از طرف زندان اوین ، بدون درخواست وی، ابتدا به بیمارستان طالقانی وسپس بعلت نداشتن بخش ارولوژی در آن بیمارستان ، ،پس از دوساعت بلا تکلیفی ، به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت.
دراورژانس بیمارستان شهدای تجریش جهت بستری نمودن وی، دستور تزریق سرم رادادند که با مخالفت جعفرعظیم زاده روبرو گردید. لذا مسئول وقت اورژانس بعد از ممانعت از تزریق سرم از سمت جعفر عظیم زاده گفت، بدون وصل سرم مراحل پذیرش و دادن تخت برای بستری انجام نخواهد شد.
جعفر عظیم زاده نیز با اعتراض به این شرایط گفت،من برای وصل کردن سرم وشکستن اعتصابم به اینجا نیامده ام. بلکه پس از بحرانی شدن وضعیت کلیه ام واینکه قادر به تخلیه ادرار بطور نرمال نبودم، به بهداری زندان مراجعه کردم اما مسئولین زندان دستور انتقال مرا به بیمارستان صادر نمودند .لذا اگرمیتوانید تشخیص و درمان را بدون شکستن اعتصاب غذایم ، ادامه دهید.
بعد ازممانعت جعفرعظیم زاده از تزریق سرم،وی را بدون گرفتن هیچگونه درمانی، ساعت 4 صبح دوم خرداد ماه مجددا" به بند هشت زندان اوین بازگرداندند.
طبق گفته خانواده و دوستانی که در بیمارستان بدیدنش آمده بودند علیرغم لاغری و ضعف شدید جسمی همچنان مصمم برخواسته اش که لغو احکام امنیتی از پرونده های کارگران و معلمان و فعالین اجتماعی است ، پافشاری میکرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
2 خرداد 95
اعتصاب کارگران شرکت ساختمانی چولاب تالش دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ونداشتن قراردادکار!
کارگران شرکت ساختمانی چولاب تالش دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان ونداشتن قرارداد کاری دست به اعتصاب زدندوازبازگشت بکار خودداری کردند.کارگران معترض قرار است فردا(سوم خردادماه) مقابل فرمانداری تالش تجمع کنند.
به گزارش2خرداد رضوان خبر،کارگران شرکت چولاب تالش بعد از برج ۷ سال ۹۴ تا کنون هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده و در وضعیت نا معلومی به سر می برند. کارگران این شرکت علاوه بر حقوق و عیدی سال گذشته از ابتدای سال جدید خانه نشین شده اند و هیچ گونه قراردادی با این کارگران منعقد نگردیده است .
اما پس از گذشت دو ماه از سال جاری و فراخوان کارگران از طرف شرکت برای شروع کار ولی بدون هیچ گونه قراردادی این کارگران دست از کار مجدد کشیده و تا مشخص شدن وضعیت شغلیشان از انجام کار سر باز زده اند.شنیده ها حاکی از آن است که در صورت مرتفع نشدن این مشکل فردا کارگران این شرکت در مقابل فرمانداری تالش تجمع خواهند نمود.
لازم به ذکر است بنا به گفته کارگران ، این شرکت به علت عدم بودجه و نداشتن نقدینگی از ابتدای سال جاری تا کنون تعطیل می باشد.این شرکت در پروژه هایی همچون طرح ریزی بزرگراه لیسار به تالش ، کمربندی اسالم ، طرح ریزی جاده خالسرا ۵۷ به پونل و کمربندی پره سر مشغول به فعالیت است.
آشنایی با شرکت ساختمانی چولاب:
نوع شركت : سهامي خاص
تاريخ تاسيس : 18/03/1354
زمینه های فعالیت:
آزاد راه ؛ بزرگراه و راه آهن،احداث تونل،شبکه آبیاری و زهکشی،تصفیه خانه آب و فاضلاب،احداث سد،احداث اسکله و فعالیتهای دریایی،سازه های سنگین و پل های خاص وابنیه
پروژه های در دست انجام:اجراي بزرگراه تالش- پونل،اجراي قطعات 1و2ب كنارگذر انزلي،احداث قطعه 2/ب آزادراه رشت ـ قزوين،بهسازی و روکش آسفالت راه اصلی و آزادراه تهران- ساوه
نیروی انسانی:
اعضاي هيئت مديره 5 نفر،پرسنل كليدي (مديران) 10 نفر،نيروي متخصص و فني 50 نفر،تكنسين و اپراتور 171 نفر،پرسنل اداري 52نفر،كارگر ماهر 91 نفر،ساير پرسنل 648 نفر
عدم پرداخت6ماه حقوق کارگران بندر فریدون کنار!
اخباروگزارشات کارگری:بنا به گزارشات منتشره بتاریخ2خرداد ماه،حقوق کارگران بندرفریدون کنار شرکت راهبران 6 ماه است که پرداخت نشده است.
از سال ۱۳۷۱ برنامهریزی ساخت بندر فریدون کنار توسط معاونت ساخت بنادر و فرودگاهها پیگیری گردید و از سال ۱۳۷۴ به طور عملی به اجرا درآمد. در سال ۱۳۸۳ تاسیسات اولیه بندر شامل اسکلهها و موجشکنها به اتمام رسید. مدیریت و راهبری و سرمایه گذاری بندر فریدون کنار در سال ۸۶ به شرکت راهبران بندر فریدون کنار واگذار شده است .
بنا به آخرین گزارشات منتشره،170 کارگر دربندر فریدون کنار مشغول بکارهستند.
بندر فریدون کنار از جهت موقعیت جغرافیایی درسواحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته است. بنادر نوشهر و امیرآباد با حدفاصل بیش از ۱۰۰کیلومتر در غرب و شرق این بندر قرار دارند .
بندر فریدون کنار از طریق دریا می تواند با سایر بنادر حاشیه دریای خزر در کشور روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان ارتباط مستقیم دریایی داشته باشد.
بندر فریدونک نار دارای ۴۵هکتار محوطه بندری و ۳ پست اسکله به طول ۳۸۰ مترو همچنین تجهیزات بندری می باشد. حوضچه این بندر با آبخور ۵٫۵ تا ۶ متر قابلیت پهلو دهی شناور های تا ۷ هزارتن ظرفیت را دارد.
اعتصاب کارگران پالایشگاه ها ی فرانسه وصفهای طولانی در جایگاه های فروش سوخت!
اعتراضهای سراسری به تغییر قوانین کار در فرانسه این بار پمپ بنزینها در سراسر کشور را به حالت نیمه تعطیل درآورد. اعتصاب کارگران پالایشگاه ها و تجمع کارگران در محل پالایشگاه ها ، باعث شده است که جایگاه های فروش سوخت خودرو در فرانسه با کمبود سوخت مواجه شوند.
به گزارش21مه یورونیوز،پس از این که دولت فرانسه تصمیم گرفت، اصلاحات جنجالی قانون کار را با وجود اعتراضهای گسترده پیش ببرد، بخشهای مختلف صنعت و اقتصاد این کشور شاهد اعتصابهای سراسری بوده اند.
معترضان، توانستند با تجمع در محل پالایشگاه ها چند پالایشگاه و انبار سوخت را تعطیل کنند. از طرفی کارکنان سه پالایشگاه توتال به توقف کار رای دادند.
روز شنبه از حدود ۲۲۰۰ جایگاه سوخت شرکت نفتی توتال در سراسر فرانسه حدود ۳۰۰ جایگاه سوخت با کمبود بنزین یا گازوئیل مواجه شدند. جایگاه های سوخت شرکتهای نفتی شل و اِنی با مشکل کمبود سوخت مواجه نشده اند.