پیام منصور اسانلو به مناسبت اول ماه می 1395

از هنگامی که کمپین معیشت شروع به کار کرد با خرد جمعی روشی نوین را برای سازماندهی بیشترین نیروها در کنار هم برای باز پس گرفتن ثروت های ملی از چنگ غارتگران حکومتی پیش روی نهادیم .به همین لحاظ از برای دانستن دوستان ورفقایی که از طرق مختلف در باره بیانیه من در باره اول ماه می روز جهانی کارگر وهمه مزد بگیران پرسش می کنند ، دوباره می گویم که بیانیه وپیام من برای اول ماه می امسال همان تایید وادامه تلاش برای رسیدن به درخواست های مطرح شده در کمپین معیشت می باشد .
لذا تا رسیدن به این مطالبات برحق ملی به عنوان یک سندیکالیست ویک آزادی خواه بر درخواست های "کمپین معیشت " پای می فشارم . این گمپین ملی تازه شروع به فعالیت کرده است واز همه م میهنان انسان گرا ودموکراسی خواه وهمه کارگران وزحمتکشان وسندیکالیست ها واتحادیه گرا ها می خواهم که به این کمپین پیوسته وبه ایجاد یک قدرت اجتماعی واحد در حول خواسته هایی مشترک وحدا قلی وملی کمک نمایند.
کمپین معیشت با انتشار نامه ای زیر عنوان"اقای روحانی ما گرسنه ایم"با طرح چهار خواسته و یک پیشنهاد، شروع به فعالیت نمود.
در خواسته ها به بالا بردن سطح دستمزد مزدبگیران،از 812000 تومان ، حقوق پایه، متناسب با خط فقر که 3.5 میلیون تومان برای خانوار 4 نفره در تهران اعلام شده، اشاره اکید گردیده است.
همچنین از دولت و مجلس خواسته شده برای اشتغالزایی فکری اساسی کرده، صندوق حمایت از بیکاران و بازنشسته ها تشکیل بدهند؛
فکری برای دستفروشان و کولبران نموده و بیش از این، در برابر فقر و بیکاری شهروندان، منفعل نباشند.
همچنین خواهان گسترش تامینات اجتماعی موثر برای آحاد شهروندان شده و خواهان آزادی زندانیان سیاسی- صنفی از جمله نمایندگان کارگران و معلم ها شده اند.
این کمپین با اشاره به سرمایه هنگفتی که در اختیار نهادهای غیر پاسخگو (سپاه و بیت رهبری) است، از مجلس و دولت خواسته تا برای شفاف سازی همه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی اقدام قانونی کرده و ثروت‌های نجومی نهادهای غیر پاسخگو را ملی اعلام نمایند تا برای بیش از 70 درصد از مردم ایران که زیر خط فقر زندگی می کنند، امیدی برای بهبود شرایط زندگی ایجاد شود.
این کمپین به مناسبت اول ماه می، روز جهانی کارگر، بیانیه‌ای صادر و از میتینگ‌های کارگری و خواسته‌های همه زحمتکشان به ویژه طبقه کارگر و جامعه معلمان حمایت کرده‌اند.
تا کنون نزدیک به 1400 تن از شهروندان، این کمپین را امضاء کرده که از همه طبقات اجتماعی به ویژه، دستفروشان،کارگران، معلمان،پرستاران،بیکاران، کسبه،مهندسان، فنی کاران و نیز فعالان سرشناس مدنی از طبقات گوناگون،در لیست ثبت نامی‌ها به چشم می‌خورد.این کمپین تاکید دارد تا رسیدن به 4 خواسته ی خود، به فعالیت ادامه خواهد داد."
"سخنگویی این کمپین در داخل کشور بر عهده روزنامه نگار بیکار شده و زندانی سیاسی پیشین، حشمت اله طبرزدی
ومسئولیت این کمپین در خارج از میهن به عهده منصور اسانلو است "
.
کمپین معیشت(فریاد گرسنگان)

آقای روحانی ما گرسنه‌ایم

خط فقر در کشور سه و نيم میلیونتومان برای هر خانوار چهار نفرهاست، درحالى که حداقل دستمزدسال اینده 812 هزارتومان تعیینشده است؛ آیا هیچ وقت خودتان یااعضای دولت یا سایر مقاماتکشور، سعی کرده‌اید با ماهی 812 هزار تومان زندگی کنید تا ببینیدچگونه درخجالت خانواده می‌مانید؟البته اگر خوشبخت باشید و کاریبه دست بیاورید و یا از کار فعلی‌ تان اخراج نشوید.

ایا اندیشیده اید میلیون هادستفروش سرگردان که از فرطبیکاری و سیه روزی به این کار رویاورده اند،چگونه باید زندگی کنند؟یا میلیون ها بازنشسته که ازمستمری ثابت برخوردار هستند وصندوق انها همواره مورد دستبردحکومتیان قرار می گیرد،چگونه بایدبا تورم و گرانی،هزینه های خود راپرداخت کنند؟

ما امضاء کنندگان این نامه ازشما می خواهیم که:

۱ـ حداقل دستمزد برای تمامیحقوق بگیران اعم ازکارگر وکارمندرا درسال ۹۵، متناسب با حداقلهاى تضمین کننده رفاه خانوادهایرانی از محل دارايى ها، درآمدهاو سرمایه های غنی متعلق به کشورمان ايران، تثبیت کنید؛ از ياد نبريدكه خط فقر سه و نیم میلیون توماناست.

۲ـ اشتغال زايى نموده و به دادلشكر بیکاران کشور برسید؛ازکارخانه‌ ها وموسسات فعال کشورحمایت و مانع از ورشکستگیواحدهای تولیدی کوچک و پیشهوران و شر کت هاى کوچک شويدکه به واسطه هیولاهای اقتصادی انحصارطلب نابود می شوند، تابدين وسيله جلوی توقف آنان و ازبین رفتن اشتغال موجود گرفته شود. آقای روحانی ما صدقه و پول مفتنمی خواهیم ، ما کارشرافتمندانه بادستمزد منصفانه می‌خواهیم؛ ماحق بهره مندی از دارايى و سرمایهمیهنمان را داریم.

۳ـ همچون بسیاری از کشورها،صندوق بیکاری کارآمد و صندوقحمایت از مشاغل درست کنید تاامنیت شغلی ایجاد شود و ترس ونگرانی هر روزه ما از بیکاری وگرسنگی رفع شود.

۴ـ فعالین صنفی مدافع حقوقکارگران ومعلمان و سایر فعالانمدنی و زندانیان سیاسی وعقیدتی را آزاد کنید و امکانانتخابات آزاد تشکل‌ هاى هر بخشرا فراهم کنید تا نمایندگان واقعیآن ها بتوانند در تشکل هاى مربوطه، نقش واقعی اجتماعی و مدنی خودرا ایفا نمایند.

همانگونه كه اطلاع داريد، سفیرجمهوری اسلامی در لبنان گفتهاست که به خانواده هر فلسطینیکشته شده ۷ هزار دلار (۲۱ میلیونتومان) و برای هر خانه خراب شده۳۰هزار دلار (۹۰ میلیون تومان) میپردازند، توقع زیادی نیست کهبگوییم فقط نصف این مبلغ را به هرخانوار زحمتکش ایرانی بدهید،چراكه حداقل خواسته خود را مطرحكرده ايم. برای نمونه به زندگی یککولبر مرزی به ویژه در کوردستاننگاه کنید که برای یک زندگی بخورو نمیر جان خود را در کف دستمی گیرد و از این خیلگرسنگان،سالیانه چند تن موردشلیک قرار می گیرند.

نگویید دولت پول ندارد، پول درکشور موجود است. ۱۵۰ میلیارددلار آزاد شده پس از برجام ونهادها و بانک‌ها و صدها شرکتزیر نظر افراد و نهاد های غیرپاسخگو، بیش از3 هزار تریلیون تومان (یک تریلیون دلار) از ثروتکشور را دراختیار دارند. بیش ازنیمی از کل تولید ناخالص ملیدرکنترل همین نهادهایی است که ازهر نظارتی هم بیرون هستند و ایناموال ملت را با رانت‌های حکومتی وزور ، مصادره و تصاحب کرده اند.

نگوييد قدرت قانونگذارى ندارید،لایحه‌ای به مجلس بدهید و اینموسسه‌ها و هر موسسه‌ای که بهنوعی با استفاده از امکانات ورانت‌هاى حکومتی تصرف شده ودرآمدهای آنچنانى به دست آورده‌ راملی نمایید و از ثروت انباشته شدهدر آن‌ها در جهت تحقق چهارخواسته گفته شده در بالا و به نفعمحرومان جامعه استفاده نمایید. اکنون که مردم اکثریت مجلس راهم به شما داده‌اند، دیگر مانعیبرای خدمت به آنها وجود ندارد.

دعوت می کنیم به کمپین معیشت(فریاد گرسنگان) بپیوندید.