داعش را آفریده اند تا نیروهای مردمی را با انها مقایسه کنند. همدستی روحانی وداووداوغلو

روحانی و احمد اوغلو: داعش و مبارزان کورد که با داعش مبارزه می کنند دشمن مشترک به حساب آوردند
رهبران دو دولت ایران و ترکیه که هر کدام مهرهای دست خامنه ای و اردوغان هستند با توجه به مطرح شدن نام کرد در سطح جهانی و اعلام حکومت فدرال روژاوا، بار دیگر اختلافات زرگری خود را کنار گذاشتند و ملت کورد در چهار پارچه را که برای تحقق خواسته خود مبارزه می کنند دشمن مشترک نامیدند. در این راستا دکتر روحانی در دیدار با داوود اوغلو گفت: داعش و پ.ک.ک و تمام شاخه های آنان در ترکیه و ایران دشمن مشترک ما به حساب می آیند.
به گزارش روزنامه وطن، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نزدیک به نخست وزیری ترکیه، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران که به منظور شرکت در سیزدهمین اجلاس سران کشورهای همکاری اسلامی به استانبول سفر کرده است بعد از پایان این اجلاس در سومین روز از این سفر به آنکارا رفته و با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه دیدار کرده است.
دکتر حسن روحانی در هتل ماریوت آنکارا به مدت 1 ساعت و 40 دقیقه پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران به احمد داوود اوغلو به گفتگو پرداخته است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده در این دیدار، دو طرف با تاکید بر اهمیت همکاری های اقتصادی دو کشور به خصوص بعد از لغو تحریم های ایران، همکاری های بانک های دو کشور با یکدیگر، افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، افزایش ظرفیت های کمرگیو ... خواستار همکاری های بیشتر در این حوزه ها شده اند.
همچنین احمد داوود اوغلو در دیدار با رئیس جمهور ایران با تاکید بر مبارزه با مقوله ترور در ترکیه گفت: مبارزه ترکیه با گروه های تروریستی PKK، PYD، داعش و پژاک با قاطعیت تمام ادامه خواهد داشت. همچنین حسن روحانی در این خصوص عنوان کرده است: داعش و پ.ک.ک و تمام شاخه های آنان در ترکیه و ایران دشمن مشترک ما به حساب می آیند.


این در حالی است که دولت ایران به رهبری روحانی که در سیزدهمین اجلاس سران کشورهای همکاری اسلامی استانبول شرکت کرده بود در بیانیه پایانی که توسط ترکیه تنظیم شده بود به خاطر حمایت از دولت سوریه و حمایت از حزب الله و نیروهای حوثی محکوم شده بود