نامه ی طبرزدی خطاب به فدریکا موگرینی.

بانو سر کار خانم فدریکا موگرنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپآ.
با درود های گرم و خیر مقدم به کشور عزیزم ایران.


بانوی محترم به ایران با مردم مهمان نواز خوش امدید، اما از انجا که می دانم حکومت ایدئولوژیک ، غیر دموکراتیک و سرکوبگر به شما اجازه ی دیدار با نمایندگان احزاب،سندیکاها،حقودان ها و سایر تشکل های مستقل از قدرت و مخالف را نمی دهد، لازم می دانم به این وسیله، نکاتی را به اطلاع شریف برسانم.

اینک که شما میهمان حکومت هستید، هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی، صرفا به جرم عقاید خود در زندان ها و بازداشت گاهها،در شرایطی غیر انسانی با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می کنند.از خانجانی 82 ساله تا محمد نظری که 25 سال است در حبس است و امید کوکبی که با بیماری سخت دست و پنجه نرم می کند تا نرگس محمدی بیمار و حسین رونقی که در اعتصاب غذا به سر می برد ولقمان و زانیار مرادی که به ناحق و غیر قانونی و اعتراف گیری زیر شکنجه،به اعدام محکوم شده اند.

بانو سر کار خانم موگرینی، اینک که شما میهمان حکومت اسلامی هستید، هر روز به بهانه ی اجرای حکم الله، چند تن از شهروندان قربانی مناسبات فاسد حاکم، را به بالای دار می کشند و امار اعدامی ها طی دو سال گذشته که دولت روحانی بر سر کار امده، توسط قوه ی قضاییه ی منصوب خامنه ای، به شکل وحشتناکی بالا رفته است.

اینک که شما در کاخ های دولتیان حاکم بر کشورم پذیرایی می شوید، هیچ حزب،سازمان، نشریه و تریبون مخالف حکومت اسلامی و رهبران ان،حق اظهار نظر ندارد و من که به تازگی از زندان ازاد شده ام، با نوشتن این گونه نامه ها، بیش از پیش امنیت خود و خانواده را به خطر می اندازم اما به رسالت انسانی ام عمل کرده تا وجدان اگاه شما و جهانیان را به داوری بطلبم.
سرکار خانم مو گرینی، در کشور من ایران، نه ازادی بیان وجود دارد، نه ازادی عقیده و مذهب و به این دلیل است که افرادی چون محمد علی طاهری ،عیسا سحر خیز روزنامه نگار، بروجردی، و صد ها بهایی و نو کیش مسیحی در زندان ها و شکنجه گاهها، هستند.

انحصار قدرت و ثروت در دست شخص خامنه ای و نهاد های وابسته به او همچون سپاه و نهاد های غیر پاسخگو، و تجاوز به حریم خصوصی شهروندان و مالکیت های خصوصی و عدم وجود امنیت برای نهاد های مستقل از قدرت، موجب فقر و فساد بسیار در کشور شده و به همین دلیل، ملیون ها ایرانی، به ویژه مزدبگیران و کارگران زیر خط فقر به سر می برند اما میلیارد ها ثروت ایرانی در لبنان و عراق و یمن و سوریه هزینه ی جنگ افروزی های رژیم حاکم بر ایران شده و حتا روحانی نیز در این زمینه با خامنه ای همسو است و تا کنون هیچ اعتراضی به این سیاست های غیر قانونی نکرده است.

در انتخاباتی که اخیرا بر گزار کردند، به دستور صریح خامنه ای، کاندیداهای مخالفین و حتا منتقدین، رد صلاحیت شده و انتخاباتی غیر ازاد، غیر دموکراتیک و غیر منصفانه برگزار شد که البته می دانم نمایندگان حکومت، در دیدار با شما، به هیچ یک از این واقعیت ها ی تلخ اشاره نخواهند کرد و اکثریت بزرگ مردم ایران به همین دلیل ، نسبت به چنین سفر هایی خوش بین نیستند.
اری شما پا به سرزمینی گذاشته اید که در قرن 21 توسط روحانیان سیاسی، به شیوه ی قرون وسطایی اداره می شود و زنان را نصف مردان به حساب اورده و تبعیض های گوناگون ،مذهبی، جنسیتی، قومی و صنفی بر قرار است.من در شگفتم ملل مدعی حقوق بشر و تمدن با چنین حکومتی چگونه به معامله های پرسود می پردازند!؟

حشمت اله طبرزدی- روزنامه نگار و دبیر کل جبهه ی دموکراتیک ایران.
29 فروردین 1395 خورشیدی.