نیویورک ابستن چه افشاگری هایی خواهد بود؟ دادگاه امروز

رضا ضراب سرنخ چه ماجراهایی است ؟نیویورک ابستن چه افشاگری هایی خواهد بود؟
او از ترکیه خودش را به میامی  در ایالت فلوریدا ی آمریکا رساند. به شکلی  که شنیده شده است شرایطی فراهم شد تا در ایالات متحده امریکا دستگیر شد. به دستور قاضی فدرال در زندان باقی ماند وبه لحاظ اهمیت پرونده او را به نیویورک فرستادند.او هم اکنون در دادگاه فدرال در حال محاکمه شدن است. او در زندان فدرال ایالات متحده امریکا در شهر نیویورک زندانی است.
در دادگاه امروز رضا ضراب خود را بی گناه اعلام کردوبه گفته وال استریت ژورنال او خیلی خواهش کرد. وکیل او به گفته سایت پیک ایران بنیامین برفمن benjamin  berfman می باشد که سابقه دفاع از افراد بلند پایه مافیا ومایکل جکسن را در پرونده اش دارد. دادستان گفت برای این جرایم چهارگانه مربوط به شکستن تحریم ها برعلیه جمهوری اسلامی  75 سال زندان پیش بینی شده است. اتهامات اوبرای پنهان کردن معاملات مالی از بانک ها در ایالات متحده دررابطه با نقض تحریم های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ، به طور خلاصه تنبیه  چهار اتهام توطئه، از جمله تقلب در بانک و توطئه پول شویی. وحمل پول به داخل ایران ودروغ گویی به نهادهای بین المللی بوده است، در یک جمله حداکثر 75 سال تحمل زندگی  در زندان است. رضا ضراب کاسب طلا فروش در ترکیه از خانواده های دلال تبریز می باشدکه همکاری وسیعی با حکومت جمهوری اسلامی دارند.اوکه توانست با آبرو خواننده ترکیه ای ازدواج کند وملیت ترکیه ای هم برای خودش بگیرد ، تحت تعقیب توسط دادستان های فدرال منهتن در شهر نیویورک بود. آقای ضراب همکار بابک زنجانی یک دلال بین المللی است که با ستاره پاپ ترکیه ابرو در دبی ازدواج کرده، به صاحب نام خانواده در ترکیه تبدیل شد. پس ازانکه پرونده ملیاردهادلار پولشویی او با همکاری فرزندان وخانواده اردوغان وبرخی از مقامات ترکیه ای در همکاری با جمهوری اسلامی  او را به هدف یک تحقیق توسط دادستان ترکیه به اتهام فساد در میان مقامات دولت ترکیه، از جمله دایره داخلی  قرار داد. پس از آن رجب طیب نخست وزیرترکیه  در2013 به  آقای ضراب در رد این اتهامات کمک  کرده بود.
تحقیق و نتیجه اتهامات در ترکیه علیه آقای  ضراب و دیگران در نهایت، برداشته شده است .بعد از انکه  آقای اردوغان به عنوان  رئيس جمهور این کشور انتخاب شد. رضا ضراب خود را به  امریکا رساند. امروز چهارشنبه اولین روز رسیدگی به اتهامات رضا ضراب در دادگاه فدرال شهر نیویورک بود.
اخبار وجزییات تکمیلی پرونده : دادستان
خبرنگار :
موردمن ادامه کار ایالات متحده به تحقیقات ار این پرونده در مورد سران ترکیه است. چهارشنبه اولین حضور آقای Zarrab در دادگاه فدرال منهتن با وکیل خود بنیامین Brafman، صورت پذیرفت ،که پس از آن وکیل به خبرنگاران گفت که این مورد که در برابر آقای Zarrab است "بسیار قابل دفاع می باشد."
دادستان های فدرال در جلسه از شواهدی  شامل صدها  ادرس افراد و هزاران  صفحه  اسناد مالی ،ایمیل، حساب بانکی و متن تلفن هاوسوابق دیگر  گفتند.
دو متهم دیگر همکار ضراب با اتهام در  همین مورد، شهروندان ایرانی کاملیا Jamshidy و حسین نجف زاده، هنوز هم تحت تحقیقات هستند.
دادستان های فدرال در ادعا نامه خود گفته اند که  آقای Zarrab و همدستان مورد  ادعای  اش با استفاده از شبکه ای از شرکت ها در ترکیه، امارات متحده عربی و کشورهای دیگر برای کمک به سازمان های  حکومت ایران برای  فرار از تحریم های ایالات متحده علیه ایران ،کمک کرده است. دادستان گفت: به عنوان یک نتیجه از این طرح دادخواست ، در بانک های ایالات متحده ندانسته صدها میلیون دلار از معاملات مالی که نقض قانون تحریم ایالات متحده پردازش شده است.
کیفرخواست ایالات متحده علیه آقای Zarrab توسط بسیاری ازمردم در سراسرکشور ترکیه   تشویق شد ، و به طور خلاصه دادستان مامور در منهتن در  ایالات متحده دادستان ،پریت باهارا، به یک هنرمند مشهور رسانه های اجتماعی در ترکیه تبدیل شده است.
پس از اعلام جرم علیه آقای Zarrab، یکی از رهبران مخالفان در ترکیه گفت: آنها امیدوارند در این  مورد که ایالات متحده  اتهامات فساد علیه اعضای دولت اردوغان را  زنده نمایند .
اما مقامات ترکیه هزاران نفر از قضات، دادستان ها و افسران پلیس وبرخی از افراد مسوول را وادار به از  دست دادن  شغل خود کرده و دیگران را محاکمه کردندالبته  به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت اردوغان .
با وجود این  چشم اندازی که در  ایالات متحده علیه آقای Zarrab وجود دارد ، امکان یک تحقیق جدید درمورد مقامات ترکیه بعید به نظر نمی رسد. تحقیق در باره مقامات  ترکیه به اتهامات فساد را می توان هدف قرار داد.آیا دایره درونی فساد اردوغان را می توان با جرقه ای به یک حریق دچار  ساخت ؟
-Emre پکر در استانبول به این مقاله کمک کرده است.
او همان خبر نگاری است که توسط مقامات ترکیه دیروز از خانه اش ربوده شده است.