یک هواپیمای «اف ۷» ارتش ایران در نائین اصفهان سقوط کرد

یک هواپیمای «اف ۷» ارتش ایران صبح روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت پس از پرواز از پایگاه هشتم شکاری اصفهان، در نزدیکی نائین به کوه برخورد کرد اما خلبان و کمک خلبان آن قبل از سقوط هواپیما به بیرون پریده و زنده ماندند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این هواپیمای ارتش ایران که در حال انجام «ماموریت آموزشی» بود صبح روز چهارشنبه به علت «نقص فنی» در مناطق بیابانی «زورکی» در ۵۰ کیلومتری شمال غربی نائین سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، دو خلبان هواپیما با چتر نجات موفق به خروج از هواپیما شده‌اند و هر دو سالم هستند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، این هواپیمای «اف ۷» که ساعت ۱۵: ۹ دقیقه صبح روز چهارشنبه از پایگاه هشتم شکاری اصفهان پرواز کرده بود، ساعت ۵۸: ۹ دقیقه دچار حادثه شد.

به گفته این خبرگزاری، این هواپیما در حوالی روستای «کِجان» در ۴۰ کیلومتری نائین با کوه برخورد کرده و منهدم شده است.

شهر نائین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

روز ششم فروردین نیز سقوط یک هلی‌کوپتر اورژانس شیراز که برای انتقال سه بیمار مصدوم از شهرستان خنج به شیراز به پرواز در آمده بود، ۱۰ کشته برجای گذاشته بود.

در سال‌های گذشته همچنین تعدادی از فرماندهان و پرسنل نیروهای نظامی ایران بر اثر سقوط هواپیماهای نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

روز ۲۲ دی ۹۴ در سقوط یک هواپیمای‌ «اف ۴» جنگی- آموزشی ارتش ایران در چابهار، خلبان و کمک‌خلبان این هواپیما کشته شدند.

روز ۲۴ تیرماه ۹۳ نیز سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده «اف ۴» ارتش در نزدیکی شهرستان استهبان در استان فارس به مرگ خلبان و کمک خلبان این هواپیما منجر شد.

در اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ نیز یک فروند هواپیمای ارتش ایران در حوالی شهر آبدانان استان ایلام، بر اثر برخورد با کوه سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند.

در ۱۹ دی سال ۸۴ نیز در سانحه هوایی سقوط هواپیمای فالکون در نزدیکی ارومیه، احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه، کشته شد.

در ۱۵ آذر ۸۴ سقوط هواپیمای ترابری ارتش ایران که حامل چند خبرنگار و تعدادی از پرسنل ارتش بود، ۱۲۸ کشته و ۱۳۲ زخمی برجای گذاشت.

در دی‌ماه ۷۳ منصور ستاری خواص، فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش، همراه با تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان کشته شدند.