از نامه های رسیده ورنج های مزد بگیران

خوزستان..بهبهان.
با تشکر فراوان از شما که مانند یک سرباز جان بر کف از حق وحقوق کارگران عزیز و خصوصا خط واحد تهران از حق کارگران پاسداری کردید.
در مقابل برنامه های ظالمانه وزارت اطلاعات همچون شیری ایستادگی کردید و اجازه ایجاد شکاف بین عقیده تان و اهداف انسانیتان را ندادید.
استاد عزیز کمی از وضعیت کارگران زحمت کش در بهبهان رو میخوام براتون بگم.
کارگران شهرداری از گرفتن دستمزد و مزایای به موقع خود محروم مانده اند،که بخش عظیمی از علل آن پول چرانی ها و زدوبندبازیهای آقایان در سیستم با استعداد اختلاس هستش.
حدود ۷۰۰کارگر شهرداری که هرکدام به مبلغ حدودی شش میلیون تومان از حقوق عقب مانده خود از کارفرمایان طلبکار بودند،با به تعویق ماندن هفت ماهه دریافت حقوق خود دست به اعتصاب و اعتراض زدند که با بازداشت چندروزه چند تن از کارگران مواجه شدند.
با شایعه و یا تهدید ادامه اعتصاب،مبنی بر اعلام جرم سیاسی و رعب و وحشت بین کارگران به آن خاتمه دادند.

بعداز اعتصابها و نشر خبر بین مردم شهرستان،دو ماهی از حقوق عقب افتاده خود را دریافت کردند،اما در آخر که در بالا ذکر کردم از شش میلیون طلب کارگران با پیشنهاد ظالمانه کارفرمایان با قبول دریافت۴۵۰۰۰۰۰۰﷼از دریافت مابقی آن صرف نظر کنند.

این رویدادها در سال ۹۳رخ داد که خود بهتر از هر کس میدانید،با انتصاب هشت ساله احمدی نژاد بدست حکومت زرو زورو تزویر سیاستهایی را در داخل و خارج اعمال کرد که دست کمی از مخربات هشت سال جنگ با عراق نداشت،در سالهایی که مردم به تنگ نا آمده بودند.

در این اوضاع وخامت بار حق کارگرانی را میخورند که بر حسب گرفتن مالیاتها و عوارض از سوی خود مردم پرداخت میشود که باعث نقض حقوق شهروندی میشود.

در حال حاضر حتی کارگران رسمی شهرداری با طلب دو ماه حقوق خود در حال کار هستند.

..............................

سد تنظیمی آریوبرزن که قرار بود این پروژه دو ساله تمام شود،کلنگ شروع آن سال ۸۰به زمین خورد و دوساله برداشته شود اما عمر کلنگ به ۱۴سال رسیده و هنوز به اتمام نرسیده و در حال حاضر پروژه برای ۶یا۷ بارتعطیل شده است.

کارگرانی که مدام از کار اخراج و یا در صورت اعتراض تهدید میشدند.

کارگرانی که به دلیل بار هزینه ها مجبور به تحمل این بار روانی و اقتصاد فوق ریاضتی شده اند.

در این دیار نه کسی به اندازه زحمت و نه به اندازه کرامت انسانی خود دستمزد میگیرد.

معلمین هم که مشخص است.

با تشکر از شما...