هشدار در مورد بارندگی شدید و احتمال جاری شدن سیل در تهران

مقامات استان تهران نسبت به جاری شدن سیل در بخش‌هایی از این استان هشدار داده‌اند. روز جمعه، ٢٧ فروردین (١٥ آوریل)، خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - به نقل از مدیریت بحران استان تهران گزارش کرد احتمال جاری شدن سیل و سیلاب در بخش‌هایی از استان وجود دارد و از شهروندان خواست از ماندن در حاشیه رودها و انجام سفرهای غیرضروری در این مناطق خودداری ورزند.

هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان، گفته است که طبق پیش‌بینی هواشناسی، سامانه بارشی که باعث ریزش باران شدید در جنوب غرب ایران بوده به سمت شمال شرق در حرکت است. در نتیجه، از بعد از ظهر روز جمعه، احتمال باران سنگین در استان تهران وجود دارد.

به گفته او، احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی استان و دامنه‌های البرز بیشتر است.

آقای رحمتی گفته است که بیش از ٩ رودخانه و مسیل در شمال تهران واقع شده و به شهروندان توصیه کرده است که از رفتن به اطراف رودخانه‌ها از جمله رودخانه‌های دربند، درکه و کن اجتناب ورزند. همچنین، به کوهنوردان توصیه شده است در روزهای جمعه و شنبه از صعود به ارتفاعات استان خودداری کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم گفته است که از بعد از ظهر جمعه، احتمال بارندگی در تهران وجود دارد و ممکن است شمال استان و شهر تهران، شاهد ریزش باران سنگین باشد. وی با هشدار به شهروندان برای رعایت ملاحظات ایمنی، گفته است که بارندگی تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

در روزهای اخیر، بارندگی شدید در مناطق غربی ایران به خصوص استان‌های جنوب غربی باعث طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شده و خسارات سنگین و تلفاتی برجای گذاشته است.