جمهوری اسلامی و ترور مخالفان در خارج از کشور

ترور و کشتن مخالفان در خارج از ایران بدست جمهوری اسلامی از همان ابتدای انقلاب 57 اغاز شد .ترورهایی که اکثر امرین ان یا دستگیر نشدن ویا با وساطتت ومنفعت طلبی کشور های که در ان ترورها صورت گرفت به سرنجام دلخواهی نرسید .در این میان ترور مخالفین کرد تقریبا بیشترین امار را دربین این نوع حذف های فیزیکی داشته ترور دکتر قاسملو و دکتر شرفکندی و دها تن دیگر تنها گوشه ای از این ترورها بوده.

در اخرین مورد از این دست ترور ها کشته شدن دو تن از نیروهایی اپویست و فعال در نزدیکی مرز ایران و دولت اقلیم کردستان عراق در اطراف پنجوین روزچهارشنبه, 13 آوریل در شهرستان پنجوین از توابع استان سلیمانی جنوب کردستان دو میهن‌دوست به نام‌های «وستا صدیق سالیاوایی» و «کمال شیخ‌صادق» در ساعت 4 12اوریل گذشته از سوی افراد ناشناس ربوده شدند.

پس از مدتی کوتاه و در حدود ساعت 7 غروب همان روز پیکر «صدیق سالیاوایی» در نزدیکی دو راه روستای «نزاره» یافت شد که آثار هشت گلوله بر روی بدن وی مشهود بود. در ساعت 3 بعدازظهر امروز هم پیکر «کمال شیخ صادق» در همان حوالی یافت شد.

کمال شیخ صادق از شخصیت‌های سرشناس پنجوین است که بعنوان میهن‌دوست و پیشاهنگ جنبش آپویی مشهور بود. وی در سال 2013 از نامزدهای انتخاباتی حزب حل دموکراتیک برای پارلمان اقلیم کردستان بود. پیشتر هم نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران بارها وی را به کشتن و ربودن تهدید کرده بودند و سال گذشته افرادی ناشناس بسوی وی شلیک کردند که نافرجام بود.

به گفته همسر کمال شیخ صادق منزل این مبارز خانه ای برای کسانی بود که از طرف جمهوری اسلامی مورد تهدید قرار گرفته و به اقلیم کردستان عراق فرار میکردند . منطقه پنجوین از لحاظ استراتژیک یکی از نزدیک ترین مناطق به منطقه کردستان ایران است که همه کسانی که به لحاظ سیاسی در ایران تحت تعقیب اند به این منطقه رفته و سپس به مناطق دیگر میروند .

بارها بسیاری از اکتیویست های مخالف نظام جمهوری اسلامی تا کنون در منطقه اقلیم خودمختار کردستان به قتل رسیده اند و یا مورد ترور نافرجام قرار گرفته اند از این میان اقبال مرادی از فعالین سرشناس سیاسی این منطقه بارها مورد ترور نیروهای جمهوری اسلامی قرار گرفته و مجروح شده است و هم اینک نیز مورد تهدید و خطر ترور قرار دارد فرزند این غعال سیاسی و حقوق بشر هم اینک در زندان است و همچنین برادر زادش در خطر اعدام قرار دارند .ایشان پیشتر در گفتگویی با مرکز اسناد حقوق بشر نحوه ترور خود توسط نیروهای جمهوری اسلامی را شرح داده است 
لینک گزارش
در پایان به عنوان جنبش همبستگی ملتایران هر گونه سوء قصد به جان این مبارزان را محکوم و از دولت خودمختار حریم خواستاریم که به حفاظت بیشتر از این فعالان سیاسی اقدامات بیشتری انجام داده و در پیگیری مسببین وقاتلان این دو مبارز همکاری بیشتری به عمل اورد 
آوات آبدانان