قطعات كشف شده پرواز ام.اچ 370 در آفریقا به تایید استرالیا رسید

استرالیا ارتباط دو قطعه پیداشده از یك هواپیمای بوئینگ 777 با پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی را كه با دو مسافر ایرانی آن بیش از دو سال پیش به طور مرموزی ناپدید شد، تایید كرد.

به گزارش رادیو نشاط ، این دو قطعه در سواحل كشور آفریقایی موزامبیك پیدا شد، در حالی كه ام.اچ 370 اسفند ماه سال 1392 با 239 سرنشین در مسیر كوالالامپور به پكن ناپدید و محققان تاكید كردند این پرواز با انحراف از مسیر پس از سقوط در اعماق آب های جنوب اقیانوس هند در نزدیكی استرالیا فرو رفته است.

اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا كه مدیریت عملیات جستجو را بر عهده دارد روز چهارشنبه اعلام كرد كه پس از معاینه فنی قطعات پیداشده مشخص شد این قطعات یافت شده در موزامبیك مربوط به پرواز از دست رفته ام.اچ 370 است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) 'دارن چستر' وزیر حمل و نقل استرالیا گفت: نقاشی، كلیشه كلمات كلیدی و شماره درج شده بر روی قطعات پیدا شده كاملا همسان با فونت مورد استفاده در خطوط هوایی مالزی است.

وی گفت كه این امر ثابت كرد هر دو قطعه، یكی تثبیت كننده افقی و دیگری از بال مربوط به بوئینگ از دست رفته 777 است كه 8 مارس سال 2014 با 239 سرنشین از 14 كشور ؛ ناپدید شد.

تعلق این دو شیء به بوئینگ 777 پرواز مرموز ام.اچ 370 مالزی در حالی تایید می شود كه اواسط فروردین گذشته نیز قطعه ای از هواپیما در جزیره موریس در شرق آفریقا كشف شد.

استرالیا ماه گذشته میلادی نیز ارتباط قطعه ای از یك هواپیما را كه در آفریقا بدست آمده بود با این پرواز تایید كرد. پیش از آن نیز در سال 2015 مقامات فرانسوی تصریح كردند؛ بخش از یك هواپیما كه در جزایر 'ریونیون' در اقیانوس هند كشف شد، بخشی از پرواز ام.اچ 370 بوده است.

در همین حال چین هفته گذشته اعلام كرد؛ بار دیگر به جستجوی خود برای یافتن این هواپیمای مسافربری كه بیشترین سرنشینان آن از اتباع این كشور بودند، ادامه می دهد.

پس از توقف یك دوره نسبتا كوتاه 4 ماهه، در حالی كه شواهد و قرائن تازه ای در ارتباط با این هواپیما پیدا شده، چین تصمیم به تفحص دوباره این هواپیما در آب های عمیق اقیانوس هند گرفته است.

از زمانی كه این هواپیما ناپدید شده، تاكنون هزاران كیلومتر از اعماق جنوب اقیانوس هند زیر نظارت و جستجو قرار گرفت.
این هواپیما دارای 12 خدمه مالزیایی و 227 مسافر بود كه 152 نفر چینی، 50 نفر مالزیایی، 20 نفر از كشورهای غربی و دو نفر ایرانی از مسافران آن بودند.