30 زندانى اهل سنت ايران در خطر اعدام خاموش

سازمان‌هاى حقوق بشر ايرانى گزارش داده اند كه قريب به اتفاق 30 زندانى عقيدتى اهل سنت در زندانى رجايى شهر كرج در خطر اجراى حكم اعدام خاموش هستند.
به گزارش " کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران"، كه لیست اسامی و مشخصات ۳۰ نفر از زندانیان عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج را منتشر كرده، بیش‌تر زندانیان عقیدتی اهل سنت در بازداشتگاه‌های اطلاعات و در زندان‌های شهرستان‌ها نگهداری می‌شوند.
بنا به اين گزارش با وجود بیش از ۲۰۰ زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد در زندان‌های ایران، کماکان زندان رجایی شهر کرج با ۸۰ زندانی، بیش‌ترین تعداد زندانیان در انتظار اعدام از فعالان اهل سنت را در خود جای داده است. زندانیان عقیدتی بیش‌تر در زندان‌های کرج، تهران، سنندج، همدان، کرمانشاه، ارومیه، سقز، مهاباد و مریوان دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.
در اين گزارش آمده است كه این زندانیان از حقوق اولیه و معمول دیگر گروه‌های زندانی، محروم بوده و با توجه به باورهای مذهبی و عقیدتی خاصی که دارند، موارد متعدد جلوگیری از انجام اعمال و فرایض دینی درباره آنها گزارش شده است.
«کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران» از خانواده برخی از زندانیان نقل كرده که فرزندانشان بیش از چهار سال است در بلاتکلیفی به سر می‌برند و وضعیت پرونده آنها نامشخص اعلام شده است.