اخباروگزارشات کارگری29فروردی1395

اخباروگزارشات کارگری29فروردی1395
پرونده قضایی9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق مختومه باید گردد
- اعتصاب 400کارگرکارخانه لاستیک سازی خوزستان2هفته راپشت سرگذاشت!
- بیانیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در دفاع از خواست،جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی
- ادامه اعتراضات کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه (فاز 19 عسلویه) نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق!
- اطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه بر علیه فعال صنفی طاهر قادرزاده
- بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص حکم صادره علیه طاهر قادرزاده عضو انجمن صنفی فرهنگیان کردستان
- تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت مهاباد مقابل فرمانداری برای چندمین بار!

- تجمع اعتراضی بیش از3هزار بازنشسته صنعت فولاد کشور مقابل مجلس!

- بیانیه بازنشستگان فرهنگی در آستانه تجمع سكوت سی‌ام فروردین ماه

- سیلاب 2 هزار کارگر را در دزفول بیكار كرد

- کلیه خطوط تولید کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا کماکان تعطیل است!

- تجمع جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس

- تجمع اعتراضی هنرمندان خوزستان مقابل موزه‌ هنرهای معاصر اهواز

اعتصاب 400کارگرکارخانه لاستیک سازی خوزستان2هفته راپشت سرگذاشت!

یکی ازکارگران کارخانه لاستیک‌سازی خوزستان گفت: با توجه به دست از کار کشیدن حدود 400 نفر از کارگران شرکتی و پیمانکاری این کارخانه، خط تولید از روز 14 فروردین تا الان متوقف شده است و کارگران شرکتی به علت اخراج25 نفر از کارگران شرکتی و کارگران پیمانکاری به دلیل مشکلات حقوقی و حقوق و عیدی معوقه 3 تا 4 ماهه از رفتن به سرکار خودداری کردند.

به گزارش29فروردین ایسنا،وی با انتقاد از نحوه عملکرد مدیریت کارخانه تصریح کرد: با گذشت یکسال و نیم از روی کارآمدن مدیر جدید، عملکرد مدیریت به شدت ضعیف بوده است و مدیریت‌های داخلی این کارخانه پی در پی عوض می‌شوند و طی روزهای اخیر نیز سرپرست کارخانه عوض شده است و شاید به علت عدم توانایی مدیرعامل هم در شرف عوض شدن باشد.

یکی از کارگران شرکتی این کارخانه گفت: از اواخر سال گذشته متوجه شدیم که مدیریت کارخانه قصداخراج 60 نفر از کارگران شرکتی را دارند و پس از پایان تعطیلات نوروز نیز این شرکت 25 نفر از کارگران که از نیروهای جوان و در سخترین بخش این کارخانه یعنی اپراتور مشغول به کار هستند را اخراج کردند که این اقدام با اعتراض وسیع کارگران مواجه شد.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت کارخانه لاستیک سازی خوزستان اظهار کرد: کارخانه مشکلات مالی را علت اخراج کارگران عنوان می‌کند در صورتی که اصلا مشکلی از لحاظ مالی ندارند و فروش کارخانه در وضعیتی عالی است.

این کارگر علت نارضایتی کارگران پیمانکاری را حقوق معوقه 3 ماهه آنان و همچنین عدم پرداخت عیدی عنوان و خاطرنشان کرد: طی دو یا سه سال اخیر میزان تولید کارخانه به دلیل ضعف مدیریت به نصف رسیده و میزان ضایعات کارخانه نیز افزایش یافته است.

درهمین رابطه:

سومین روز اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه لاستیک خوزستان!

مسدود کردن ورودی کارخانه وجلوگیری از ورود وخروج!

تغییر قرارداد کارگران از یکساله به قراردادهای 45 روزه ، یک ماهه و بعضا 15 روزه!

عدم پرداخت حقوق سه ماهه آخر سال 94 و عیدی300کارگراین کارخانه!

ازروزشنبه 14فروردین،حدود 100 کارگربخش های مختلف لاستیک خوزستان واقع در چهار کیلومتری شهر گتوند برای جلوگیری از اخراج،کوتاه ترشدن دوره قراردادهای کاری وعدم پرداخت سه ماه حقوق وعیدی در اعتصاب بسرمی برند.

این کارگران روزیکشنبه15فروردین مقابل ساختمان فرمانداری گتوند تجمع کردند وازصبح روز دوشنبه16فروردین با اجتماع در مقابل کارخانه ومسدود کردن راه ورودی،اجازه ورود و خروج به داخل کارخانه را نمی دهند.

این کارگران معترض که ورودی کارخانه لاستیک خوزستان را از صبح دوشنبه مسدود کرده و اجازه ورود و خروج به داخل کارخانه را نمی دهند افزودند:در نخستین روزهای سال جدید تعداد 25 نفر از کارگران این کارخانه اخراج شده و در برنامه تعدیل نیرو قرار دارند که این اقدام موجب نگرانی سایر کارکنان بخش های مختلف این شرکت شده است.

به گزارش16فروردین ایرنا،کارکنان بخش های مختلف کارخانه لاستیک خوزستان در شهرستان گتوند با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت شغلی خود اظهار داشتند:تعدادی از کارکنان این شرکت در آستانه اخراج قرار دارند.

چند تن از این کارگران معترض ضمن تشریح شرایط سخت و طاقت فرسای کاری در این کارخانه اظهار داشتند: کارگران بخش های مختلف شرکت لاستیک خوزستان سالهاست در شرایط سخت و با حقوق و مزایای ناچیز مشغول بکار بوده اما مدیریت شرکت مذکور در صدد است تا تعدادی از کارگران را به بهانه تعدیل نیرو اخراج کند.

این کارگران معترض که ورودی کارخانه لاستیک خوزستان را از صبح دوشنبه مسدود کرده و اجازه ورود و خروج به داخل کارخانه را نمی دهند افزودند:در نخستین روزهای سال جدید تعداد 25 نفر از کارگران این شرکت اخراج شده و در برنامه تعدیل نیرو قرار دارند که این اقدام موجب نگرانی سایر کارکنان بخش های مختلف این شرکت شده است.

به گفته آنان در حالیکه حقوق پرداختی به آنان در سال 1390 رقمی بین 12 تا 16 میلیون ریال بوده این مبلغ در سال 94 به حدود 11 میلیون ریال کاهش یافته است ضمن اینکه حدود 300 نفر از کارگران این شرکت حقوق سه ماهه آخر سال 94 و نیز عیدی پایان سال را دریافت نکرده اند.

این کارگران با گله مندی از تغییر قرارداد اشتغال خود از یکساله به قراردادهای 45 روزه ، یک ماهه و بعضا 15 روزه در اواخر سال 94 اظهار داشتند:برخی کارکنان این شرکت با 19 سال سابقه کار که اکنون در آستانه بازنشستگی قرار دارند در وضعیت شغلی مبهمی بسر می برند و بیم آن می رود اخراج شده و یا به پیمانکار واگذار شوند.

کاهش هزینه و افزایش بهره وری ، انتقال دفتر مرکزی شرکت لاستیک خوزستان از تهران به استان خوزستان و استفاده از نیروهای بومی ، حذف مدیران پروازی ، ساماندهی وضعیت نابسامان پیمانکاری و تعویض پیاپی پیمانکاران ،پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران ، اصلاح وضعیت قراردادهای پرسنلی و بلند مدت کردن آنها طبق مصوبه شورای تامین از جمله مطالبات کارگران معترض این شرکت می باشد.

کارخانه لاستیک خوزستان در محدوده شهرستان گتوند در شمال خوزستان تولید کننده تیوپ انواع خودرو در کشور می باشد.

گفته می شود 80 درصد تیوپ مورد نیاز کشور در این کارخانه تولید می شود.

بیانیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در دفاع از خواست،جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی

چه کسانی امنیت جامعه را بخطر میاندازند؟!

دفاع از خواست برحق جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی.

بیش از سه دهه است که کارگران ایران در یک مصاف دائم و همیشگی از طرف قوانین سرمایه داری حاکم ، معیشت و زندگی شان تحت فشارها وتنگناهای مختلف قرار داشته است.از تحمیل دستمزدهای چندبرابر زیرخط فقرگرفته تا پرداخت نکردن بموقع دستمزدها، به مخاطره انداختن امنیت شغلی ودغدغه همیشگی با قراردادهای موقت و سفید امضاء ، بوجودآمدن شرایط نا ایمن و قربانی دادن های ناشی از حوادث درمحیط های کار، گسترش پیمانکاریها و شرکتهای واسطه ای وتسلط آنها بر معیشت کارگران، بیکارکردن روزافزون کارگران و ایجاد یک لشکر بیکاری چندمیلیونی با تبعات ویرانگراجتماعی، بوجودآمدن نسلی از کودکان کار و خیابان برای استثماری بیرحمانه در شرایط بی پناهی و بیحقوقی کامل، وبسیاری مصائب طاقت فرسای دیگر ، نمونه هائی هستند از آنچه که طی این دوران بر سر طبقه کارگر ایران آمده است.

همچنین درسالهای اخیر فشارها و تنگناهای معیشتی بر بخش بزرگی از معلمین تحت عناوین مختلفی چون معلمان آزاد، حق التدریسی ، شرکتی، پیمانی وپیش دبستانی ، عدم اجرای کامل قانون نظام هماهنگ پرداخت، مصوبات ناعادلانه دولت درمورد فرهنگیان شاغل و بازنشسته، دستمزدهای پائین معلمین، نابودی تدریجی آموزش و تحصیل رایگان ازطریق رشدفزاینده مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنائی مراکز آموزشی و دهها مورد دیگر عرصه را بر زندگی و هستی معلمین نیز تنگ کرده است.



این وضعیت کارگران ومعلمین را درتقابل و مقاومت دربرابر تعرض و دست اندازی به سطح زندگی ومعیشتشان کرده است وسالهاست به مقاومت واعتراض برخواسته اند. از تهیه نامه ها و طومارهای اعتراضی تا اعتصابات بسیارگسترده و راهپیمایی و تجمعات مختلف در محیط کار و مجلس و وزارت کار وسایر اشکال اعتراضی که درجای جای این جامعه همچنان ادامه دارد.

گرچه نتایج این مقاومت ها و اعتراضات ، موفقیتها وپیروزی ها و تجارب ارزشمندی را ببارآورده اما همواره با فشار و تهدید و سرکوب رو برو بوده که حاصل آن پرونده سازیهای امنیتی برای ده ها رهبر مبارز کارگران ومعلمین است .

اکنون دو تن از این رهبران زندانی جعفر عظیم زاده رئیس اتحادیه آزاد کارگران و اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان در حرکتی متحدانه علیه این فشارهای امنیتی به پاخواسته و در اعتراض به وارد کردن اتهاماتی از قبیل " اجتماع و تبانی به قصداقدام علیه امنیت ملی کشور" به فعالیتهای صنفی وتجمعات و اعتصابات و اعتراضات کارگری ،اعلام کرده اند که از روز دهم اردیبهشت و درآستانه روز جهانی کارگر اعتصاب غذای خودرا آغاز میکنند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن ابراز نگرانی از سلامت این دو رهبر کارگری و معلمان پس از آغاز اعتصاب غذا، از خواست بحق و انسانی وقانونی آنها در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت های صنفی وتجمعات و اعتصابات وبا رد اتهامات واهی از قبیل " اجتماع و تبانی به قصداقدام علیه امنیت ملی کشور و تبلیغ علیه نظام" قاطعانه دفاع کرده و خواستار محاکمه مسببینی است که با اقدامات خود زندگی و آسایش و امنیت اکثریت جامعه را با تبعات ناهنجار اجتماعی ناشی از آن، به مخاطره انداخته اند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۹ فروردین ۹۵

ادامه اعتراضات کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه (فاز 19 عسلویه) نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق!

امروز29فروردین، اعتراضات کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه (فاز 19 عسلویه) نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق، ادامه یافت.

به گزارش29فروردین ایلنا،اعتراض امروزکارگران در ادامه اجتماعات اعتراضی هفته گذشته است.

در این باره به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود که در حال حاضر معوقات مزدی آنها در حدود 4 ماه می‌شود اما این افزایش نتیجه بدحسابی‌های قبلی پیمانکار است.

این کارگران با یادآوری اینکه در نتیجه عملیاتی نشدن این وعده‌ها آنها در پایان سال گذشته سه روز تجمع اعتراضی برگزار کردند، تاکید دارند: آنزمان کارفرما با وعده پرداخت کردن تمامی مطالبات تا روز ۲۵ اسفند ماه در نهایت همه کارگران را به مرخصی پایان سال فرستاد و تجمع به پایان رسید.

براساس این اطلاعلات برای کارگران مذکور سال نو در حالی آغاز شد که حتی یک ریال از مطالبات مزدی به حسابشان واریز نشد و در عین حال پس از پیگیری‌های مجدد از زبان مسئولان پیمانکاری اینطور به آنها تفهیم شد که چنانچه خواستار ادامه فعالیت شغلی خود هستند باید تاخیرات مزدی را همچنان تحمل کنند و همین مسئله در نهایت باعث شکل گیری اعتراضات روزهای اخیر شد.

گفته می‌شود به دنبال برپایی اعتراضات اخیر در روزهای اخیر در جلسه‌ای که با حضور نماینده کارگران، شرکت پیمانکار و مادر برگزار شد، شرکت مادر اعلام کرد: تمامی صورتحساب‌های شرکت پیمانکار (بلندطبقه) بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده است و پیمانکار نیز قول داد تا تمامی مطالبات کارگران بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را تا نیمه اردیبهشت ماه پرداخت کند اما کارگران معترض از ترس تکرار بدحسابی کارفرما بر پرداخت هرچه زودتر مطالبات مزدی خود اصرار کردند.

کارگران معترض که تعداد آنها دست‌کم در حدود 200 نفر عنوان شده است از نیروهای فعال مونتاژکاری، جوشکاری، امور دفتری و... پایپینگ هستند.

درهمین رابطه:

دورجدید اعتراضات کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه (فاز 19 عسلویه) نسبت به عدم پرداخت 4ماه حقوق!

بامداد روز (پنجشنبه بیست و ششم فروردین ماه) نزدیک به 200 نفر از کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه در فاز‌ 19 عسلویه به دلیل معوقات مزدی و بی پاسخ ماندن خواسته هایشان تجمع اعتراضی برپا کردند.

تجمع اعتراض این کارگران امروز (جمعه 27 فروردین ماه سال 95) نیز ادامه یافت.

این کارگران در روز شنبه نیز تجمع اعتراضی مشابهی را برپا کرده بودند که در نهایت کارفرمای اصلی بدون دادن حتی یک وعده مشخص آنها را وادار کرد تا به اجتماع اعتراضی خود خاتمه دهند.

به گزارش ایلنا، کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه که شمار آنها در حدود 200 نفر برآورد می شود با برپایی تجمعات اعتراضی در محوطه اطراف محل کار خود پیگیر معوقات مزدی خود شده اند.

به دلیل مجاورت محل کار کارگران یاد شده در نزدیکی درب ورودی فاز 19 بیشتر کسانی که قصد مراجعه به این بخش از منطقه عسلویه داشتند متوجه برپایی این تجمع اعتراضی می شدند.

کارگران معترض خواستار پرداخت شدن حدود 4 ماه معوقات مزدی معوقه خود توسط پیمانکار پروژه هستند و از قرار معلوم کارفرما به آنها وعده داده که تا نیمه اردیبهشت‌ماه به تعهدات انجام نشده خود عمل خواهد کرد اما کارگران که تاکنون شاهد بدحسابی کارفرما هستند هنوز نسبت به تحقق وعده داده شده مطمئن نیستند.

لازم به یادآوری است، تجمعات اعتراضی این گروه از کارگران فاز 19 عسلویه از سال گذشته به دلیل معوقات مزدی خود ادامه داشت که در نهایت کارگران معترض با دریافت معوقات ماه‌های مهر و آبان به کار خود بازگشتند.

اطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه بر علیه فعال صنفی طاهر قادرزاده

کانون صنفی معلمان ایران ضمن اعتراض به صدور چنین احکام ناعادلانه ای بر علیه فعالین صنفی ،اعلام می نماید که بر خوردهای امنیتی و قضایی با فعالین صنفی معلمان ،که هدفشان منزلت فرهنگیان و اعتلای اموزش کشور است ، نتایجی ناگوار برای آموزش کشور به دنبال خواهد داشت.

اطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه بر علیه فعال صنفی طاهر قادرزاده

مطلع شدیم در آستانه روز معلم ،بار دیگر یک فعال صنفی معلمان ،بواسطه فعالیت های صنفی و تلاش در جهت احقاق حقوق فرهنگیان ،با محکومیت قضایی مواجه شده است. بر علیه طاهر قادر زاده عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان و از فعالین صنفی شهرستان سقز که جرمی جز فعالیت های صنفی نداشته است،حکم ناعادلانه ی 91 روز حبس تعزیری صادر گردیده است.

کانون صنفی معلمان ایران ضمن اعتراض به صدور چنین احکام ناعادلانه ای بر علیه فعالین صنفی ،اعلام می نماید که بر خوردهای امنیتی و قضایی با فعالین صنفی معلمان ،که هدفشان منزلت فرهنگیان و اعتلای اموزش کشور است ، نتایجی ناگوار برای آموزش کشور به دنبال خواهد داشت.

کانون صنفی معلمان ایران امیدوار است که دادگاه تجدید نظر حکم به برائت این فعال صنفی داده و زمینه ساز امنیت برای فعالین صنفی در استان کردستان شود.

کمیته اطلاع رسانی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص حکم صادره علیه طاهر قادرزاده عضو انجمن صنفی فرهنگیان کردستان

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، احکام صادره بر علیه معلمان را نقض آشکار حقوق فرهنگیان می داند و لذا بر مبنای مفاد اساسنامه ی متبوع خود، ضمن دفاع از فعالیت های صنفی معلمان مصرانه خواهان پیگیری آزادی همه فعالان فرهنگی صنفی و الغای حکم زندان علیه آقای طاهر قادر زاده می باشد.

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص حکم صادره علیه طاهر قادرزاده عضو انجمن صنفی فرهنگیان کردستان

فرهنگیان گرانقدر!

امروزه آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد هر جامعه و در مرکز تفکر توسعه مدارانه قرار گرفته است. اهمیت آموزش وپرورش از آن جهت است که نقش اساسی در توسعه ی کشورها دارد، به گونه ای که این نقش پر رنگ ، قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

آموزش و پرورش مرکز تولید سرمایه ی اجتماعی و به عبارت روشن تر، نیروی انسانی کارآ و خلاق آتی جوامع بشری است. برهمین مبناست که تفکر توسعه مدار باید بیشترین توجه را به نظام آموزشی و اجزای تشکیل دهنده ی آن داشته باشد.

در آستانه ی روز معلم و در ادامه ی برخوردهای فراقانونی با فعالان صنفی و تلاشی برای به محاق بردن حرکت های صنفی و برحق معلمان، حکم ناعادلانه ی 91 روز حبس تعزیری علیه طاهر قادرزاده، عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان و از فعالین صنفی شهرستان سقز، به اتهام مشارکت در برگزاری تجمعات صنفی که از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق به رسمیت شناخته ی معلمان در ایران و بسیاری از نقاط دنیا می باشد، صادر گردیده است.

مسلماً احضار، بازداشت، تبعید و احکام ناروای این چنینی نه تنها خللی در اراده ی راسخ جامعه ی بزرگ فرهنگیان ایجاد نکرده، بلکه عزم جامعه ی فرهنگیان را جزم تر نموده و تا هر چه بیشتر حقانیت و قانونی بودن خواسته های بر حق مطرح شده را به اثبات برسانند.

اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» جفایی بزرگ در حق فرهنگیان محسوب می شود که ناشی از نگاه امنیتی و سیاست آلود مسؤلان به فعالیت های صنفی و قانون مدار معلمان است نه تنها از حیث مبانی حقوقی سنخیتی با کنش های صنفی ندارد بلکه برای افکار عمومی نیز قابل پذیرش نیست .

بدون تردید چشم انداز کنش های صنفی معلمان در صورت تحقق، به تقویت امنیت ملی خواهد انجامید و بی تردید آنها که تبعیض را دامن می زنند و به خواسته های عدالت خواهانه فرهنگیان بی توجهی می کنند و حق طلبی را با تهمت و حبس پاسخ می دهند، زمینه بحران را فراهم و امنیت ملی را تهدید می کنند.

معلمان ایران با عزمی آهنین و استوار در برابر احکامی که فراتر از بنیان های مبانی قانونی باشد با اتکاء به موازین قانونی و حقوق مدنی خواهند ایستاد و به شیوه های مقتضی، اعتراض خود را نشان خواهند داد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، احکام صادره بر علیه معلمان را نقض آشکار حقوق فرهنگیان می داند و لذا بر مبنای مفاد اساسنامه ی متبوع خود، ضمن دفاع از فعالیت های صنفی معلمان مصرانه خواهان پیگیری آزادی همه فعالان فرهنگی صنفی و الغای حکم زندان علیه آقای طاهر قادر زاده می باشد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۵

تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت مهاباد مقابل فرمانداری برای چندمین بار!

روز گذشته شنبه 28 فروردین ماه، جمع کثیری از کارگران کشت و صنعت مهاباد برای احقاق حقوق خود برای چندمین بار جلوی درب فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

بنا به گزارش29فروردین اسونیوز،روز گذشته شنبه 28 فروردین ماه، جمعی از کارگران کشت و صنعت مهاباد باری دیگر در نارضایتی به تعویق معوقه خود در مقابل فرمانداری تجمعی اعتراضی به پاکردند، این در حالی است که چند روز پیش نیز مورخ 23 فروردین ماه ، تعدادی از کارگران کشت و صنعت مهاباد برای پافشاری بر احقاق حقوق خود در برابر فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیتشان شدند.

مجتمع کشت و صنعت مهاباد از زمان واگذاری به بخش خصوصی با بحران مدیریتی رو برو شد و مدیران جدید این شرکت علاوه بر عدم توانایی در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک ها و مطالبات اداره امور مالیاتی، قادر به پرداخت حقوق و معوقات کارگران،مرغداران و حتی قبوض انشعابات برق و گاز این مجتمع نبوده اند.

کارگران و مرغداران طلبکار از کشت و صنعت مهاباد چندین بار در ادارات مختلف شهرستان از جمله اداره تعاون و فرمانداری مهاباد تجمع کرده اند که در آخرین مورد معاون سیاسی فرمانداری مهاباد در جلسه امنیت کارگری شهرستان با نمایندگان کارگران این مجموعه تولیدی صنعتی دیدار کرد.

تجمع اعتراضی بیش از3هزار بازنشسته صنعت فولاد کشور مقابل مجلس!

بامداد امروز29فروردین، بیش از3هزار بازنشسته صنعت فولاد کشور از استان‌های مختلف با تجمع مقابل ضلع شرقی مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود و پاسخگویی مسئولان دولتی و مجلس شده‌اند. این تجمع از مقابل ضلع شرقی مجلس آغاز شده و تا امتداد پیاده‌روهای ضلع شمالی مجلس برقرار است.

این بازنشستگان خواستار پرداخت به موقع حقوق و مزایای خود، اصلاح احکام بازنشستگی خود بر اساس احکام سال ۹۱ و برقراری بیمه‌های درمانی با پوشش کامل متناسب با سختی کار دوران خدمت خود هستند.

بنابه گزارشات منتشره بتاریخ29فروردین،نماینده تجمع‌کنندگان درخصوص علت حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: ما بازنشستگان صنعت فولاد مطالباتی همچون دریافت حقوق در زمان مشخص، تکمیل احکام سال 91 و رفع مشکلات درمانی و هزینه‌ای داریم.

وی افزود: ۸۵ هزار بازنشسته صندوق فولاد دو ماه معوقات مزدی دارند و صندوق بازنشستگی فولاد توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارد و این صندوق در حال ورشکستگی است.

یکی از این بازنشستگان دراین خصوص گفت : سال گذشته با مذاکراتی که با نمایندگان دولت داشتیم قرار شد 2 هزار پانصد میلیارد تومان برای پرداخت حقوق سال 95 بیش از 85 هزار نفر از بازنشستگان فولاد اختصاص یابد اما دو هفته پیش کمیسیون تلفیق مجلس فقط پرداخت هزار و هشتصد میلیارد تومان از آن را تصویب کرد.

وی افزود: پس از اعتراض ما به کمیسیون تلفیق قرار شد 48 ساعت بعد کمیسیون تلفیق دوباره این لایحه را مجددا بررسی کند زیرا اختصاص هزار و هشتصد میلیارد تومان تنها حقوق نیمی از سال 95 را تامین می‌کند.

این بازنشسته فولاد در خصوص مشکلات بیمه خدمات درمانی بازنشستگان فولاد گفت: پس از اینکه صندوق بازنشستگان فولاد بیمه درمانی بازنشستگان فولاد را به بخش خصوصی واگذار کرد مشکلاتی عدیده‌ای از یک سال و نیم گذشته برای بازنشستگان فولاد پیش آمد.

وی ادامه داد: بیشتر مراکز درمانی به دنبال بد حسابی این شرکت بیمه خدمات درمانی از پذیرش دفترچه بازنشستگان خودداری می‌‌ورزند، از این رو بار هزینه‌های درمانی بر دوش بازنشستگانی افتاده که به خاطر انجام کارهای سنگین در معادن از مشکلات ریوی رنج می‌برند.

درهمین رابطه:

حقوق بازنشستگان فولاد قسطی شد!

درحالی پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد قسطی شده که ۵۰ درصد حقوق اسفند ۹۴ کارگران روز گذشته ۲۷ فروردین پرداخت شد و قرار است امروز مجلس برای رفع مشکلات پرداخت حقوق و بیمه بازنشستگان صنعت فولاد تصمیم گیری کند.

به گزارش 29فروردین تسنیم، اختلال در پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از سال 90 همچنان ادامه دارد. در پی این اختلال، پرداخت حقوق بازنشستگان با یک تا 3 ماه تأخیر و گاها به صورت اقساطی پرداخت می شود. با گذشت بیش از 4 سال و عبور از دولت دهم و وعده های متعدد دولت های دهم و یازدهم برای حل این مشکل، هنوز مشکل ناتوانی صندوق بازنشستگی فولاد ایران در پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان ادامه دارد.

آخرین پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ایران مربوط به بهمن ماه سال 94 بود که اسفند ماه پرداخت شد. همچنین 50درصد حقوق اسفند ماه سال 94 این کارگران روز گذشته 27 فررودین ماه95 پرداخت شد.

در سراسر کشور تمامی بازنشستگانی که در دوران اشتغال به کار استخدام رسمی دولت بودند به عنوان بازنشسته رسمی کشوری محسوب شده و زیر نظر سازمان بازنشستگی کشوری هستند. این سازمان نسبت به پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و همچنین تسهیلاتی به آنها، مدیریت شده و برنامه ریزی شده عمل می کند.اما در این میان، بازنشستگان صنعت فولاد کشور که مثل دیگر بازنشستگان رسمی کشوری، در دوران اشتغال به کار استخدام رسمی دولت بودند، اسما به عنوان بازنشسته رسمی کشوری محسوب می شوند و در عمل نه تنها زیر نظر سازمان بازنشستگی کشوری نیستند، بلکه از تسهیلاتی که دیگر بازنشستگان کشوری برخوردارند نیز محروم مانده اند.

علاوه بر اختلال حقوق بازنشستگان، بیمه 32 هزار بازنشسته ذوب آهن اصفهان هم قطع شد.قطع ناگهانی بیمه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در حالی است که مستمری بگیران و بازنشستگان این شرکت با گذشت بیش از دو سال، هنوز در دریافت مستمری و حقوق خود دچار مشکل هستند.

اما به راستی تدبیر دولت امید برای حل مشکلات بیمه ای و تأخیرهای حقوقی بازنشستگان فولاد چیست؟ به گفته‌ی سید هادی حسینی قرار است در جلسه‌ی علنی یکشنبه‌ 29 فروردین مجلس سه پیشنهاد در خصوص حقوق بازنشستگان فولاد مطرح شود تا نمایندگان مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

بیانیه بازنشستگان فرهنگی در آستانه تجمع سكوت سی‌ام فروردین ماه

بازنشستگان فرهنگی در آستانه تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی ،در روز دوشنبه 30 /01 /1395 تجمعی سکوتی در مقابل مجلس برگزار می کنند.

به این اميد،كه يكبار در عمل و به صورت جدي ديده شوند و با افزايش مناسب حقوق های بازنشستگان حداقل تا سطح خط فقر –براساس آمارهای رسمی ارگانهای دولتی-و برخورداری از بیمه حمایتی مناسب ،بازنشستگان فرهنگی بتوانند اندكي از مشكلات و رنجهايشان را كاهش داده و بيش از اين شرمنده خانواده نباشند.

بازنشستگان فرهنگي را دريابيد.

امروزه با پيشرفت جوامع نيازهاي مادي و معنوي انسانها سير صعودي پيدا كرده كه در اين ميان در جامعه و كشور عزيزمان ايران نيز اين مهم مصداق عيني داشته و به وضوح قابل مشاهده است .

روز به روزبر مشکلات اقتصادی اضافه شده و فاصله طبقاتي بيشتر و بيشتر مي گردد . متاسفانه جامعه فرهنگيان به ويژه بازنشستگان از اين معضل بيشترين آسيب را به خود ديده و با وجود تعريف و تمجيدهاي فراوان که بیشتر در حد شعارهاي رسانه اي است ، كمترين عايدي و حقوق و مزايا را نصيب اين قشر نموده است . بازنشستگان كه بهترين سالهاي عمر خود را صرف آموزش و تعليم و تربيت ميليونها دانش آموز كرده اند و در اين سالها با وجود ،مشکلات معیشتی و فقدان دستمزد مناسب ،صادقانه فعالیت کرده اندو بدین واسطه متحمل مشكلات عديده جسمي و روحي هستند، حال در آستانه كهنسالي درگیر مشکلات معیشتی و سختی گذران زندگی ،بدلیل پایین بودن حقوق بازنشستگی و عدم حمایت های بیمه ای لازم هستند. با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و شعارهاي انتخاباتي رئيس جمهور محترم كه محور اين شعارها فرهنگ و فرهنگيان بود بارقه اميد در دل فرهنگيان شاغل و بازنشسته شعله ور گرديد.

ولي متاسفانه نه تنها بهبودي در وضعيت بازنشستگان ايجاد نشد بلكه تبعيض درون سازماني نيز به مصائب قبلي اضافه گرديد. به گونه اي كه در رتبه بندي ناقص ، بيمه طلايي ، فوق العاده شغل و غيره، پيش كسوتان فراموش شده و مصائب و مشكلاتشان بيشتر شده است.

شرایط ویژه زندگی بازنشستگان ،وضعیت آنها را حتی در شرایطی بسیار سخت تر از فرهنگیان شاغل قرار می دهد.

سوال ما از دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس این است ، در شرایطی که مسئولیت تامین نیازهای طبیعی فرزندان از جمله ادامه تحصیل در دانشگاه و ازدواج بر عهده والدین می باشد ، این حقوق اندک که کفاف هزینه های معیشتی خانواده را در یک ماه هم نمی دهد، چگونه می تواند برآورده کننده نیازهای طبیعی و به حق فرزاندمان باشد؟؟

از طرف دیگر با این هزینه های بالای درمانی ، فقدان بیمه کارآمد و مناسب ،چگونه می تواند بازنسشتگانی را که بدلیل شرایط سنی به بیماری های متعدد دچار هستند را مورد حمایت قرار دهد؟؟

بازنشستگان فرهنگی با توجه به شرایط ذکر شده ، انتظار نگاه عاجل و ويژه اي ازطرف دولت و مجلس را دارند .

در همین راستا و درجهت آگاهی رسانی و انعکاس مشکلات از طریق مجاری قانونی، در آستانه تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی ،در روز دوشنبه 30 /01 /1395 تجمعی سکوتی در مقابل مجلس برگزار می کنند.

به این اميد،كه يكبار در عمل و به صورت جدي ديده شوند و با افزايش مناسب حقوق های بازنشستگان حداقل تا سطح خط فقر –براساس آمارهای رسمی ارگانهای دولتی-و برخورداری از بیمه حمایتی مناسب ،بازنشستگان فرهنگی بتوانند اندكي از مشكلات و رنجهايشان را كاهش داده و بيش از اين شرمنده خانواده نباشند.

سیلاب 2 هزار کارگر را در دزفول بیكار كرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: سیلاب اخیر ناشی از طغیان رودخانه دز 2 هزار نفر از كارگران بخش پیمانكاری شهرداری دزفول را بیكار كرده است.

به گزارش29فروردین ایرنا،عظیم سرافراز روز یكشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در شورای اسلامی این شهر افزود: 100 پیمانكار شهرداری در این سیلاب خسارت دیدند ضمن اینكه بسیاری از واحدهای تجاری و طرح های شهرداری در ساحل رودخانه دز آسیب دیده یا تخریب شده اند كه به بیكاری نیروهای شاغل در آنها منجر شده است.

وی اظهار كرد: تخریب زیرساخت های گردشگری در ساحل رودخانه دز و نیز خسارت وارده به بوستان های ساحلی دزفول موجب شده تا كارگران پیمانكاری شاغل در این بخش بیكار شوند.

سرافراز خواستار تسریع در جبران خسارت های وارده به زیرساخت های شهری دزفول ناشی از سیلاب شد و گفت: تخریب زیرساخت های گردشگری در ساحل رودخانه دز موجب شده تا شهرداری دزفول بخشی از درآمد خود را از دست بدهد.

سیلاب ناشی از خروجی آب از دریچه های اضطراری سد دز به میزان چهار هزار و 500 متر مكعب در ثانیه در روزهای پایانی هفته گذشته، سبب آبگرفتگی تاسیسات شهری دزفول و روستاهای پایین دست دزفول و شوش شد و خسارت های زیادی به بخش های كشاورزی و زیرساخت های روستایی در شمال خوزستان وارد كرد.

اكنون خروجی آب سد دز رو به كاهش است و نگرانی ها از طغیان دوباره رودخانه دز كه یكی از سرشاخه های اصلی رودخانه كارون محسوب می شود، برطرف شده است.

کلیه خطوط تولید کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا کماکان تعطیل است!

کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا از 15 اسفند 94 کلیه خطوط تولید خود را تعطیل و 380 نفر از کارگران قراردادی خود را اخراج کرده است .

به گزارش29فروردین ایلنا،کارگران کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا با اشاره به تصمیم مدیران این کارخانه برای تعطیلی خطوط تولید اظهار داشتند: متاسفانه افزایش هزینه‌های تولید و اخراج380 نفر از کارگرانی قراردادی که کارخانه توان پرداخت دستمزد آنها را نداشته موجب شد تا مدیران کارخانه از 15 اسفند سال گذشته کلیه خطوط تولید را تعطیل کنند.

به گفته این کارگران تا اسفند سال 93 بیشتر از 600 کارگری قراردادی و رسمی در این واحد صنعتی مشغول فعالیت بودند و این در حالی است که از زمان تعطیلی خطوط تولید تنها کارگران ستادی که تعداد آنها در حدود 200 نفر است مشغول کارند که چون از این تعداد قرارداد 82 کارگر تنها تا پایان اردیبهشت اعتبار دارد معلوم نیست که بعد از زمان تعیین شده وضعیت استخدامی آنها چگونه خواهد بود.

از قرار معلوم تعدادی از همکاران این کارگران برای پایان دادن به وضعیت پیش آمده و حل مشکل خود و دیگر همکارانشان به نهادهای اداری مانند استانداری، فرمانداری و وزارت کار مراجعه کرده‌اند که تا این لحظه پاسخ روشنی به خواسته‌های آنها داده نشده است.

کارگران مذکور می‌گویند: از آنجا که با توجه به رکود حاکم بر صنعت کاشی و سرامیک تعداد زیادی از کارگران کاشی سازی بیکار شده‌اند از این رو دولت باید به یاری این صنعت ورشکسته بیاید تا بیش از این شاهد سیل عظیم بیکاران این صنعت نباشیم.

تجمع جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس

امروز29فروردین، جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به تبدیل نكردن وضعیت قرارداد خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع كردند.

به گزارش29فروردین خبرگزاری مجلس،این تجمع كنندگان خواستار تبدیل وضعیت قراردادی خود شدند.

تجمع اعتراضی هنرمندان خوزستان مقابل موزه‌ هنرهای معاصر اهواز

جمعی از هنرمندان خوزستانی در اعتراض به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی روز گذشته در مقابل این موزه تجمع کردند.

به گزارش29فروردین ایسنا، سال گذشته موزه هنرهای معاصر اهواز طی قراردادی برای مدت چند سال به بخش خصوصی واگذار شد که این اتفاق موجب برانگیخته شدن اعتراض هنرمندان به دلیل استفاده غیرتخصصی از این مکان فرهنگی شد.

در این تجمع نماینده هنرمندان معترض گفت: قرار بود موزه به دست هنرمندان سپرده شود اما به دلایلی که ما هم از آن‌ها بی‌خبریم به بخش غیرمتخصص سپرده شد.

وی بیان کرد: پس از واگذاری موزه اعتراض‌های جسته و گریخته و متفرق هنرمندان هیچ کاری از پیش نبرد. برای همین تصمیم گرفتیم همگی با هم تلاش کنیم تا حرکتی متحد داشته باشیم و یک خرد جمعی پشت خواسته ما باشد و مثل بقیه جاها که موزه را هنرمندان اداره یا بخش تخصصی اداره می‌کند این موزه نیز به هنرمندان یا بخش تخصصی بازگردد.

در پایان هنرمندان طوماری را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کردند.

بیست ونهم فروردین ماه1395