اخباروگزارشات کارگری1اردیبهشت1395

اخباروگزارشات کارگری1اردیبهشت1395
پرونده قضایی9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق مختومه باید گردد
- تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان!
- محمود بهشتی لنگرودی برای باردیگردست به اعتصاب غذا زد!
- تعطیلی کارخانه پیشرانه ساری وبیکاری کارگرانش با 5ماه حقوق ودیگرمطالبات معوقه!
- بیانیه ی جمعی از فرهنگیان استان زنجان در حمایت از بیانیه مشترک اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده
- بیانیه ی جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان بروجرد در حمایت از بیانیه ی مشترک آقایان اسماعیل عبدی و جعفر عظیم ده
- تجمع اعتراضی مردم مرزن آباد نسبت به پرداخت عوارضي !
- مصدومیت 9زن کارگر کشاورزی بدنبال واژگونی تیلربارکش حاملشان درفرویدون کنار!
- کارکنان صنعت نفت کویت اعتصاب خود را متوقف کردند
- در همین حال، بسیاری از دانش آموزان نیز با معلمان خود اعلام همبستگی کرده اند. یکی از دانش آموزان می گوید: «معلمها اعتصاب کرده اند اما مجبور اند داخل مدرسه ها بمانند. به همین خاطر، ما تصمیم گرفتیم از مدرسه بیرون بیاییم و اقدامات آشکارتری برای ابراز همبستگی با آنها بکنیم.»
تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان!

کارگران اخراجی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان دراعتراض به اخراج ازکاروبیکارشدن دست به تجمع زدند.

به گزارش 1اردیبهشت جوان ، مدیر عامل دفتر تهران کارخانه روغن نباتی گلناز درباره مشکل پیش آمده گفت : با کاهش شدیدتولید از 800تن به 100تن در روز این شرکت به صورت موقت ناچار به کاهش شیفت ها از سه شیفت کاری به یک شیفت در روز و تمدید نکردن قراردادتعدادی از پرسنل شده است.

وی افزود، کارخانجات روغن نباتی گلناز در سالهای 1392تا 1394اقدام به اجرای طرح های توسعه و افزایش تولید از روزانه 300تن به هزار تن روغن نباتی اقدام کرده است .

محمد عبدلی آشتیانی افزود:در این راستا با بهره برداری تدریجی از ظرفیت های جدید نسبت به جذب تعداد 500نفر نیروی جدید اقدام کرده و تعداد پرسنل از 750نفربه هزارو 250نفر افزایش یافت که در صورت تکمیل طرح های نیمه تمام تعداد پرسنل تا 2هزار نفر قابل افزایش است.

وی خاطر نشان کرد : از سال 1394مسئولیت انجام امورمربوط به ثبت سفارش و واردات روغن خام از وزارت صنعت ،معدن و تجارت تحت نظارت سازمان غذا و دارو به جهادکشاورزی منتقل شد و به دلیل تغییر شیوه در صدور مجوز خرید خارجی روغن خام طی 4ماهه گذشته این شرکت در نوبت اخذ مجوز از وزرات جهاد سازندگی جهت واردات روغن خام می باشد.

و ی تصریح کرد : این امر باعث شده موجودی روغن خام این شرکت در ابتدای سال جاری به اتمام برسد و تلاش های مستمر برای گرفتن مجوز واردات و ثبت سفارش تا به امروز به نتیجه ای نرسیده است.

مدیر عامل کارخانه روغن نباتی گلناز گفت : این شرکت برای تأمین بخشی از روغن خام مورد نیاز تولید خود اقدام به خرید این ماده از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران کرده و طی 5ماه گذشته از 20هزار تن روغن خام در خواستی فقط مقدار 5هزار تن روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی به این شرکت واگذار شده است .

آشتیانی افزود: در حال حاضر در خواست خرید 10هزار تن روغن از شرکت ذکر شده در دست بررسی و نوبت صدور مجوز فروش می باشد.

وی خاطر نشان کرد : با کاهش شدیدتولید از 800تن به 100تن در روز این شرکت به صورت موقت ناچار به کاهش شیفت ها از سه شیفت کاری به یک شیفت در روز و تمدید نکردن قراردادتعدادی از پرسنل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد : در صورت تأمین روغن خام مجددأ از تمام پرسنل برای شروع مجدد همکاری دعوت می شود.

کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان در کیلومتر 18جاده جوپار واقع شده است.

محمود بهشتی لنگرودی برای باردیگردست به اعتصاب غذا زد!

از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 1395 تا زمان توقف اجرای حکم و برگزاری دادگاه علنی و قانونی مطابق اصل 168 قانون اساسی دست به اعتصاب غذا خواهم زد و به جز آب، چای، قند و نمک چیز دیگری نخواهم خورد.لازم به ذکر است مسئولیت هر اتفاق ناگواری که طی مدت اعتصاب غذا و یا پس از آن برایم پیش آید ، متوجه تمام کسانی خواهد بود که در برابر تظلم خواهی اینجانب سکوت یا بی اعتنایی کنند.

محمود بهشتی لنگرودی با انتشار نامه ای بتاریخ31فروردین ماه، از شروع اعتصاب غذایش ازامروز( اول اردیبهشت ماه) خبر داد.

بخش هایی ازاین نامه بقرارزیراست:

اینجانب محمود بهشتی لنگرودی، دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به احکام ظالمانه‌ای که توسط قضات دادگاه‌های انقلاب، آقایان صلواتی و مقیسه برایم صادر گردیده و مجموعاً بنده را به 14 سال حبس محکوم کرده‌اند. از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 1395 تا زمان توقف اجرای حکم و برگزاری دادگاه علنی و قانونی مطابق اصل 168 قانون اساسی دست به اعتصاب غذا خواهم زد و به جز آب، چای، قند و نمک چیز دیگری نخواهم خورد.لازم به ذکر است مسئولیت هر اتفاق ناگواری که طی مدت اعتصاب غذا و یا پس از آن برایم پیش آید ، متوجه تمام کسانی خواهد بود که در برابر تظلم خواهی اینجانب سکوت یا بی اعتنایی کنند.

چرا اعتصاب غذا می کنم؟

گاندی می گوید: اگر ما نمی توانیم بصورت مردان و زنان آزاد زندگی کنیم باید از مردن خود شادمان باشیم. (همه مردم برابرند ص 255)

اگر چه اینجانب مطابق قوانین جاری کشور بویژه اصل 27 قانون اساسی هیچ یک از فعالیت های صنفی خود را جرم قلمداد نمی کنم اما بفرض احتمال مجرمیت مطابق اصل168 قانون اساسی جرایمی این چنین که با انگیزه های خیر خواهانه انجام می شود می بایست در دادگاه های عادی-علنی و با حضور هییت منصفه مورد بررسی قرار گیرد که متاسفانه به دلیل تعلل مسئولین و بلاتکلیفی این اصل مترقی قانون اساسی، بیش از 37 سال است که دادگاه های انقلاب به صورت غیرعلنی و غیر قانونی به بررسی این پرونده ها می پردازند و به واسطه احکام ظالمانه آن ها انسانهای بی گناه زیادی به بند کشیده شده و یا در انتظار روانه شدن به زندان ها هستند . و اینجانب همانگونه که شرح داده ام در 3 حکم مجزا در همین دادگاه های غیرعلنی به 14 سال حبس محکوم گردیده ام.

لذا از آنجا که اعتراض را حق مسلم خود می دانم و گفنگوها و رایزنی ها را بی حاصل ، پیشاپیش از خانواده خود به ویژه همسر گرامیم که بیشترین آسیب ها را در صورت اعتصاب غذایم تحمل خواهد کرد صمیمانه عذر می خواهم، همچنین از اقوام و دوستان و سایر عزیزانی که با شنیدن خبر اعتصاب غذای مجدد من آزرده و رنجیده می گردند پوزش می خواهم.

به امید روزی که،

دوباره نغمه آزادی را

مرغان خوش نوا

برخاسته از خاکستر ققنوسهای شب ستیز

فریاد خواهند کرد

و سوگ سیاوشان

ما را

به فردایی پرغرور

وصبحی روشن

ازپس این شام تیره

رهنمون خواهد بود .

والسلام

محمود بهشتی لنگرودی

۱۳۹۵/۰۱/۳۱

تعطیلی کارخانه پیشرانه ساری وبیکاری کارگرانش با 5ماه حقوق ودیگرمطالبات معوقه!

ایلنا طی گزارشی بتاریخ1اردیبهشت از تعطیلی کارخانه پیشرانه ساری وبیکاری کارگرانش با 5ماه حقوق ودیگرمطالبات معوقه،خبرداد.

بنابهمین گزارش،کارخانه پیشرانه ساری در دهه گذشته بیش از 150 نفر کارگر داشته و همواره بعنوان واحد نمونه کشوری واستانی مطرح بوده است وعلیرغم استفاده از تسهیلات چند میلیاردی وفروش مناسب بدلایل واهی کارفرما اعلام ورشکستگی نموده و امروزکارگران این کارخانه به کمتر از 30 نفر رسیده و همین 30 نفر هم 5 ماه حقوق نگرفته و متاسفانه عیدی وپاداش سال گذشته هم به کارگران پرداخت نشده است .

کارخانه پیشرانه ساری،تولید کننده انواع محصولات الکترونیکی ، ماشین ابزار ،الکترومکانیک و سیستم های کنترل در کیلومتر18 خزر آباد شهرساری واقع شده است.

بیانیه ی جمعی از فرهنگیان استان زنجان در حمایت از بیانیه مشترک اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده

به نام خالق هستی

اصولا توسعه و پیشرفت کشورها در گرو فعالیت های صنفی آزاد و مطالبه قانونی حق و حقوق صنف های مختلف میباشد.

برخوردهای امنیتی با فعالیت های صنفی برگشت به عقب بوده و نتیجه ای جز پسرفت و امنیتی کردن فضای جامعه در بر ندارد و این فضا زیبنده جمهوری اسلامی ایران نمی باشد، چرا که با اصل جمهوریت آن منافات دارد.

لذا ما فرهنگیان استان زنجان حمایت قاطع خود را از بیانیه مشترک اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران و جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را اعلام می نماییم و خواستار آزادی بی قید و شرط فعالین صنفی فرهنگیان و جامعه زحمتکش کارگری هستیم.

به امید آن روز…

جمعیت فرهنگیان استان زنجان 1395/1/31

منبع: حقوق معلم و کارگر

بیانیه ی جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان بروجرد در حمایت از بیانیه ی مشترک آقایان اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده

به نام خداوند جان و خرد

پیشرفت و ترقی هر کشوری بر اساس مشارکت آزاد در فعالیت های صنفی و مدنی و مطالبه ی حق و حقوق قانونی اصناف و گرههای مختلف می باشد.

می بایست برخوردهای امنیتی با فعالیت های مدنی و صنفی گروه ها و اصناف را کنار گذاشت.

چرا که چنین برخوردهایی, برگشت به عقب بوده و نتیجه ای جز پسرفت, عقب ماندگی و امنیتی کردن فضای جامعه در بر نخواهد داشت و این فضا زیبنده ی جمهوری اسلامی ایران نمی باشد، زیرا که با اصل دموکراسی و جمهوریت آن و برقراری مدینه ی فاضله, منافات چشمگیری دارد.

لذا ما فرهنگیان شهر فرزانگان (بروجرد) حمایت قاطع خود را از بیانیه ی مشترک جناب آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران و آقای جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه ی آزاد کارگران ایران را اعلام می نماییم و خواستار آزادی بی قید و شرط همه ی فعالان صنفی فرهنگیان دلسوخته و فداکار و جامعه ی مظلوم و زحمتکش کارگری هستیم.

به امید آن روز...

( فعالان فرهنگی شهرستان بروجرد) چهارشنبه ۱۳۹۵/۲/۱

منبع:سایت اتحادیه آزادکارگران ایران

تجمع اعتراضی مردم مرزن آباد نسبت به پرداخت عوارضي !

اهالی شهرمرزن آباد از توابع شهرستان چالوس در غرب استان مازندران در اعتراض به خاطر پرداخت عوارض براي استفاده از آزاد راه چالوس - كرج در برابر عوارضي اين مسير تجمع كردند.

به گزارش1اردیبهشت ایرنا،تجمع كنندگان خواستار كاهش عوارض پرداختي مردم شهرستان براي تردد در اين آزاد راه شدند.

معترضان اعلام كردند كه اگر قرار باشد هر فرد در طول يك روز چند مرتبه براي تردد از اين مسير استفاده كند با پرداخت عوارض در هر نوبت دچار مشكل مي شود.

آنان همچنين خواستار بازنگري پرداخت عوارضي براي افراد بومي اين منطقه از سوي مسئولان ذيربط شدند.

از ابتداي سال جاري عوارض پرداختي براي خودروهاي شخصي در آزادراه چالوس - كرج 50 هزار ريال تعين شده است.

قطعه چهارم آزاد راه تهران ـ شمال حدفاصل سه‌ راهي دشت نظير مرزن‌آباد ـ چالوس به‌ طول حدود 20 كيلومتر است.

فرماندار شهرستان چالوس نيز در خصوص تجمع اعتراضي مردم مرزن آباد گفت : براي كاهش عوارض جلسات و پيگيري هاي مختلفي در سال گذشته انجام شد و بالاخره قرار شد از كساني كه تردد آنان در اين آزادراه زياد است عوارض به نصف قيمت كاهش يابد.

محمد ناصر زندي افزود : با اين حال به اعتقاد مردم اين منطقه پرداخت نصف عوارض از سوي افرادي كه تردد آنان در چند نوبت در روز انجام مي شود زياد است و نسبت به اين امر نيز اعتراض داشتند.

مصدومیت 9زن کارگر کشاورزی بدنبال واژگونی تیلربارکش حاملشان درفرویدون کنار!

9 کارگرزن کشاورزی درفریدون کنار بدنبال واژگونی تیلربارکش حاملشان،دچار مصدومیت شدند.

به گزارش 1اردیبهشت مهر،زکریا اشک پور سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران افزود: عصر امروز چهارشنبه اول در تماس مردمی با مرکز ارتباطات اورژانس مازندران خبر حادثه واژگونی تیلر اعلام شد.

وی اظهار داشت: در این حادثه، کارگران شالیزار که همگی خانم و در حال انتقال با تیلر بودند، به دلیل واژگونی در نهر آب کنار جاده دچار آسیب‌های متعدد شدند.

اشک پور افزود: این حادثه که در منطقه حیدرکلا، فریدون‌کنار اتفاق افتاد، ۹ مصدوم برجای گذاشت و همگی پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان خمینی فریدون‌کنار منتقل شدند و خوشبختانه مصدوم باحال وخیم گزارش نشده است.

کارکنان صنعت نفت کویت اعتصاب خود را متوقف کردند

کارکنان صنعت نفت کویت پس از سه روز دست از اعتصاب کشیدند و کار خود را از سر گرفتند.

به گزارش20آوریل یورونیوز،سندیکاها در حالی نسبت به توقف اعتصاب اتخاذ تصمیم کردند که پیش بینی می شد در روزهای آینده توقف تولید نفت و فعالیتهای بخش گاز ادامه داشته باشد.

سندیکاهها و اعتصاب کنندگان به کاهش حقوق و درآمد کارکنان صنعت نفت، خصوصی سازی برخی شاخه های این صنعت و اجرای برنامه استخدام نیروهای خارجی در صنعت نفت و گاز اعتراض داشته اند.

این اعتصاب برروی قیمت نفت تاثیر داشت و آنرا اندکی افزایش داده بود.

اعتصاب سراسری معلمان در مجارستان وهمبستگی دانش آموزان!

هزاران معلم روز چهارشنبه به اعتصاب یک روزه ای در سرتاسر مجارستان دست زدند. هدف از این اعتصاب، که به درخواست اتحادیه معلمان مجارستان برگزار می شود، مخالفت با اصلاحات پیشنهادی دولت در نظام آموزشی است.

در همین حال، بسیاری از دانش آموزان نیز با معلمان خود اعلام همبستگی کرده اند. یکی از دانش آموزان می گوید: «معلمها اعتصاب کرده اند اما مجبور اند داخل مدرسه ها بمانند. به همین خاطر، ما تصمیم گرفتیم از مدرسه بیرون بیاییم و اقدامات آشکارتری برای ابراز همبستگی با آنها بکنیم».

به گزارش20آوریل یورونیوز،یکی از معلمان به نام کاتالین تورلی می گوید: «اگر کمیته اعتصاب معلمان بتواند در ادامه دستاوردی داشته باشد یکی دو گام به خواسته های خود نزدیکتر شده ایم، اما راه درازی تا دگرگونی کلی نظام آموزشی در پیش داریم».

برپایه این گزارش،همزمان با اعتصاب یک روزه کارکنان نظام آموزشی، اتحادیه های کارگری و شهروندان نیز با اقدامات کوچکتر و اعتصابات چند دقیقه ای، با معلمان ابراز همبستگی کردند.

به گفته مسئولان اتحادیه معلمان، سیاستهای دولت برای تمرکزبخشی به نظام آموزشی به بیش انباشته شدن کلاسهای درس و بزرگ شدن بیش از اندازه بخش مدیریت مدارس منجر شده است. دولت محافظه ویکتور اوربان وعده داده است که بخشی از مطالبات اتحادیه معلمان را برآورده خواهد کرد.