ایران اسلامی ؛ اعتصاب بازاریان تهران در اعتراض به فعالیت دست‌فروشان

دور جدید برخورد و جمع‌آوری دست‌فروشان پس از اعتصاب دو روزه بخشی از بازاریان تهران و بروز درگیری‌های میان تعدادی از آن‌ها با دست‌فروش‌ها از سوی شهرداری تهران آغاز شد. این اعتصاب‌ها از روز یک‌شنبه ۱۶ اسفندماه در بازار پوشاک واقع در خیابان امیراکرم آغاز شد و تا عصر روز دوشنبه ۱۷ اسفند ادامه داشت که منجر به بروز برخی درگیری‌ها شد.
ایسنا گزارش کرده که مغازه‌داران ار روز یک‌شنبه کرکره‌های مغازه‌هایشان را پایین کشیده و با سر دادن شعارهایی، خواستار جمع‌آوری دست‌فروشان شده بودند. سر در برخی مغازه‌ها نیز پلاکارد‌ها و پارچه‌هایی با جملات اعتراضی در مورد حضور دست‌فروشان نصب شده بود. 
ایسنا همچنین از بروز برخی درگیری‌ها در دومین روز اعتصاب بازاریان خبر داده و نوشته تعدادی از کسبه بازار «میلاد قائم» برای جلوگیری از فعالیت دستفروشان به زور متوسل و با آن‌ها درگیر شدند.مغازه‌داران معترض گفته‌اند «رقابت بین آن‌ها و دستفروشان برابر نیست چون آن‌ها هزینه‌هایی را می‌پردازند که دستفروشان هیچ یک از این مسئولیت‌ها را ندارند.» 
یکی از دستفروشان که با مغازه‌داران درگیر شده بود به ایسنا گفته که «بسیاری از مردم توان مالی کافی ندارند و ما نیز اجناس ارزان‌تری با کیفیت خوب تهیه می‌کنیم و می‌فروشیم.» در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی از درگیری ماموران شهرداری با دست‌فروشان در مناطق مختلف تهران گزارش شده که این افزایش درگیری‌ها به خاطر افزایش جنب و جوش بازار در روز‌های آخر سال است.