داعش خواستار افزایش عملیات تروریستی هواداران خود شد

داعش خواستار افزایش عملیات تروریستی هواداران خود شد
Thursday, 24 March 2016 19:02

گروه حکومت اسلامی (داعش) در ویدئویی از هوادارانش خواسته است تا پس از انفجارهای اخیر در بروکسل، به «جهاد» خود وسعت ببخشند و حملات مشابه بیشتری را انجام دهند. 
به گزارش راديو فردا خبرگزاری رویترز گزارش داده که این ویدئوی حکومت اسلامی، روز پنجشنبه پنجم فروردین در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منسوب به این گروه منتشر شده است.

در این ویدئو گفته شده است: «هر مسلمانی که به خوبی از تاریخ اسلام اطلاع داشته باشد، می‌داند که جنگ مقدس علیه کفار بخشی جدایی‌ناپذیر از اسلام است». 
گروه حکومت اسلامی در ویدئوی خود با اشاره به حضور بلژیک در ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه خود، افزوده است: «هواپیماهای صلیبیون، از جمله بلژیک، بمباران مسلمانان در عراق و شام را شبانه‌روزی ادامه می‌دهند».
بروکسل، پایتخت بلژیک، در هفته جاری، شاهد وقوع بزرگترین عملیات تروریستی تاریخ خود بود. انفجارهایی در فرودگاه و یکی از ایستگاه‌های متروی این شهر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر و جراحت حدود ۲۰۰ نفر منجر شد.
سه فرد مسلمان که دو نفر از آنها برادر بودند به عنوان عوامل این حملات معرفی شده‌اند.
روزنامه دی.اچ بلژیک، در شماره روز پنجشنبه خود گزارش داد که مهاجمان در واقع قصد داشتند به یک نیروگاه اتمی در این کشور حمله کنند اما بازداشت صلاح عبدالسلام باعث شد تا برنامه خود را تغییر دهند.
وزیران کشور و دادگستری اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در بروکسل، گردهم آمدند تا درباره نحوه مقابله با موج اقدامات تروریستی در این قاره تصمیمات و هماهنگی‌های بیشتری اتخاذ کنند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم که به بروکسل سفر کرده است، خواستار شدت بخشیدن به تلاش کشورها برای هدف قرار دادن گروه حکومت اسلامی در عراق و سوریه شد.
بروکسل، پایتخت بلژیک، به دلیل میزبانی از ساختمان‌ها و مراکز اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به «پایتخت اروپا» شهرت دارد.
===================

یاران اشتراک = گسترش آگاهی
ایالات متحده روز پنجشنبه پنجم اسفند، علیه هفت ایرانی به اتهام مشارکت در حملات سایبری سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ علیه چند بانک آمریکایی و یک سد در نیویورک اعلام جرم کرد.

لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا، در یک کنفرانس خبری گفت که خرابکاری این هفت ایرانی دهها میلیون دلار خسارت به بانک‌ها و یک سد در نیویورک وارد کرده است.

او گفت که حمله به این سد می‌توانست خطری آشکار و فوری برای آمریکایی‌ها در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعلام جرم وزارت دادگستری در نشست خبری آن در واشینگتن یکی از اعلام جرم‌های سطح بالا علیه شهروندان یک کشور خارجی به اتهام حملات سایبری است.

خانم لینچ گفت: «این حملات، بیرحمانه، سیستماتیک و گسترده بوده است. آنها اقتصاد و توانایی ما برای رقابت عادلانه در بازار جهانی را تهدید کرده‌اند که هر دو مورد ارتباط مستقیمی با امنیت ملی ما دارد».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از هکرها متهم شده که بارها توانسته است کنترل سیستم سد کوچک «بومان» که در ۲۰ مایلی شمال شهر نیویورک است را در اختیار بگیرد. وی با هک سیستم این سد قادر بوده که به اطلاعات لازم درباره نحوه کار آن از جمله سطح آب، درجه و میزان خروجی آب دسترسی داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید هکر سد بومان می‌توانسته که سطح آب و میزان خروج آن از دریچه سد را کنترل کند ولی در زمان این حمله، ارتباط دریچه با سیستم قطع شده بود.

این هفت ایرانی برای شرکت‌هایی کامپیوتری کار می‌کردند که با حکومت جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط بوده‌اند.

خبرگزاری فارس در گزارشی اسامی این هکرها را فاش کرده است که عبارتند از: احمد فتحی ۳۷ ساله، حمید فیروزی ۳۴ ساله، امین شکوهی ۲۵ ساله، صادق احمدزادگان ۲۳ ساله، امید غفاری نیا ۲۵ ساله، سینا کی‌سر ۲۵ ساله و نادر سعیدی ۲۶ ساله.

هیچ یک از این هکرها در بازداشت نیستند و آمریکا نیز قراردادی با ایران برای استرداد متهمان ندارد. اما مقام‌های ایالات متحده گفته‌اند هدف از طرح چنین پرونده‌ای این است که توجه داده شود روی خرابکاری‌های سایبری انگشت گذاشته خواهد شد، حتی اگر در سوی دیگر جهان رخ دهد.

این حملات که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ صورت گرفته است ۴۶ قربانی داشته است که عمدتا در بخش مالی آمریکا بوده‌اند و باعث شده که سایت‌های بانک‌ها از کار بیفتد و مجموعا دهها میلیون دلار خسارت برجای گذاشته است.
=============================


واشینگتن تایمز: “نیروی قدس” در حمله به سفارت آمریکا در بنغازی دست داشته است
۵ فروردین ۱۳۹۵-۱۶:۰۱ ابشار اخبار, ایران, سایر کشورها
The U.S. Consulate in Benghazi is seen in flames during a protest by an armed group said to have been protesting a film being produced in the United States September 11, 2012. An American staff member of the U.S. consulate in the eastern Libyan city of Benghazi has died following fierce clashes at the compound, Libyan security sources said on Wednesday. Armed gunmen attacked the compound on Tuesday evening, clashing with Libyan security forces before the latter withdrew as they came under heavy fire. REUTERS/Esam Al-Fetori (LIBYA - Tags: POLITICS CIVIL UNREST)

روزنامه واشینگتن تایمز طبق گزارشیبرای اولین بار نقش نیروی تروریستی قدس در حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در سال ۲۰۱۲ را افشاکرد.

بر اساس گزارش این روزنامه «به‌دنبال حملات بنغازی که در آن ۴ آمریکایی کشته شدند، ژنرال فلین مدیر آژانس اطلاعات دفاعی، جامعه اطلاعاتی را مأمور تهیه اطلاعاتی در مورد شرکت رژیم ایران در این حمله کرد و یک گزارش بسیار محرمانه در ۲۱سپتامبر، در پاسخ به‌درخواست این تحقیق تهیه شد.
در این گزارش، در مورد یک عملیات ویژه اطلاعاتی در رابطه با نیروی منفور قدس توضیح داده شده بود.

ژنرال فلین به واشینگتن تایمز گفت: بدلایل محرمانه بودن این گزارش نمی‌تواند در مورد محتوای ان بحث کند اما منابع مطلع می‌گویند نیروی قدس تحت پوشش امدادرسانان هلال احمر در لیبی دست به‌عملیات علیه سفارت آمریکا زده بودند.

این گزارش میافزاید که تیم هلال احمر در تاریخ ۳۰ژوئیه ۲۰۱۲ از تهران به بنغازی رسید که به ظاهر برای تأمین کمکهای انسان‌دوستانه به رژیم انقلابی لیبی بعد از سقوط قذافی بود.
یک افسر امنیتی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این باره می‌گوید: همه می‌دانستند که نیروهای رژیم ایران در بنغازی هستند. به‌خصوص زمانی که تیم هلال احمر توسط انصار الشریعه ”ربوده “شد.
این ”آدم‌ربایی “یک عملیات فریب بود که به‌دقت صحنه‌سازی شده بود تا سازمان سیا را از عملیات نیروی قدس منحرف کنند.
آنها در واقع نیروهای عملیاتی قدس بودند. آدم‌ربایی این‌طور ترتیب داده شده بود که آنها به‌گروگان‌گرفته‌ شده‌اند در حالی که عملاً از انظار دور می‌ماندند تا بتوانند مخفیانه حمله به مجتمع آمریکا را هدایت کنند.
ما از روابط میان رابطین می‌دانستیم که نیروهای رژیم ایران به شبه‌نظامیان استفاده از خمپاره و تهاجم به ساختمان سفارت آمریکا را آموزش داده‌اند. آنها مراقبت پیچیده‌یی را روی کنسولگری گذاشته بودند و تمام این کار را در حالی که به ظاهر ”گروگان “بودند انجام می‌دادند.
این افسر سازمان سیا می‌گوید به ما گفته شد در مورد این عملیات چیزی نگوییم.

دو تن از نیروهای بریده وزارت اطلاعات رژیم ایران بعداً نقشی را که در تیم عملیاتی هلال احمر در بنغازی بازی کردند افشا کردند. آنها گفتند یک رابط حامل ۸تا ۱۰ میلیون دلار اسکناس‌های ۵۰۰ یورویی سه هفته قبل از حمله رسید، این پول را بین رهبران انصارالشریعه که توسط رژیم ایران کنترل می‌شوند، توزیع کردند. فرماندهان نظامی آمریکا نیز رسیدن پول از ایران برای انصار الشریعه را تأیید کردند. تا کنون، جامعه اطلاعاتی آمریکا از اشاره به رژیم ایران در بنغازی امتناع کرده است.
============================
8 uur · 
بمب­گذاری انتحاری بروکسل
پیش به سوی مقابله با تروریسم، جنگ و فقر
حزب سوسیالیست نبرد (بلژیک) / برگردان: آرام نوبخت
ده ها کشته و زخمی؛ کشوری در بُهت و ناباوری. این است نتیجۀ حملات تروریستی وحشتناک روز ۲۲ مارس در فرودگاه «زوانتم» و ایستگاه متروی «مالبریک» بروکسل. ما به قربانیان حادثه، خانواده و دوستان­شان تسلیت می گوییم.
باری دیگر قربانیان این حادثه مردم عادی هستند. کسانی که تصادفاً هدف خشونت دهشتناک و وحشیانه قرار گرفتند. مقامات، بروکسل را تعطیل کرده اند. هزاران نفر در پایتخت گیر افتاده و نگران بستگان و کودکانشان هستند.
همبستگی
این بار هم درست مانند ساعاتی پس از حمله به دفتر روزنامۀ «شارلی ابدو» یا حملات نوامبر در پاریس، همبستگی خودانگیختۀ مردمی به چشم می خورد. رانندگان تاکسی به طور رایگان خدمات می دهند. مردم درِ منازل خود را به سوی کسانی بازمی کنند که به دلیل اختلال در حمل و نقل عمومی، آوارۀ کوچه ها و خیابان ها شده اند. همبستگی مردم عادی عظیم است، مانند بعد از هر فاجعۀ دیگری.
سازماندهان این حادثه احتمالاً اعضا یا هواداران «داعش» هستند که رژیم ارتجاعی رعب و خشونت خود را علیه مردم عراق و سوریه نیز دنبال می کند.
سیاست خارجۀ بلژیک، خطر حملات را افزایش می دهد. تابستان امسال حکومت بلژیک مشارکت در مداخلات نظامی در سوریه را آغاز خواهد کرد، درست همان طور که پیش­تر در عراق و افغانستان چنین کرد.
بمباران سوریه ناگزیر به معنای قربانیان بیش­تر خواهد بود. چنین چیزی به بهبود امنیت این جا و آن جا نخواهد انجامید. بلکه کاملاً برعکس خواهد بود.
این جنگ ها، جنگ های رئیس و رؤسا هستند، جنگ هایی بنا به و برای منفعت جنگ سالاران، سیاستمداران و سودجویان محلی و بین المللی. با این حال قربانیان همیشه از طرف ما هستند: از طرف کارگران، فقرا و جوانان، هم در این جا و هم در خاورمیانه.
ما تمامی اتحادیه های کارگری، کارگران و جوانان را به شرکت در تظاهرات ملی علیه مشارکت بلژیک در جنگ سوریه و خرید هواپیماهای جنگی فرامی خوانیم.
طی روزهای آتی، فعالین و نمایندگان اتحادیه های کارگری باید به سازماندهی بحث های جمعی، به خصوص در محیط های کار، یاری رسانند. جنبش کارگری نیازمند یک واکنش جمعی برای مقاومت در برابر تروریسم، نژادپرستی و تلاش های حکومت در جهت محدودیت اعتصابات، تظاهرات و اعتراضات سیاسی است.
بحران
نظام سرمایه داری در یک بحران عمیق به سر می برد. این نظام چشم انداز آتی شمار رو به رشدی از مردم جامعه را از میان می برد. چنین چیزی زمینه را برای تروریسم و سایر خشونت های ارتجاعی فراهم می آورد.
ما برای دنیایی می جنگیم که در آن ثروت عظیمی که اکنون در دست اقلیتی معدود است، برای رفع نیازهای اکثریت صرف شود: سوسیالیسم. در این صورت می توانیم یک بار و برای همیشه، فقر، محرومیت، جنگ، نفرت و تروریسم را به زباله دان تاریخ بسپاریم.