ئاسو رستمى به جمع حاميان "كمپين معيشت؛ فرياد گرسنگان" پيوست.

«ئاسو رستمی» مدرس، فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار كه به تحمل هفت سال حبس محكوم شده به جمع حاميان "كمپين معيشت؛ فرياد گرسنگان" پيوست.
گفتنى است، حشمت اله طبرزدى از آغاز فاز سوم بزرگترين كمپين حقوق بشرى با عنوان "كمپين معيشت؛ صداى گرسنگان" خبر داده و گفته كه اين كمپين بر "حق معيشت" به عنوان يكى از حقوق اوليه و مسلم بشر، تاكيد دارد.
به گزارش خبرنگار "بزرگترين كمپين حقوق بشرى" ، طبرزدى به عنوان سخنگوى كمپين معيشت (فرياد گرسنگان) با بيان اينكه اين كمپين همزمان با هشتم مارس كار خود را آغاز كرده است ، اظهار داشت: كمپين معيشت خواستار افزايش دستمزد كارگران و كارمندان، گسترش تامين اجتماعى و حمايت از بيكاران، اشتغالزايى، آزادى فعالين صنفى، مدنى، سياسى و عقيدتى از زندان و فراهم شدن فعاليت آزادانه تشكل هاى صنفى مى باشد.طبرزدى سال گذشته در حالى كه در زندان رجايى شهر بسر مى برد، به همراه ٢٢ زندانى سياسى و عقيدتى و همزمان با روز جهانى حقوق بشر، بزرگترين كمپين حقوق بشرى را كليد زدند كه با استقبال گسترده ايرانيان در داخل و خارج از كشور مواجه شد؛ چندى پيش نيز فاز دوم اين كمپين با تاكيد بر "حق انتخاب آزاد" آغاز شد كه همچنان ادامه دارد.
اكنون كمپينى سراسرى و ملى معيشت (فرياد گرسنگان) در حالى از روز هشتم مارس يعنى روز جهانى زن آغاز شده كه در همين ابتداى راه با استقبال گسترده گروههای گوناگون اجتماعی از جمله معلم ها،پرستار ها، کارگرها، بازنشسته ها و نیز فعالین مدنی و اقوام مختلف در سراسر ايران مواجه شده است؛ البته يكى از تبعات نخستين اين استقبال گسترده، احضار مجدد طبرزدى به دادستانى زندان اوين بوده است.
در متن نامه كمپين معيشت خطاب به حسن روحانى با اشاره به اينكه حداقل دستمزد سال آينده 812 هزارتومان تعیین شده، آمده است: آیا هیچ وقت خودتان یا اعضای دولت یا سایر مقامات کشور، سعی کرده‌اید با ماهی 812 هزار تومان زندگی کنید تا ببینید چگونه درخجالت خانواده می‌مانید؟ 
متن كامل اين نامه را در پى مى خوانيم:
"آقای روحانی ما گرسنه‌ایم
خط فقر در کشور سه و نيم میلیون تومان برای هر خانوار چهار نفره است، درحالى که حداقل دستمزد سال اینده 812 هزارتومان تعیین شده است؛ آیا هیچ وقت خودتان یا اعضای دولت یا سایر مقامات کشور، سعی کرده‌اید با ماهی 812 هزار تومان زندگی کنید تا ببینید چگونه درخجالت خانواده می‌مانید؟ البته اگر خوشبخت باشید و کاری به دست بیاورید و یا از کار فعلی‌ تان اخراج نشوید.آيا اندیشیده اید میلیون ها بازنشسته که از مستمری ثابت برخوردار هستند و صندوق انها همواره مورد دستبرد حکومتیان قرار می گیرد،چگونه باید با تورم و گرانی،هزینه های خود را پرداخت کنند؟ ما امضاء کنندگان این نامه از شما می خواهیم که:۱ـ حداقل دستمزد برای تمامی حقوق بگیران اعم ازکارگر وکارمند را درسال ۹۵، متناسب با حداقل هاى تضمین کننده رفاه خانواده ایرانی از محل دارايى ها، درآمدها و سرمایه های غنی متعلق به کشور مان ايران، تثبیت کنید؛ از ياد نبريد كه خط فقر سه و نیم میلیون تومان است.
۲ـ اشتغال زايى نموده و به داد لشكر بیکاران کشور برسید؛ ازکارخانه‌ ها وموسسات فعال کشور حمایت و مانع از ورشکستگی واحدهای تولیدی کوچک و پیشه وران و شر کت هاى کوچک شويد که به واسطه هیولاهای اقتصادی انحصارطلب نابود می شوند، تا بدين وسيله جلوی توقف آنان و از بین رفتن اشتغال موجود گرفته شود. آقای روحانی ما صدقه و پول مفت نمی خواهیم ، ما کارشرافتمندانه با دستمزد منصفانه می‌خواهیم؛ ما حق بهره مندی از دارايى و سرمایه میهنمان را داریم.
۳ـ همچون بسیاری از کشورها، صندوق بیکاری کارآمد و صندوق حمایت از مشاغل درست کنید تا امنیت شغلی ایجاد شود و ترس و نگرانی هر روزه ما از بیکاری و گرسنگی رفع شود.
۴ـ فعالین صنفی مدافع حقوق کارگران ومعلمان و سایر فعالان مدنی و زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد کنید و امکان انتخابات آزاد تشکل‌ هاى هر بخش را فراهم کنید تا نمایندگان واقعی آن ها بتوانند در تشکل هاى مربوطه ، نقش واقعی اجتماعی و مدنی خود را ایفا نمایند.
همانگونه كه اطلاع داريد، سفیر جمهوری اسلامی در لبنان گفته است که به خانواده هر فلسطینی کشته شده ۷ هزار دلار (۲۱ میلیون تومان) و برای هر خانه خراب شده ۳۰هزار دلار (۹۰ میلیون تومان) می پردازند، توقع زیادی نیست که بگوییم فقط نصف این مبلغ را به هر خانوار زحمتکش ایرانی بدهید، چراكه حداقل خواسته خود را مطرح كرده ايم. برای نمونه به زندگی یک کولبر مرزی به ویژه در کوردستان نگاه کنید که برای یک زندگی بخور و نمیر جان خود را در کف دست می گیرد و از این خیل گرسنگان،سالیانه چند تن مورد شلیک قرار می گیرند.
نگویید دولت پول ندارد، پول در کشور موجود است. ۱۵۰ میلیارد دلار آزاد شده پس از برجام و نهادها و بانک‌ها و صدها شرکت زیر نظر افراد و نهاد های غیر پاسخگو، بیش از3 هزار تریلیون تومان (یک تریلیون دلار) از ثروت کشور را دراختیار دارند. بیش از نیمی از کل تولید ناخالص ملی درکنترل همین نهادهایی است که از هر نظارتی هم بیرون هستند و این اموال ملت را با رانت‌های حکومتی و زور ، مصادره و تصاحب کرده اند. 
نگوييد قدرت قانونگذارى ندارید، لایحه‌ای به مجلس بدهید و این موسسه‌ها و هر موسسه‌ای که به نوعی با استفاده از امکانات ورانت‌ هاى حکومتی تصرف شده و درآمدهای آنچنانى به دست آورده‌ را ملی نمایید و از ثروت انباشته شده در آن‌ها در جهت تحقق چهار خواسته گفته شده در بالا و به نفع محرومان جامعه استفاده نمایید. اکنون که مردم اکثریت مجلس را هم به شما داده‌اند، دیگر مانعی برای خدمت به آنها وجود ندارد".
آدرس كمپين معيشت:

https://telegram.me/joinchat/Ba8T3z2al0GL_8IfBUuYUQ