محکومیت سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران، توسط سازمان گزارشگران بدون مرز

سازمان گزارشگران بدون مرز طی بیانیه‌یی نقض آزادی بیان و سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران را محکوم کرد. این سازمان در این بیانیه محدودیت آزادی اطلاع‌رسانی را تقبیح کرد.
در بیانیه سازمان گزارشگران بدون مرز آمده است: قدرت حاکم در ایران با مهار کامل رسانه‌ها هر صدای مخالف را سرکوب می‌کند. گزارشگران بدون مرز یادآور می‌شود که دسترسی بدون محدویت به اطلاع‌رسانی مستقل یکی از بنیانهای هر انتخابات آزاد است و در نبود آن انتخابات نمی‌تواند شفاف و دموکراتیک تلقی شود.دو ماه پیش از انتخابات در تاریخ١١ آبان ١٣٩٤ سپاه پاسداران سرکوب پیشگیرانه را با بازداشت روزنامه‌نگاران، تهدید و سانسور رسانه‌ها آغاز کرد.
بنا بر اطلاعات گردآوری شده از سوی گزارشگران بدون مرز همزمان با بازداشتها شمار دیگری از روزنامه‌نگاران از سوی اطلاعات سپاه احضار و بازجویی و تهدید شده‌اند، برخی از آنها نیز مدتی در بازداشت به‌سر برده‌اند.در این شرایط تنها منبع بدیل دسترسی به اطلاعات برای شهروندان، رسانه‌های مستقر در خارج از کشور است. این رسانه‌ها نیز از تلاش حکومت برای مهار و یا نهادهای امنیتی برای شیطان‌سازی و تهدیدشان در امان نیستند.
گزارشگران بدون مرز خاطرنشان کرد:ایران با ۳۷ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌یی است. این کشور در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٥، از میان ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد.