دو نفر به ظن ارتباط با داعش دراسترالیا دستگیر شدند

به گزارش رادیو نشاط ، پلیس استرالیا در عملیات ضد تروریستی در حاشیه شهر سیدنی با هدف خنثی کردن حملات افراط گرایان داخلی و اخلال در جریان انتقال کمک به گروه تروریستی داعش یک مرد 20 ساله را نیز دستگیرکرد.
'کاترین رایت' معاون کمیسر پلیس ایالتی 'نیو ساوت ولز' استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران پیش بینی کرد که هر دو نفر بازداشت شده به اتهام کمک به تروریست ها برای محاکمه به دادگاه معرفی شوند.

به نوشته تارنمای شبکه خبری 'ای.بی.سی'، وی گفت این افراد درپی کسب پول برای ارسال به گروه تکفیری داعش بوده و در این فعالیت ها درگیر شدند.

آژانس ضد پولشویی استرالیا ماه نوامبر اعلام کرد گزارش های مالی مشکوک برای کمک به گروه های شبه نظامی در سال گذشته میلادی سه برابر شده است و به 50 میلیون دلار استرالیا رسید که استفاده آن توسط تروریست ها در حال بررسی است.
جمع آوری کمک برای گروه های تروریستی اتهامی جدی در استرالیا است که متهمان را می تواند با حداکثر 25 سال حبس مواجه کند.

مقام پلیس استرالیا گفت: دختر 16 ساله بازداشت شده نیز برای پلیس به خوبی شناخته شده بود.
مقامات استرالیایی بر این باورند که ده ها تن از شهروندان این کشور با سفر به سوریه و عراق به گروه تکفیری داعش پیوسته و در عملیات تروریستی مشارکت دارند.

مقامات این کشور می گویند که تعدادی از حملات احتمالی تروریستی را خنثی کرده اند، اما چند 'گرگ تنها' عملیاتی را انجام داده اند.

داعش به تاکتیک 'گرگ تنها' برای عملیات تروریستی روی آورده است که پیگیری آن برای دستگاه های اطلاعاتی مشکل است.
در این تاکتیک، هر شخص به تنهایی اقدام به عملیات مورد نظر می کند، بدون اینکه اثری از ارتباط او با دیگران باقی بماند که در نتیجه پی بردن به جزئیات عملیات، برای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بسیار دشوار خواهد بود.