«اصلاح» توییت هاشمی، پس از واکنش تند خامنه ای

پس از واکنش تند رهبر جمهوری اسلامی، حساب توییتری منسوب به هاشمی رفسنجانی، اظهارنظر توییت شده او را تصحیح کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، در جمع مداحان به مناسبت تولد دختر پیامبر اسلام، کسانی که «فردا» را از آن «مذاکرات» بدانند و نه «موشک»، «خائن» توصیف کرد.
حساب توییتر منسوب به هاشمی رفسنجانی مطلبی را به نقل از او منتشر کرد که اعلام می‌کرد « دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه دنیای موشک‌ها.»
رسانه‌های نزدیک به هاشمی می گویند که این حساب توییتری بدون آگاهی او از مطالب به روز می شود.

پس از واکنش تند آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، حساب توییتر منسوب به هاشمی رفسنجانی، اظهارنظر توییت شده او را تصحیح کرد.


رهبر جمهوری اسلامی ایران، در جمع مداحان به مناسبت تولد دختر پیامبر اسلام کسانی که «فردا» را از آن «مذاکرات» بدانند و نه «موشک»، «خائن» توصیف کرده و گفته بود: « اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است.»




این در حالیست که هفته گذشته حساب توییتر منسوب به هاشمی رفسنجانی مطلبی را به نقل از او توییت کرد : «دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه دنیای موشک‌ها.»

این موضوع به صورت گسترده در رسانه‌های داخلی و بین المللی بازتاب یافت. با بالا گرفتن موضوع سایت‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی به نقل از منابع آگاه نوشته‌اند که این حساب توییتری، «حساب کاربری یکی از دوستداران ایشان است و محتوای آن هیچ ارتباطی به آیت‌الله هاشمی ندارد.»

اکنون توییتر منتسب به هاشمی نقل قول قبلی را اینگونه «اصلاح» کرده که «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هایی نظیر انقلاب اسلامی است، نه موشک‌های قاره‌پیما و بمب‌های هسته‌ای ...»

«انصاف نیوز»، یکی دیگر از سایت های نزدیک به هاشمی، مدعی شده که حساب‌های اینترنتی او در اختیار سردبیر سایت دفتر هاشمی است.

بنا به نوشته «انصاف نیوز»، سردبیر سایت هاشمی با دسترسی به مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های قدیمی هاشمی و بر اساس شرایط روز، بخشی از سخنان او را گلچین و منتشر می‌کند که بعضی از آنها در این مدت باعت ناراحتی و حتی عصبانیت شدید آیت‌الله هاشمی شده است و بارها به دلیل انتشار مطالبی بدون هماهنگی، با تشر و واکنش تند هاشمی و نزدیکانش مواجه شده و سه بار تا مرز اخراج پیش رفته است.

این درحالیست که پیش‌تر مطالب منتشر شده در حساب‌های مجازی هاشمی بارها از سوی رسانه‌های طرفدار او بازنشر شده است. یکی از این نمونه‌ها پیام در گذشت هاشمی برای واعظ طبسی در حساب توییتری او بود.


این سخنان درحالی مطرح می شود که پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی این حساب‌ توییتری را در تارنمای خود گذاشته است.