افزایش فشارها به روی زندانیان سیاسی

روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ رئیس بند ۴ در سالن ۱۲زندان رجایی شهر در حالی اسامی اعضای خانواده ایرج حاتمی و فرید آزموده را در لیست ملاقات کنندگان قرار داده بود که خانواده این زندانیان سیاسی به ملاقات نیامده بودند و بارها مسئولان زندان، محبوسین را به عنواین مختلف از قبیل اعزام به بهداری ، ملاقات و… از بند خارج کرده و به مکان های نامعلومی منتقل می کنند.
لازم به ذکر است، در پی اعلام حمایت زندانیان سیاسی از گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، صبح روز گذشته سه شنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۴مسئولین زندان سه زندانی سیاسی به نام های ایرج حاتمی، بهزاد ترحمی و فرید آزموده را به زیر هشت برده و دستور انتقال به بندهای عادی که بعضا زندانیان خطرناک در آنجا نگهداری می شوند را داده اند.
نامبردگان اظهار داشتند که ما در آن بندها تأمین و امنیت جانی نداریم، بعد از رفت و آمدهای مسئولین حفاظت، مروی و رئیس بند، شجاعی که هیچ دلیلی برای این کارشان ارائه نمی کردند تهدید کرده اند که چهارشنبه گارد زندان شما را منتقل می کند و به جایی می بریم که هر لحظه آرزوی مرگ کنید.
نامبردگان گفتند که ما سابقه انتقال کوتاه مدت ماه پیش به بندهای عادی را داریم که هر کدام مورد ضرب و شتم زندانیان تحریک شده از طرف مسئولین زندان قرار گرفته بودیم و اگر بمیریم به آن بندها نمی رویم.