زندانی سیاسی علیرضا گلیپور زیر فشار برای مصاحبه با اخبار ٢٠:٣٠

روز چهارشنبه ١٩ اسفندماه بدنبال برگزاری جشنی در بند هفت زندان اوین با حضور دست اندرکاران برنامه خبری٢٠:٣٠مامورین امنیتی قصد داشتند با فشار علیرضا گلی پور را وادار به مصاحبه و ابراز ندامت در این برنامه خبری کنند که وی با سرباز زدن از این مصاحبه اعلام کرد که بجای مصاحبه تنها به نشان دادن اثرات و زخمهای تازه شکنجه و ضرب و شتم هاي صورت گرفته بر او بسنده نمایند .
اين موضعگيري با حمایت برخی زندانیان سیاسی مواجه شد و انها اعلام کردند که حقایق ميبايست بازتاب يابد و كسي را نبايد به اجبار وادار به مصاحبه و وارونه نشان دادن حقايق كرد.با بیان این مطالب نیروهای امنیتی حاضر در این مراسم برخورد سخت و اهانت باری را با این زندانیان صورت داده و آنها را به خارج از این مراسم منتقل کردند.در روزهای گذشته مسوولین زندان از دادن پلاکتهای خون به وی که داروی مبرم بیماری سرطان وی است جلوگیری کرده و بارها وی را برای مصاحبه تحت فشار قرار دادند. همچنین پرونده وی بطور ناقص در اختیار وکیل وی قرار داده شده است. 
این زندانی سیاسی با وجود بیماری قلبي و سرطان ريه نزدیک به ٣ سال است ممنوع الملاقات وبدون محاکمه در زندان به سر برده و همچنان زير فشار بازجويي و اجبار به نوشتن توبه نامه و مصاحبه تلويزيوني قرار دارد.جرم عليرضا گليپور افشاي مفاسد عوامل حكومتي و پرونده هاي امنيتي و پروژه هاي مخفي بوده است.