منصور اصانلو:چرا صندوق رای آزاد ؟ Iran Free Election

چرا صندوق رای آزاد ؟Iran Free Election
هم میهنان پرسش های سنجیده ای را یکی از هم وطنان فرهیخته ما در ارتباط با صندوق رای آزاد مطرح کرد ، که من کوشیدم پاسخ های آنرا به ایشان بدهم .در این فرایند متوجه شدم نکات بسیار پر اهمیتی طرح شده است که همه مردم باید از انها با خبر باشند .لذا آن پاسخ ها را در این جا به صورت روشنگری برای آینده تاکتیکی واستراتژیک صندوق آزاد ودموکراتیک می نویسم که می تواند از درون خودش چشم انداز ها وهم چنین پرسش های جدیدی را سبب شود . اما یکی از کارهای ما همین روشن کردن افق های حرکتی است که در پیش داریم .ودر خواست حضور جمعی در شرکت در این گفتگو ها برای رفع ایراد هایی که حرکت ما در پیش روی خود دارد.از پاسخ به اولین پرسش آغاز می کنم وچشم اندازها را می گشایم. تابعیت ایران از نظر صندوق ازاد ودموکراتیک یعنی انکه من خودم را ایرانی میدانم.
آری ایرانیان خارج از کشور صد صد درصد می توانند دراین صندوق شرکت کنند.
در باره ذکر محل سکونت خودشان هر اطلاعاتی را که صلاح می دانند می توانند بدهند.
کشور وشهر را می توانند بنویسند.یا شهر را .چرا که گوگل ماپ خودش محل کشور را با داشتن شهر ویا محل ورود به سایت از طریق ای پی را نشان می دهد. 
در صندوق می توان به هرکسی که صلاح می دانیم رای بدهیم .می توانیم خودمان کاندیدا شویم .می توانیم مخالفت خودمان را با حکومت جمهوری اسلامی اعلام کنیم می توانیم پیشنهاد ها ودرخواست های خود را ارئه دهیم. اصل این است وارد صندوقی می شویم که الترناتیو حکومت است وتک رای ما با ورود ما خود به این صندوق الترناتیو یک رای اضافه می کند. تا به تدریج همه عدد های ما مخالفان که ده ها ملیون نفر هستیم در یک صندوق جمع اوری شود ودر مقابل عدد های تقلبی حکومت ،عدد ایرانیان مخالف را هم در میان مدت وشاید یک دوران شش ماه تا دوسال به ده ها ملیون نفر برسانیم .که این بستگی به باور وتلاش هر کدام از هم میهنان دارد که به صندوق وارد می شوند واز ان پس خود به عنوان یک عضو صندوق آزاد ودموکراتیک در هر کجای جهان ،دیگر ستم دیده گان را به این کار ومبارزه حداقلی دعوت می کنیم . پس صندوق باز است وشمابه هر عنوان می توانید دراین کار مشارکت داشته باشید.
امنیت سایت زیر نظر بخش نظارت واجرایی گوگل ومشاوران فنی ان در زمینه IT می باشد وفقط سیستم اتوماتیک به اسامی دست رسی دارد.شخص منصور اصانلو به عنوان مسوول فنی واجرایی این پروژه تنها کسی است که در همه جا اعلام کرده ومسوولیت پذیرفته وبه دلیل سوابقی که در گوگل داشته وهزاران خبر از زندان ها ومبارزات وهزینه هایی که خودش وخانواده اش تا مرگ برادر سندیکالیست اش در زندان های حکومت جمهوری اسلامی ،در راه برقراری دموکراسی وازادی های مدنی وتشکل های صنفی وسیاسی داشته است وبا تایید روش پیکارش که با روش های مدرن مبارزه شبکه ای هم سویی داشته است ،از سوی گوگل به عنوان مدیر اجرایی این پروزه شناخته وپذیرفته شده است.
به همین دلیل تا کنون هیچ خدشه ای به صندوق وارد نشده است واطلاعات واسامی کاملا در امنیت به سر می برد. یکی از کارهای پیشنهاد شده توسط مدیریت اجرایی وفنی پروژه این بوده است که هر کسی اگر توانست نقطه ضعفی در امنیت پروژه پیدا کند ومثلا صندوق را هک کند جایزه ای به او نعلق خواهد گرفت ، تا ایرادات فنی ونقاط ضعف این IT شناسایی وترمیم گردد که تا کنون هیچ موردی از هک نداشته ایم . پس با امنیت کامل همه می توانند در پروژه شرکت شرکت کنند. البته در امر اینترنت متخصصان می گویند که همیشه نقاط کور و پیش بینی نشده ای وجود دارند. به همین دلیل دی تا های اصلی ،بلافاصله بعد از ثبت از سیستم خارج شده ودر یک ذخیره کننده جدا از اینترنت ذخیره می گردند در نتیجه اطلاعاتی در صندوق های ما برای هک شدن وجود ندارد. پس ما می توانیم از امنیت صد صد درصدی صحبت کنیم. امیدواریم پس از ثبت نام در صندوق وامضای بیانیه همبستگی که در سایت وجود دارد .به عنوان یکی از ستم دیده گان دادخواه صندوق را به همه ایرانیان معرفی کنید وخودتان در صدد رشد پروژه برایید ونقاط ضعف را بیابید وبرای رفع انها هم جستجو کنید. این یک پروژه ملی در ابعاد کره زمین است ومتعلق به همه ستم دیده گان دادخواه ، پس برای نجات مهین ومردم از نابودی توسط احکومت اسلامی ،در ایران هرچه می توانیم بکوشیم تا بر تفرقه ها وتردید ها وترس ها ونا امیدی ها غلبه کنیم وراه امید واجرا یی کردن پروژه کم هزینه وحداقلی صندوق ازاد ودموکراتیک را تبدیل به قدرت اجتماعی آلترناتیو نماییم .زیرا که موجب انتقال قدرت با کمترین هزینه از جمهوری اسلامی به یک حکومت دموکراتیک انسانگرا وازاد را بر پایه اندیشه های اعلامیه جهانی حقوق بشر را با همت ملی فراهم می آوریم .چرا که مقدماتش فراهم شده وبیش از 16 حزب وسازمان ونهاد سیاسی وفرهنگی ورسانه ای در کنار هزاران تن از هم میهنان آزاد اندیش انرا باور کرده وبه ان پیوسته وبرای پیشبرد امر دموکراسی وازادی در کنار هم تلاش می کنند. با امید به آنکه بتوانیم با حضور مردم در این صندوق ،الترناتیو سیاسی آینده را با همین ارایی که به افراد در صندوق داده می شود شناسایی کنیم .این انتخاب بخشی از مردم ایران است که پیشنهاد می کنند چه کسانی را به عنوان نمایندگان دموکراتیک وازادی خواه خود به رسمت می شناسند. در فرایند نهایی یک نیروی جمعی وبا خرد جمعی از سوی گروهی ازهم میهنان در این صندوق شتاسایی می شوند ،که پس از طی فرایند های گفتگو ومناظره ،پذیرش ویا عدم پذیرش خودرا نسبت به انتخاب و اعتماد بخشی از هم میهنان اعلام می نمایند. کسانی که به این انتخاب بخشی از هم میهنان خود احترام گذاشته واین مسوولیت را می پذیرند ، احتمالا با تمام اختلاف نظرها در چهارچوب نه به حکومت جمهوری اسلامی واستقرار حکومت دموکراتیک مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر وانسانگرایی با پشتوانه عددی که در صندوق به انها داده شده است ، ووضعیتی نوینی که دارند،می توانند رایزنی ها وگفتگو ها ومراجعات واقدامات بزرگتر سیاسی وتشکیلاتی در فرایند ایجاد قدرت آلترناتیو ومعرفی کردن خودشان به نهاد بین المللی وحکومت ها واتحادیه های نیرومند جهانی اعلام نمایند واز داخل وخارج از کشور به مردم میهن امید بیشتری برای پاسخ به پر سشهای مهم چگونه وچه کسانی بعد از جمهوری اسلامی ، کار ها را به روش کثرت گرا ودموکراتیک ورعایت کلیه حقوق اقلیت  ها در همه اشکال آن را بدهند.
ما تازه از هشتم اسفند 1394 کار اصلی امان آغاز می شود. 
منصور اصانلو 
17/2/2016