بازداشت وحشیانه تحصن کنندگان هوادار محمدعلی طاهرى

به گزارش خبرنگارعرفان حلقه ,از صبح روز جمعه 23 بهمن ماه، صدها نفر از شاگردان محمد علی طاهری که در مرقد خمینی, تحصن و اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بودند با حملات وحشیانه مأموران نیروی انتظامی رژیم ,مواجه و تعدادی از متحصنین دستگیر شدند .
بر اساس این گزارش, امروز بیست و سوم بهمن ماه در حدود ١٠٠ نفر از شاگردان آقای محمد علی طاهری،در اعتراض به ادامه بازداشت بنیانگذار عرفان حلقه و بی توجهی مسوولان قضایی نسبت به اعتصاب غذای خشک وی، اقدام به تحصن در مرقد خمینی کردند. هم زمان تعدادی از تحصن کنندگان اقدام به اعتصاب غذا کردند.

این تحصن در ابتدا در فضایی آرام و بدور از تنش شروع شد ولی به تدریج با اطلاع نیروهای امنیتی، فضایی امنیتی و پر تنش حاکم شد. نیروهای نظامی و امنیتی با توسل به خشونت اقدام به بازداشت حدود ٤٠ نفر از متحصنین کردند به طوری که با مقاومت بانوان متحصن، با آنها درگیر شده و تعدادی از آنها را با کشیدن بر روی زمین به اتاقی برده، دستگیر کردند.

این اقدام نیروهای امنیتی توجه بسیاری از حاضرین در مزار را به خود جلب کرده سبب خشم و نارضایتی مردم شد. متحصنین پس از آن به پلیس امنیت شهر ری منتقل شدند. از میان متحصنین ١٠ نفر به وزرا منتقل شدند تا فردا به دادسرای اوین انتقال داده شوند و بقیه آزاد شدند.
افراد دستگیر شده عبارتند از آقایان فرهاد رضابیگی، آرش جلالی، علی مولایی، ناصر فیضی و دو نفر دیگر که از نام آنها اطلاعی در دست نیست و خانمها فیروزه رنجبر، مریم داوودی امید، زهرا شفیعی و دکتر الهی .

این تحصنها در اعتراض به خبر وخامت حال محمد علی طاهری و انتقال او بیمارستان اتفاق افتاده است که فراخوان آن روز پنج شنبه ٢٢ بهمن، اعلام شده بود.زنداني سياسي محمدعلي طاهري از روز ١٨ بهمن در اعتراض به عدم آزادي خود دست به اعتصاب غذاي خشك زده است.