تجمع کارکنان البرز شرقی شاهرود و بستن جاده توسط کارگران


اجتماع امروز کارگران البرز شرقی شاهرود در اعتراض به عدم پرداخت به موقع نیز باعث تجمع در سه راه مهماندوست دامغان شد. یکی از کارگران معدن طزره در تشریح جزئیات تجمع امروز خود و همکارانش گفت: "بلاتکلیفی وضعیت معدن،۳ ونیم ماه پرداخت مزد معوق به همراه پرداخت نشدن ۱۶ ماه حق بیمه بیش از هزارو ۲۰۰ کارگر دلیل استمرار تجمع صنفی کارگران معدن البرز شرقی است".وی بابیان اینکه پیش از این گروهی از کارگران در روز گذشته (شنبه اول اسفند) نیز برای پیگیری همین مطالبات در اطراف محوطه معدن و مسیرهای منتهی به معدن تجمع کردند.

این کارگر معدن طزره با تاکید براینکه خواسته او و همکارانش تنها به روز شدن مطالبات مزدی و حقوقی است، افزود: "پس از حضور کارگران در مسیرهای منتهی به معدن به ویژه سه‌راهی مهماندوست در محور شاهرود -دامغان تعدای از مسئولان منطقه از جمله فرمانداری دامغان در میان آنها حاضر شدند و با جلب نظر کارگران به اجتماع صنفی برپا شده خاتمه دادند اما چون تا به این لحظه هیچ پاسخی به خواسته‌های مشخص تجمع کنندگان داده نشده و در نتیجه امروز هم اعتراض مشابهی برپا شده است.

معاون مالی شرکت البرز شرقی بابیان اینکه بزرگترین معدن زغال سنگ کشور به‌زودی به تعطیلی کامل کشیده خواهد شد، خواستار تزریق ۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای ادامه کار شرکت توسط دولت شد.

کارگران این معدن در تماس با ایلنا افزودند:" بیش از هزار کارگر هستیم که نزدیک به سه و نیم ماه مزدی و حدود ۱۶ ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکاریم و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و مراجعه به مسئولان مربوطه هیچ تغییری در شرایط ما ایجاد نشده است."