گردوخاک و آلودگی هوا ، جان دو کودک بی گناه را در اهواز گرفت !

به گزارش منابع محلی از شهر اهواز وزش طوفان شن و آلودگی شدید هوا سبب شده است تا چند تن از مردم اهواز جان خود را از دست بدهند.بنا به این گزارشها هزاران تن از مردم در اثر آلودگی هوا راهی بیمارستانها شده و بستری شده اند.در این بین گزارشهای موثق از فوت یک کودک عرب اهواز از اهالی منطقه ملاشیه خبر داده اند.
فؤاد حلفی کودک ۱۱ ساله اهل ملاشیه روز سه شنبه ۲۳ فوریه جاری میلادی در اثر استنشاق بیش از حد ذرات ریز آلاینده موجود در هوا جان خود را از دست داد.
انتشار این خبرها همراه با انتشار عکسهای کودک متوفی در سطح رسانه های اجتماعی، خشم مردمی وسیعی را بهمراه داشته است.درپی این وضعیت، قرار است امروز چهارشنبه تجمع بزرگ در برابر استانداری اهواز برگزار شود تا سران حکومتی را به پاسخگویی به نتایج فاجعه بار بی کفایتی آنان در قبال ساده ترین مسائل زیست محیطی وادارند.
قابل ذکر است که ادارات و مدارس 15شهر استان خوزستان روز دوشنبه به‌دلیل توفان ریزگردها تعطیل شد. به گزارش خبرگزاری ـ ایرنا ـ 3اسفند94 در روز یکشنبه نوبت عصر مدارس هشت شهر استان خوزستان تعطیل شدند. این تعطیلی روز دوشنبه به همه مدارس و ادارات 15 شهر استان خوزستان کشیده شد.این شهرها عبارت بودند از: اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، بستان، هویزه، امیدیه، رامشیر، سوسنگرد، هندیجان، شوش، کارون، باوی و حمیدیه. توفان ریزگردها که از روز شنبه شروع شده باعث لغو برخی پروازها در خوزستان شده است.