هر روز ده نفر بر اثر سوختگی در ایران می‌میرند

به گفته یک کارشناس در ایران، آموزش‌های ناکافی موجب شیوع سوختگی و کهنگی روش‌ها و کمبود امکانات درمانی، باعث مرگ روزانه ده نفر و مختل شدن زندگی روانی، فیزیکی و اجتماعی شمار زیادی از بیماران مبتلا به سوختگی در ایران است.

در آستانه برگزاری کنگره کشوری سوختگی در تهران در اسفند ماه امسال محمد جواد فاطمی، رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در نشستی مطبوعاتی گفت که در ایران روزی ۱۰ نفر بر اثر سوختگی می‌میرند. او تاکید کرد که این درحالی است که سوختگی قابل پیشگیری است و می‌توان بیماران را نجات داد.
محمد جواد فاطمی در سخنان خود به مشکلاتی پرداخت که در ایران برای درمان و بازتوانی بیمارانی که دچار سوختگی شده‌اند وجود دارد.
فاطمی گفت که سوختگی در ایران بسیار شایع است و میزان شیوع آن ۱۰ تا ۱۵ برابر متوسط جهانی است. او دلیل عمده این شیوع را عدم رعایت استانداردها و آموزش‌های ناکافی دانست. فاطمی در عین حال سوختگی در ایران را بیماری فقرا خواند و گفت که بیشتر افراد سوخته فقیرند.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سخنان خود به مشکلات درمان سوختگی در ایران پرداخت. او گفت که بیمارستان سوختگی شهید مطهری ۴۰ سال پیش در تهران ساخته شد و پس از آن هیچ بیمارستان سوختگی دیگری در تهران ساخته نشده است