بازداشت های گسترده در سقز

خبرهای منتشر شده حکایت از آن دارد که نیروهای اداره اطلاعات استان کُردستان بیش از ۱۰ شهروند را در شهر سقز بازداشت کرده و پس از چند روز شماری از آنان را آزاد کرده اند.

به گزارش رادیو زمانه ، روز ۲۵ بهمن، " فاتح دونداری، سامان پاشایی، فرشاد دارایی، نادر مجیدیان و بهروز ریشه صاحب" را همراه با ۱۰ شهروند دیگر در یک مهمانی در منزل "نادر مجیدیان" توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده بودند.علی رغم آزاد شدن شماری از بازداشت شدگان " فاتح دونداری، سامان پاشایی، فرشاد دارایی، نادر مجیدیان و بهروز ریشه صاحب" همچنان در بازداشتاه اداره اطلاعات بسر می برند و مقام های امنیتی حاضر به ارائه هیچ توضیحی در این رابطه نیستند.

خانواده بازداشت شده ها اعلام کرده اند که بازداشت این افراد بدون حکم قضایی بوده و نیروهای اطلاعات در جریان بازداشت ها به زور متوسل شده اند. بر اساس این گزارش یکی از بازداشت شده ها به نام "نادر مجیدیان" علاوه بر فعالیت های فرهنگی سردبیر وبسایت دو زبانه کُردی/فارسی "داهاتوو" بوده چندی پیش به فعالیت‌های خود پایان داده بود. سامان پاشایی نیز از قهرمانان اسبق کشتی فرنگی آسیا و جهان و از استادان دانشگاه آزاد سقز است .