محکومیت اشد مجازات برای امیر امیرقلی

بنابر گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «علی (امیر) امیرقلی»، دانشجوی اخراجی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی»  به اتهام “توهین به مقدسات”، “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی”، ” اجتماع و تبانی” و “توهین به رهبری” ” به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 این فعال چپ گرا پیش تر در روز جمعه ۸ شهریور ماه ۱۳۸۷پس از شرکت در بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی که در خاوران برگزار شده بود ، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

«علی امیر قلی» مجددا در ۱۰ آذرماه ۱۳۹۳ از سوی ماموران امنیتی با در دست داشتن حکم بازداشت نامبرده در منزل پدری بازداشت و پس از سپری کردن حدود دو ماه بازجویی های طاقت فرسا در انفرادی های بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.

از جمله اتهامات تفهیم شده به این فعال دانشجویی سابق از سوی بازپرس «امین ناصری» در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین می توان اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات و رهبری»، «فعالیتهای تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، را نام برد.
پیش تر در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۴ جلسه دادگاه این زندانی سیاسی و فعال دانشجویی سابق با عدم اتمام دادرسی دادگاه نامبرده به جلسه دوم موکول شد.
بر اساس گزارش های واصله این دانشجوی دانشکاه آزاد واحد قزوین در دوران دبستان خود و بر اثر حادثه ای بخشی از غده پانکراس که ترشح کننده انسولین برای کنترل قند خون است را از دست داده و بر اثر این مشکل در معرض مشکلات ناشی از دیابت قرار دارد.
آخرین و دومین دادگاه «علی امیر قلی» صبح روز  چهارشنبه ۲۳ دی ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» و با حضور وکیل این زندانی سیاسی «نعمت احمدی» برگزار شد.