ضرب و شتم میوه فروشان سیّار توسط مأموران بسیجی شهرداری در تهران


به گزارش خبرگزاری ایسنا، روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه در نتیجۀ برخورد شدید مأموران شهرداری با میوه شان سیّار خروجی ایستگاه متروی خیابان شادمان در تهران شماری از دستفروشان مجروح شدند. به گفتۀ شاهدان عینی مأموران شهرداری با خودروهای شاسی بلند ِبدون شماره که آرم شهرداری را حمل می کردند به محل آمدند و سرنشینان آنها که به باتوم و "شوکر" مسلح بودند بدون هیچ توضیحی به جان میوه فروشان سیّار افتادند و میوه های آنان را وسط پیاده رو و خیابان لگدمال کردند. یکی از دستفروشان گفته است که در این حادثه مأموران شهرداری دندان ها و بینی پسرش را شکستند و خواهرزاده اش را سخت مجروح ساختند به طوری که اگر مردم مداخله نمی کردند ضرب و شتم مأموران شهرداری علیه آنان ادامه می یافت.


حمله به دست فروشان خیابان شادمان به فاصلۀ اندکی پس از حملۀ شبانۀ مأموران شهرداری تهران به کارواشی در محلۀ سعادت آباد صورت گرفت که طی آن شماری از کارگران این کارواش زخمی و روانۀ بیمارستان شدند.
این اولین بار نیست که مأموران شهرداری که عمدتاً از اعضای شبه نظامیان بسیجی هستند به جان دست فروشان پایتخت می افتند که در نتیجۀ آن تاکنون دست کم یک دستفروش کشته و شمار بالایی نیز زخمی شده اند.
شهردار تهران، محمدباقر قالیباف، تاکنون در خصوص این حملات سکوت اختیار کرده است .

در حالی که مأموران شهرداری گاه تا سرحد مرگ دست فروشان و میوه فروشان سیار را در گوشه و کنار پایتخت و دیگر شهرهای کشور مضروب می کنند. مجتبی شادلو، نایب رییس اتحادیۀ باغداران ایران، از افزایش نجومی انواع میوه های قاچاق از جمله هلو، شلیل، آلو، زردآلو، انگور، گیلاس، آلبالو، انبه، آووکادو... در میادین مرکزی میوه و تره بار کشور خبر داده است.
رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز در خصوص واردات قاچاق میوه به کشور گفته است : مگر می‌شود میوه از شیلی، فرانسه یا مصر را به صورت کوله‌بری آنهم بدون هیچ لک و آسیبی وارد کشور کرد و در مغازه‌ها فروخت. این میوه ها با کانتینر و از طریق مبادی رسمی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.