شکنجه وحشیانه یک زندانی توسط زندانبانان ولی فقیه

بنابر گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه وحشیانه یک زندانی به صرف بیان واقعیتهای زندان که در بهداری زندان مرکزی زاهدان در آستانه مرگ قرار دارد.روز  پنجشنبه  ۱۵بهمن ۱۳۹۴ تعدادی از افراد قوه قضاییه ولی فقیه به بند ۴  زندان مرکزی زاهدان مراجعه می کنند و از زندانیان عادی می خواهند که اگر کسی مشکلی دارد می تواند مراجعه کند و مشکلات خود را مطرح  نماید .
زندانی ملنگ میر شاه  ۴۶ ساله محکوم به ۴ سال زندان می باشد که ۴ ماه از محکومیتش به پایان رسیده است به این هیئت مراجعه می کند و تمامی مشکلات موجود در زندان را  بیان می کند از جمله مشکلاتی  که مطرح نمود : عدم درمان زندانیان، قطع ممتد آب زندان، رفتارهای غیر انسانی زندانبانان با زندانیان ، وضعیت بد بهداشتی  و ازدحام بسیار زیاد در سلولها، وضعیت بسیار بد غذای زندانیان.


زندانی ملنگ میر شاه پس از مطرح کردن مشکلات به بند بازگردانده شد. در هنگام ورود به بند، با فردی به نام محسن خمر مدیر داخله زندان و رئیس بازرسی زندان مواجه می شود. آنها این زندانی را به دلیل اینکه مسائل زندان را برای هیئت قوه قضاییه ولی فقیه مطرح نموده تهدید نمودند و به وی گفتند که او را به بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل می کنند. بعد از ساعتی افسر نگهبان زندان این زندانی را احضار و به بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان  منتقل نمود. زندانبانان ولی فقیه  به محض ورود ملنگ میرشاه به بند قرنطینه به وی دست بند و پابند زدند و او را ۲ شب بدون هیچ امکاناتی در هواخوری زندان در سرماو بدون غذا  نگه داشتد و در طی مدتی که در بند قرنطینه بود تحت شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار دادند بطوری که از ناحیه سر دچار زخم های شدید و همچنین تمامی بدن وی زخمی، کبود و خونین بود .

پس از این شکنجه ها و به وخامت گراییدن وضعیت جسمی این زندانی، او را روز شنبه ۲۴ بهمن ماه با صندلی چرخدار به بهداری زندان می آورند و وضعیت وی به حدی وخیم است که پزشکان زندان او را در آستانه مرگ می دانند.