طبرزدى: تز "انتخاب بين بد و بدتر" غلط است/ مجلس استصوابى، مجلس نيست ** دكتر ملكى، نوريزاد و مدافعان حقوق بشر به طبرزدى راى دادند

حشمت اله طبرزدى سخنگوى تشكل فراگير "همبستگى براى دموكراسى و حقوق بشر در ايران" تز مطرح شده از سوى اصلاح طلبان مبنى انتخاب ميان بد و بدتر را يك تز غلط توصيف و تاكيد كرد: مردم اين حق را دارند كه كانديداى خود را انتخاب كنند و نبايد اجازه بدهند كه شوراى نگهبان و سپاه بجاى آنها تصميم بگيرند.

به گزارش خبرنگار "پيام دانشجو"، طبرزدى در برنامه "اپوزيت" با بيان اينكه مجلسى كه در چارچوب نظارت استصوابى شكل مى گيرد مجلس نيست و نمايندگان آن، نمايندگان مردم نيستند، تصريح كرد: نمايندگان مجلس بايد توسط مردم تاييد صلاحيت و در يك انتخابات دموكراتيك، آزاد و شفاف با راى مردم انتخاب شوند.
وى با اشاره به اينكه رژيم حق انتخاب و حق راى را با نظارت استصوابى از ايرانيان گرفته است، خاطرنشان كرد: در نخستين گام بايد حق راى را كه در حقيقت حق تعيين سرنوشت است، پس بگيريم.
** به صندوق انتخابات آزاد اكتفا نمى كنيم 
سخنگوى "همبستگى" با بيان اينكه در نخستين گام در مقابل صندوق هاى تحت اشغال رژيم، صندوق آزاد را از طريق اينترنت براى كسب آراى ايرانيان شكل داده ايم، اظهار داشت: البته صندوق انتخابات آزاد يك نمونه است و ما به اين صندوق اكتفا نمى كنيم چون بسيارى از مردم به آن دسترسى ندارند و به صورت علنى در تجمعات از مردم خواهيم خواست كه به كانديداهاى انتخابات آزاد راى بدهند.
طبرزدى كه از بانيان اصلى "بزرگترين كمپين حقوق بشرى" است، به عنوان نمونه به تجمعات فعالان حقوق بشرى به همراه دكتر محمد ملكى و نوريزاد ، اشاره كرد و گفت كه آنها به صراحت اعلام كرده اند كه به وى راى مى دهند.
بزرگترين كمپين حقوق بشرى سال گذشته در آستانه روز جهانى حقوق بشر با امضاى ٢٣ نفر از زندانيان سياسى و عقيدتى آغاز بكار كرد و تاكنون هزاران نفر از ايرانيان در داخل و خارج از كشور به آن پيوسته اند.
طبرزدى كه نزديك به دو دهه از عمر خود را در زندان هاى مختلف جمهورى اسلامى سپرى كرده است، جنبش و كمپين "نه به نظارت استصوابى" را در ادامه جنبش ها و كمپين هايى دانست كه مطالباتى چون آزادى زندانيان سياسى، نه به اعدام، نه به تبعيض جنسيتى و نه به تبعيض قومى و تامين معيشت را مطره كرده اند و خاطرنشان ساخت كه مخالفان جمهورى اسلامى بايد با كسب آراى ايرانيان در يك انتخابات آزاد و دموكراتيك، وزن خود را مشخص كنند؛ انتخاباتى كه نتايج آن قابل ارايه به نهادهاى بين المللى حقوق بشرى و سازمان ملل متحد باشد.