مقالات وارده : طرح تحریم یا شرکت فعال به قلم یکی از خوانندگان سایت خبر گر

با درود و عرض ارادت
طرح تحریم یا شرکت فعال

سعی‌ می‌کنم به اختصار توضیح دهم.۱ - اینکه انتخابات حاکمان فقط یک نمایش است شکی نیست.
۲- این رژیم خیلی‌ علاقه‌مند به شرکت وسیع مردم در این نمایش است و آن را تبلیغ و تشویق می‌کند.
۳- در این دوره کوتاه فضای‌ امنیتی کمتر حس میشود.
۴- تاثیر و شمارش افرادی که تحریم کرده‌ اند، امکان پذیر نیست.
۵- کسانی که در پروسه سیاسی در گیر نشوند، نسبت به نتایج کنش‌های سیاسی نیز بی‌ تفاوت خواهند بود. 

۶- توده‌ مردم بندرت فرصت اظهار نظردر مورد حاکمان را پیدا میکنند؛ این حکومت حاضر به نظر خواهی‌ عمومی در مورد رفتار خود از مردم نیست.

۷- حاکمان با دست چین کردن "کاندیدا‌های نمایندگی" تغییرات حتا خیلی‌ جزئی در قانون را هم که بتواند قدرت مردم را در مقابل حکومتیان افزایش دهد، مانع می‌شوند.
۸- وظیفه متفکران و مصلحین جامعه اینست که از مانورهای که رژیم برگزار می‌کند استفاده کنند و با کمترین ریسک برای مردم آن را به آکسیون اعتراضی قابل لمس تبدیل کنند.
۷- شاید بتوان این انتخابات را به یک همه پرسی‌ عمومی تبدیل کرد.
۸ تحریم انتخابات در بهترین حالت مردم را از در گیری در مسائل سیاسی دور می‌کند ونتایج تحریم قابل سنجش نیست.
این پیشنهاد باید با دوستان که در محیط هستند مشورت شود و عملیاتی بودن آن با دقت ارزیابی شود.
گذشته از ردّ صلاحیت اکثریت کاندیداهای اصلاح طلبان حکومتی، هیچ کاندیدای غیر خودی تأیید صلاحیت نشده است. در نتیجه ما تقاضا داریم که مردم درمقیاس وسیع شرکت کنند و به کاندیدای محبوب خود رای دهند، و اگر کاندیدای مورد نظر در لیست نیست، اسامی چاپ شده را قلم بگیرند و نام کاندیدا خود را بنویسند، و اگر کاندیدای ندارند، رای خط خورده خود را (نه رای سفید) در صندوق بیندازند.
آرا خط خورده به عنوان رای باطله محسوب خواهد شد، اگر ما کارمان را درست انجام داده باشیم، آرا باطله بخش مهمی از آرا را تشکیل می‌دهد و با توجه به اختلافات قوه مجریه و شورای نگهبان، دور از انتظار نیست که وزارت کشور با گزارش نتیجه انتخابات ، به علت تعداد کثیر آرا باطله، کّل انتخابات را باطل اعلام کند.
بهترین راه عملیاتی کردن چنین ایده ای، خبر رسانی وسیع است که شاید از طریق جوانان و دانشجویان عملی‌ باشد.
دوستانی توسط شرکت گوگل یک صندوق مجازی تشکیل داده اند که ایمنی آن از طرف شرکت گوگل پشتیبانی‌ میشود
باید کسانی که رای باطله داده اند و به اینترنت دسترسی دارند را تشویق به رای در این صندوق مجازی کرد، که سه هدف را در عین حال برآورده می‌کند، ۱- شمارشی ( هر چند کمتر از واقع) را امکان پذیر می‌کند و دوم، خطر اینکه حکومتیان بخواهند به این صندوق دست درازی کنند را کمتر می‌کند. توضیح اینکه شیوه‌ای که برای رای در این صندوق تعریف شده قابل سؤ استفاده است.به این صورت که هر کس میتواند کاندیدا‌ای را معرفی و به او رای دهد، تصور کنید حکومتیان اسامی کاندیدا‌های خود را وارد و تعداد زیادی رای به آنها بدهند، توانایی این صندوق را به عنوان یک تحریم فعال از محتوا خالی‌ می‌کنند، در حالی‌ که اگر این صندوق پذیرای کسانی‌ است که رای باطله داده اند، حکومتیان را از این سؤ استفاده محروم می‌کند، چون شرکت بیشتر آنها در واقع تعداد مخالفان را بیشتر نشان می‌دهد. سوم این که اگر شمارشگران آرا باطله را اعلام نکردند، این صندوق میتواند یک نمایشگر باشد. به همین دلیل تشویق مردم به شرکت در این رای گیری مجازی نیز با اهمیت میشود

طبیعی است که صندوق مجازی نیز نمایانگر (نه‌ تمامی‌ آرا) بخشی از آرا مخالف خواهد بود. ما نیز به همراه همه مردمی که رای مخالف داده اند خواهان ابطال چنین انتخاباتی خواهیم بود.
خ س