هزاران دلار کمک مالی دولت ایران به خانواده فلسطینی‌های کشته‌شده

سفیر جمهوری اسلامی در لبنان می‌گوید دولت ایران به خانواده فلسطینی‌هایی که در جریان اعتراضات و خشونت‌های ضداسراییلی کشته می‌شوند یا خانه‌های‌شان خراب می‌شود، هزاران دلار کمک مالی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد فتحعلی روز چهارشنبه (۲۴ فوریه-۵ اسفند) در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت: «تصمیم اول این است که به خانواده هر یک از شهدای انتفاضه در اورشلیم مبلغی به ارزش ۷ هزار دلار پرداخت می‌شود. هم‌چنین ۳۰ هزار دلار به خانواده‌هایی پرداخت می‌شود که به خاطر نقش فرزندان‌شان در اعتراضات، خانه‌های‌شان ویران شده است.»
بولدوزرهای ارتش اسراییل روز سه‌شنبه (۲۳ فوریه) خانه‌های دو فلسطینی را به جرم کشتن ۵ اسراییلی در کرانه‌ی باختری خراب کردند.دولت اسراییل می‌گوید که چنین تخریب‌هایی می‌تواند دیگر فلسطینی‌ها را از حمله به شهروندان اسراییلی بترساند. تنها از ماه اکتبر ۲۰۱۵ تا به امروز ۲۸ اسراییلی و یک شهروند امریکایی توسط فلسطینی‌ها به قتل رسیده‌اند. در همین مدت، ۱۶۸ فلسطینی نیز توسط نیروهای امنیتی اسراییل کشته شدند. مقامات اسراییلی می‌گویند که ۱۱۱ نفر از آن‌ها مهاجمان مسلح به سلاح‌های سرد و گرم بودند و مابقی در اعتراضات ضد اسراییلی خشونت‌آمیز شرکت داشتند.