وخامت حال زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده در زندان میناب

زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده مبتلا به سرطان روده که سه ماه پیش برای معالجه از زندان میناب به تهران منتقل شده بود، بدون هیچ معالجه‌ای و در حالی که در وضعیت وخیم قرار داشت به زندان میناب باز گردانده شد. 
این زندانی سیاسی به‌دلیل ابتلا به بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی، در معرض خطر جدی مرگ قرار دارد.

زیبه باباصفری مادر این زندانی سیاسی گفته است:” روز سه‌شنبه ٢٩ دی‌ماه بعد از سه ماه دوباره پسرم را به تبعیدگاه میناب منتقل کردند تا در آنجا جان وی را بگیرند.“
مادر افشین ضمن هشدار در مورد مرگ حتمی فرزندش مسئولیت جان فرزندش را متوجه خامنه‌ای و تمامی کسانی که مانع از درمان و مرخصی وی هستند دانسته است.
مادر این زندانی سیاسی می‌گوید:” حدود سه ساله هر روز ما را از دادستانی کامیاران به سنندج و از آنجا به میناب و دوباره به کامیاران می‌فرستند که با مرخصی و درمان پسرم موافقت کنند، ادامه این وضعیت به منزله مرگ تدریجی فرزندم خواهد بود.“
افشین سهراب‌زاده اهل کرمانشاه است.
او در ۱۸ خردادماه ۱۳۸۹ از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در شهرستان کامیاران بازداشت شد و به تحمل ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد.
او در اسفندماه ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به‌زندان میناب تبعید شد.
این زندانی در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان میناب و تبعیدش از زندان سنندج به زندان میناب در ۱۲ تیر ١٣٩١، اقدام به خودکشی کرد.