ایران اسلامی ؛ اعدام هشت زندانی در ایران

صبح امروز، سه متهم مرتبط با جرائم “مواد مخدر”، در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند، دادستان نظرآباد با تأیید این خبر گفته است که درخواست عفو این متهمان رد شده بود.
دادگستری استان البرز، محمد قیومی دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد درباره جزئیات اعدام اظهار داشت: “این سه متهم مرد در سال ۱۳۹۱ به اتهام مشارکت در ساخت و تولید نزدیک به ۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در نظرآباد بازداشت شدند و در شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج به اعدام محکوم شدند”.
وی افزود: “پس از طی تشریفات قانونی و رد درخواست عفو متهمان، آن‌ها ساعت ۶ صبح امروز ( ۱۶ دی ماه ) به دار آویخته شدند”.
دادستان نظرآباد به هویت متهمان اشاره‌ای نکرده است ولی منابع هرانا روز دوشنبه از انتقال سه زندانی به نام‌های “هادی نجفی ملکی”، “مهدی صادقی” و “مهدی جاوید” به انفرادی خبر داده بودند.
گفتنی است، همزمان حکم قصاص دست‌کم پنج زندانی نیز صبح امروز در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شد.
تا کنون هویت پنج تن به نام‌های “محمود ندیرنژاد”، “مهدی صادقی”، “صادق حیدری”، “حمید خدابنده‌لو” و “مقصود مهدی‌زاده” از سوی گزارشگران هرانا احراز شده است.
بیش از هفت زندانی روز یکشنبه جهت اجرای حکم قصاص به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند که تعدادی با اخذ مهلت از شاکیان موقتا از چوبه دار رهایی یافتند.
منابع و ارگان های رسمی قوه قضائیه تا کنون درباره اعدام این افراد، جرائم و پرونده های آنان اطلاع رسانی و شفاف سازی نکرده اند.