جهان،چشم به روی سرکوب و کشتار در «کردستان ترکیه» باز کند

جهان،چشم به روی سرکوب و کشتار در «کردستان ترکیه» باز کند . در «باکوور»کردستان ترکیه و حداقل 24 استان، جایی که هنوز وجود 22 میلیون کرد ساکن در آن مورد انکار دولت آن کشور است،متاسفانه هم اکنون جنگی ناعادلانه و نابرابر در جریان است. با فرو پاشیدن صلح اعلام شده از سوی آقای عبدالله اوجالان، حزب کارگران کردستان و کردها، دولت ترکیه جنگی تمام عیار علیه مردم کرد را آغاز نموده و رئیس جمهوری آن کشور با بستن شمشیر از رو برای مردم کرد گفته است: «تا بیرون راندن تمامی نیروهای مقاومت و مبارز کردی از شهرهای کردستان و تا نابودی کامل آنها جنگ ادامه خواهد یافت».

دولت ترکیه با لشکرکشی و اعزام نیروی ده هزار نفری مجهز به تسلیحات پیشرفته و تانک و بالگرد به کردستان، در بزنگاه جنجال آفرینی های جنگجویان داعش و النصره و دیگر متحدان آن کشور در عراق و سوریه و در زمانی که چشم جهانیان به بی رحمی ها و کشتارهای سبوعانه داعش خیره گردیده است، یورش به مردم کرد و جنگ در «باکوور» را شعله ور ساخته است. دولت ترکیه به بهانه مقابله با حزب کارگران کردستان و اخراج اعضای پ.ک.ک از شهرها و مراکز جمعیتی مناطق خود مدیریتی شهروندان محلی و شهرهای دیاربکر، ماردین، شیرناک، بوتان، سور، کرپوران، جزیره و نصبین را مورد هجوم و حمله نظامی قرار داده است. 


در این حملات تاکنون ده ها تن از شهروندان مدنی کشته شده و تعداد زیادی زخمی و یا دستگیر و بازداشت گردیده اند. هم راستا با یورش نیروهای نظامی به کردستان و اعلام حالت فوق‌العاده و حکومت نظامی در برخی مناطق، خشونت، ترور، قتل سیاسی و تهدید رهبران احزاب و نهادهای مدنی و محلی بطور فزاینده‌ای گسترش یافته اند. 

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان شروع دوباره جنگ در «باکوور» و سرکوب و کشتار مردم کرد توسط دولت ترکیه و همزمانی و هم راستایی آن با هجوم و حملات داعش و پیکارجویان متحد آن کشور به اقلیم کردستان در عراق و «روژآوا»در سوریه را تداوم و اجرای سیاست کهنه راهبردی نژادگرایانه دولت های پیشین ترکیه در راستای ایزوله سازی نژادی و نسل کشی مردم کرد و تجاوز به اصول بنیادین حقوق بشر قلمداد نموده و آن را مردود و محکوم می داند. 

این سازمان از جهانیان درخواست می نماید که دیده گان بر روی رفتار و کردار و اجرای برنامه های سرکوبگرانه، تروریست پرورانه و جنگ افروزانه دولت ترکیه در منطقه خاورمیانه بویژه در قبال مردم کرد باز کنند. 

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از مردم آزاده جهان و عموم آزادی خواهان و همه کردهای جهان درخواست و دعوت می کند نسبت به سرکوب گری های نژادپرستانه دولت ترکیه ساکت نباشند و با برپایی تجمع و آکسیون و اعتراض های مدنی جمعی و خیابانی و دیگر اقدامات مدنی از طرق ممکن و بصورت مسالمت آمیز سیاست ها و اقدامات سرکوبگرانه و جنگ افروزی های دولت ترکیه را افشا و محکوم نموده و ختم جنگ و کشتار در «باکوور» و تروریست پروری آن دولت را در منطقه خواستار شوند. 


سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان 


تهران: 1 دی 1394/ 21 دسامبر 2015