نامه سرگشاده شصت و یک نماینده پارلمان فرانسه در باره سفر حسن روحانی به پاریس

نامه سرگشاده شصت و یک نماینده پارلمان فرانسه در باره سفر حسن روحانی به پاریس :

آقای رئیس جمهور
شما در پاریس رئیس جمهوراسلامی ایران آقای حسن روحانی را به حضور می پذیرید. این یک انتخاب دیپلوماتیک است که در مورد آن هر یک از ما می تواند نظر خود را داشته باشد.

نمایندگان پارلمان فرانسه از اکثریت و گروه های اپوزیسیون؛ ما مایل هستیم دستکم توجه شما را روی آمار نا امید کننده رژیم ملا ها در زمینه رعایت حقوق بشرجلب کنیم.
حکومت مذهبی ایران یکی از رژیم های نابود کننده آزادی در این سیاره می باشد. « ادامه بیشترین اعدام ها به نسبت جمعیت در مقایسه با همه کشورهای دیگر جهان »،همانطور که احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در باره مسئله حقوق بشر ایران در گزارش خود نوشته است.
جلوس آقای روحانی به ریاست جمهوری متاًسفانه نتوانسته است تغییری را که انتظار می رفت به ارمغان آورد. روند اعدام ها سرعت یافته و تعداد اعدام ها از زمان به قدرت رسیدن آقای روحانی بیشتر شده است( نزدیک به دو هزار اعدام میان سال های 2013-2016 میلادی) انجام شده است. دستکم نوزده اعدام تنها در ماه ژانویه 2016، از جمله سه اعدام که در ملاً عام انجام شده اند، در میان این اعدام ها شمار قابل توجهی افرادی که هنگام ارتکاب جرم زیر سن قانونی بوده اند و به مرگ محکوم شده بودند دیده می شوند. برخی از محکومین به دلایل عجیب و غریبی چون؛ « دشمنی با خدا» یا « گسترش فساد در زمین» اعدام شده اند.
در زمینه آزادی های اساسی، نتایج به دست آمده به همان اندازه دلخراش است. آزادی بیان نقص شده است، نشریات خفه شده اند، سانسور در همه جا حضور دارد و بطور کلی یکی از بالاترین آمار روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان زندانی در جهان را دارا می باشد.