رمضان احمد کمال؛ زندانی سوری در بیهوشی کامل

رمضان احمد کمال، زندانی کرد سوری زندان گوهردشت که در پی وخامت جسمی به بیمارستان اعزام شد، در وضعیت بیهوشی به سر می‌برد.
بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار و هم‌بندی سابق آقای احمد کمال، با اعلام این مطلب در صفحه‌ی شخصی‌اش نوشته است: “او از دیروز بعد از ظهر (چهارشنبه ۹ دی ماه) و تا الان که این این چند خط را می نویسم در بیهوشی قرار دارد. به شدت ضعیف شده و به گفته دکتری که ابتدا او را در بیمارستان ساسان مداوا کرده ، علائم حیاتی اش خوب است اما سطح هوشیاری اش به شدت پائین است.”
به نوشته‌ی آقای امویی، وی ابتدا به بیمارستان ساسان اعزام شده است ولی مسئولان این بیمارستان با دیدن وضعیت وخیم او ، حاضر به پذیرش نشدند و پس از چند ساعت به رغم قبولی ریاست بیمارستان به بهانه این که تخت خالی ندارند او را بستری نکردند. وی هم‌اینک در بیهوشی کامل در بخش اورژانس بیمارستان موسوم به “امام خمینی” بستری شده است.
رمضان احمد کمال، سال ۸۷ و زمانی که به همراه چهار تن از نیروهای پ ک ک به اشتباه وارد مرزهای ایران شده بودند، بازداشت شد. هنگام بازداشت با پنج گلوله زخمی شد و بازوی دست راستش با اصابت گلوله به شدت آسیب دید.
عدم درمان جدی این زندانی سیاسی باعث شد که ماهیچه های دست او تحلیل رفته و زخم دچار عفونت شدید شود.
رمضان احمد کمال، از اهالی کوبانی سوریه که به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه به ده سال حبس محکوم شده است، طی این مدت در زندان های مهاباد، قزوین، اوین و رجایی شهر زندانی بوده است.