مراسم بزرگداشت سالگرد زندانیان سیاسی جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی در زندان اوین

زندانیان سیاسی بند 8 زندان اوین روز یکشنبه 4 بهمن، مراسمی به‌مناسبت پنجمین سالگرد شهادت جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی برگزار کردند.
این مراسم حوالی ساعت ۱۵ و 30دقیقه در هواخوری زندان اوین با تجمع زندانیان سیاسی به‌صورت ایستاده و منظم برگزار گردید. ابتدا زندانیان سیاسی خاطراتی از استواری و پایداری این دو زندانی سیاسی مقاوم که تا آخرین لحظه و به‌خصوص لحظاتی که با همبندیان خود وداع می‌کردند، بیان کردند. زندانیان گفتند: این دو شهید در حالیکه با لبخند به همبندیان خود اطمینان می‌دادند که صبح آزادی مردم ایران به‌زودی فرا خواهد رسید، به سوی میدان اعدام روانه شدند.

یکی از زندانیان سیاسی زندان اوین خلاصه‌ای از زندگینامه ‌این دوزندانی سیاسی مقاوم را برای سایر زندانیان قرائت کرد. در پایان زندانیان سیاسی به‌صورت جمعی ترانه مرغ سحر را به یاد شهید قهرمان محمدعلی حاج آقایی که همیشه در زندان آن را زمزمه می‌کرد، خواندند. سپس زندانیان سیاسی به روان پاک این دوشهید راه آزادی و سایر شهدای راه آزادی مردم ایران و میهن سه بار درود فرستادند و حوالی ساعت 16 با کف زدن، مراسم خود را به پایان رساندند.
جعفرکاظمی و محمدعلی حاج آقایی، در جریان اعتراضات مردمی پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در سال 88 ، بازداشت شده و در صبح روز چهارم بهمن ماه در زندان اوین تهران به دارآویخته شدند. هر دو به «محاربه»، «تبلیغ علیه نظام» و «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران محکوم شده بودند.
جعفر کاظمی براي ماه ها در زندان اوین توسط بازجویانش و جهت اجبار وی به اعترافات تلویزیونی مورد شکنجه قرار گرفت اما او از انجام اعترافات تلویزیونی خودداری کرد.