مادر مرتضی مرادپور: ناظر زندان با درخواست آزادی مشروط پسرم مخالفت کرد

به گفته معصومه امانی مادر مرتضی مرادپور فعال مدنی آذربایجانی دادیار ناظر زندان تبریز با درخواست آزادی مشروط پسرش مخالفت کرده است.
بنا به اطلاع اویان نیوز، دوشنبه ۲۱دی۹۴ جعفر فاضل نیا دادیار ناظر زندان تبریز ضمن برخورد «توهین آمیز» با معصومه امانی مادر مرتضی مرادپور فعال مدنی آذربایجانی، با درخواست آزادی مشروط این فعال زندانی «مخالفت کرده است».

معصومه امانی با اشاره به پیگیری پرونده پسرش به اویان نیوز گفت: به ناظر زندان گفتم که چرا پرونده اینجا مانده و چرا برای طی مراحل اداری به دادگاه ارسال نمی کنید که ابتدا گفت با درخواست مخالف کرده و سپس با این ذهنیت که اگر صدایش را بر روی زنان بلند کند کوتاه می آیند، صدایش را بلند کرد و به من گفت که از اینجا برو و سربازان را صدا کرد و مرا از دفترش بیرون انداخت.
خانم امانی رفتار این مسئول را «توهین آمیز» توصیف کرده می گوید: سربازان مرا آنچنان هل دادند که بر روی میز سالن افتادم.
مادر مرتضی مرادپور از طرح شکایت علیه این افراد خبر داده و گفته در روزهای آینده به مراجع قضایی تحویل خواهد داد.
خانواده مرتضی مرادپور به اویان نیوز گفته اند، «نامه ای که در آن امضای موافقت ۹ نفر از اعضای شورای طبقه بندی زندان تبریز با درخواست آزادی مشروط این فعال زندانی بوده را دیده اند».
به گفته معصومه امانی، شورای طبقه بندی زندان مرکزی تبریز در جلسه ۱۳دی۹۴ با درخواست آزادی مشروط مرتضی مرادپور فعال مدنی اهل تبریز موافقت کرده است.
این فعال مدنی روز ۲۸اردیبهشت۹۴، از سوی ماموران امنیتی در محل کارش بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.
مرتضی مرادپور در سال ۱۳۸۸ در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.