حشمت اله طبرزدی : اقدام ضد قانونی در حذف گروهی از ثبت نام کنندگان در مرحله اول

در این مرحله از انتخابات غیر ازاد و غیر دموکراتیک دو دسته کنار گذاشته شده اند:
دسته ی اول که به شرایط ثبت نام مثل سن، مدرک و فرم های تفتیش عقیده، معترض بوده و به این لحاظ از دیدگاه حکومت ثبت نام آنها مورد پذیرش نبوده است. احتمالا کاندیدا های همبستگی، هرمیداس باوند، عیسا خان حاتمی، کورش زعیم، حشمت اله طبرزدی، اسماعیل مفتی زاده و... در این دسته جا می گیرند. دسته ی دوم که از دیدگاه دستگاه، شرایط اولیه مذکور در بالا را داشته اند، اما مخالف حکومت به حساب آمده و باید رد می شده اند که گویا افرادی از کردستان و سایر مناطق، از نمونه های آن بوده اند.

اگر چه هیئت های اجرایی در رد صلاحیت ها گشاده دستی کرده و توپ را در میدان استصوابی انداخته اند، اما به علت دو پارامتر مذکور در بالا، تا اینجای کار شرایط انتخابات دموکراتیک مطابق بیانیه ی همبستگی و اعلامیه ی جهانی حقوق بشر را رعایت نکرده و صراحتا نقض کرده اند.

اما این امر به معنای آن نیست که کاندیداهای همبستگی قصد کنار کشیدن و واگذار کردن میدان به دست سرکوبگران را دارند.
همان گونه که از ابتدا گفته شد، ما ثبت نام کردیم و رسانه های درون و بیرون حکومت نیز این امر را ثبت و مخابره نمودند.
از دیگر سو، مراحل اصلی کار و چالش جدی در برابر سلب کنندگان حقوق اساسی مردم در پیش است و باید همه ی طرفداران انتخابات آزاد و دموکراتیک با هم متحد شوند.

پیدا کردن همدیگر و تقویت جنبش ضد استصوابی ، از راهکار های اصلی ما است.با همفکری همرزمان این راهکار را تقویت می کنیم.

دوستان ما در همبستگی این مراحل را دیده اند و ما اصلا غافلگیر نشدیم. باید مبارزه را تا پایان ادامه بدهیم و آگاهی رسانی و تقویت جبهه ی ضد استبدادی واقعا موجود ( روی این واژه تاکید ویژه داریم ) را تداوم ببخشیم.
همبستگی هزینه ی ثبت نام را پرداخت کرد و تابو را شکست و حتا از سوی بسیاری از دوستان ، ناسزا شنید. حال قرار نیست از میانه ی راه برگردد و به دلیل حذف دو دسته از ثبت نام کنندگان از سوی دستگاه، اعلام عدم حضور و تخطئه ی مراحل بعدی نماید.

در یک جنگ نرم به سر می بریم.
ما اعلام کردیم :
ثبت نام و کاندیدا شدن حق ما است و هیچ کس نمی تواند این حق را سلب کند.این حق را قانون به ما داده و زمانی که متولد شدیم با این حق متولد شدیم.

خامنه ای اما برای اولین بار اعلام می کند :
کاندیدا شدن نیز حق الناس است. اما مزورانه از واژه ی ،،صلاحیت ،،استفاده می کند تا از یک سو با مخالفین همسویی کرده باشد و بگوید که حق کاندیدا شدن را به رسمیت می شناسد، از دیگر سو به شورای نگهبان قدرت نامشروع خود، علامت بدهد که این اذعان من را جدی نگیر و مخالفین و منتقدین را قلع و قمع کن تا مبادا به تعبیر خودش، دشمن نفوذ کند و قدرت را از دست آنها بگیرد.

از چنین مجادله ای به جنگ نرم تعبیر می کنند که نشان می دهد ما در این جنگ، یک گام بلند از حریف جلو تر هستیم.
او را وادار کرده این تا اگر چه با ادبیات خویش، اما به حق کاندیدا شدن، اعتراف کند.برای این که در این جنگ نرم عقب نماند و وانمود کند که او هم به این حق معترف است .

پس باید آماده شویم تا این بهمن در حال حرکت ، علیه استصوابی و انتخابات غیر آزاد را سرعت و دامنه بدهیم.
پیدا کردن حذف شده ها در دو مرحله ی اول از ثبت نام، پیش از قلع و قمع شورای نگهبان، به این کار کمک می کند. اگر چه مرحله ی اصلی در پیش رو است.