محمدصدیق کبودند پس از 8سال زندان همچنان محروم از آزادی مشروط و پزشک متخصص

به گزارش كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها ، همسر محمود صديق كبودوند، زنداني سياسي كه از سال 1386 در زندان اوين به سر مي برد گفته است: رئيس زندان اوين چند ماه پيش درخواست آزادي مشروط آقاي كبودوند را به دادستاني فرستاده اما تا كنون با اين درخواست او موافقت نشده است.
او گفت: همسرش در اين هشت سال زندان تنها يك بار به مرخصي آمده و با توجه به شرايط جسمي، لازم است كه تحت نظر پزشك متخصص باشد.

محمد صدیق کبودوند، دبیر سازمان حقوق بشر کردستان و مدیر مسول نشریه “پیام مردم” که در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق تشکیل سازمان حقوق بشر کردستان و فعالیت در آن به ۱۱ سال حبس محکوم شد، باید بتواند از آزادی مشروط استفاده کند. 
خانم باغبان حسنی با اشاره به این که معمولا رئیس زندان در خواست آزادی مشروط اغلب زندانی ها را به دادستانی می فرستد گفت: “چند نفر در ماه های اخیر بر همین اساس آزاد شده اند ولی هنوز خبری در خصوص آقای کبودوند به ما نرسیده و گویا شامل حال او نشده است.”
محمد صدیق کبودوند، مدیر مسول نشریه “پیام مردم” در دوران زندان از حقوق عادی یک زندانی مانند مرخصی، درمان پزشکی مناسب و به هنگام و ملاقات حضوری محروم بوده است. او یکبار در شهریور ماه ۱۳۹۱به دلیل آنکه مسولان با درخواست های متعدد او موافقت نکرده بودند، به مدت ۶۰ روز دست به اعتصاب غذای تر زد. در آن زمان او نیاز به مرخصی برای عیادت فرزندش که مبتلا به سرطان بود، داشت.