بیل گیتس، در اقدامی با همکاری سازمان ملل متحد قصد دارد تا یک پروژه‌ی چند میلیارد دلاری را در زمینهٔ انرژی پاک را اجرا کند




ویژه‌ی شهروندیار- بیل گیتس، مدیر سابق شرکت مایکروسافت در اقدامی با همکاری سازمان ملل متحد قصد دارد تا یک پروژه‌ی چند میلیارد دلاری را در زمینهٔ انرژی پاک را به مرحله اجرا در بیاورد. او چندین سرمایه‌گزار خصوصی را بسیج کرده تا با کمک دولت‌ها، دمای زمین را پایین بیاورند و از فاجعه‌های زیست محیطی جلوگیری کنند. دارند تلاش می‌کنند که به جای سوزاندن سوخت‌های کربنی (گاز، گازوییل، سوخت‌های فسیلی...) بتوان از انرژی‌های پاک استفاده کرد. 


کنفرانس پاریس موسوم به نشست «کوپ 21» حدود 150 تن از سران جهان را که قصد دارند برای مبارزه با افزایش دمای کره زمین به راه حل‌خای جدید برسند، از دوشنبه ‌تحت نظارت سازمان ملل در پایتخت فرانسه گرد هم آورده.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد این 20 کشور که 80 درصد بودجه جهانی را در تحقیق و توسعه انرژی های پاک به خود اختصاص می دهند «ماموریت نوآوری» را اعلام می کنند و متعهد می شوند سرمایه گذاری های خود در این زمینه در پنج سال آینده ،دو برابر کنند.

به موازت آن ،‌دولت آمریکا همچنین از« ائتلاف پیشرفت در انرژی » خبرداد.
این ائتلاف گروهی مستقل از 28 سرمایه گذار خصوصی تحت مدیریت بیل گیتس میلیاردر آمریکایی است که قرار است به عنوان واسطه ای بین شرکت های جدید بخش انرژی های سبز ،‌تحقیقات و بازار انرژی عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،‌کاخ سفید توضیح می دهد هدف پیشگیری از پدیده « دره مرگ» در زمانی است که برای توسعه طرح ها منابع مالی کافی وجود نداشته باشد.
کشور های شرکت کننده برای این طرح شامل استرالیا ،‌برزیل ،‌کانادا ، شیلی ، چین ،‌دانمارک ،‌فرانسه ،‌آلمان ، هند ،‌اندونزی ،‌ایتالیا ، ژاپن ، کره جنوبی ،‌مکزیک ، نروژ،‌عربستان سعودی ،‌سوئد ،‌امارات عربی متحده ،‌انگلیس و آمریکا هستند.