ایران اسلامی ؛ اعدام پنج زندانی در تهران وتبریز وکرمان

سه زندانی متهم به قتل در زندان رجائی شهر کرج به دار آویخته شدند و حکم هفت تن نیز اجرا نشد.
بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، حکم اعدام (قصاص) سه زندانی به نام های “مهدی سلحشور”، “مسعود استاد کریم” و “مرتضی گنجینه ای”، سحرگاه امروز، چهارشنبه ۲۵ آذر ماه، در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد و هفت زندانی نیز با عدم اجرای حکم، موقتا از چوبه دار رهایی یافتند. 



این ده زندانی روز یکشنبه جهت اجرای حکم به انفرادی منتقل شده بودند، اتهام همه آنان قتل عمد و جنسیت یک تن زن و بقیه مرد عنوان شده بود.

حکم قصاص “مهدی کشاورز”، “محمدحسین صبوری”، “صادق حیدری” و “مهدی بالیست” و سه تن دیگر نیز با اخذ مهلت از شاکیان و یا رضایت، فعلا اجرا نشد.


به گزارش ایسنا، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کهنوج، از اجرای حکم اعدام “الف.ب”، عامل کشته شدن “اکبر یگانه دوست” مامور فرماندهی انتظامی کهنوج صبح امروز “چهارشنبه ۲۵ آذرماه”، در زندان کرمان خبر داد.
مسعود معاذالهی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کهنوج، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: “پس از چند ماه رسیدگی قضایی و استماع دفاعیات متهم و اثبات اتهام در محضر دادگاه بر اساس ادله و مدارک پرونده، متهم به حد شرعی قتل “اعدام” محکوم گردید”.

همچنین به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان ، بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ آذرماه حکم اعدام یک زندانی متهم به قتل که به قصاص مجکوم شده بود در زندان مرکزی تبریز اجرا شد.
این منبع هویت زندانی اعدام شده را شمس‌الدین اورج‌زاده اهل شهر جلفا اعلام کرد و در ادامه افزود که این زندانی از سه سال پیش در این زندان بوده است.