حسین علیزاده: اگر کسی جواب توهین‌ها را بدهد جایش گوشه زندان است. کلید روحانی مشکل‌گشای موسیقی نبود

به گزارش رادیو آلمان, حسین علیزاده از مشکلاتی یاد کرده که در خانه موسیقی و در برگزاری کنسرت‌ها به ویژه در شهرستان‌ها وجود دارد. به گفته او قانون هیچ جایگاهی در موسیقی ایران ندارد و اهل هنر با توهین روبرو می‌شوند.حسین علیزاده‌، آهنگساز و نوازنده نامدار ایران روز سه‌شنبه (اول دی ماه / ۲۲ دسامبر) در نشستی خبری از بی‌قانونی‌ و رفتارهای سلیقه‌ای در عرصه موسیقی انتقاد کرد. به گفته‌ او "ملت واژه بزرگی است و باید به آن احترام گذاشت".

او افزود: «جای خوشحالی بود که توانستیم در چند سال گذشته کنسرت‌هایی در شهرستان‌های کوچک برگزار کنیم، اما کلید روحانی نتوانست مشکلات را حل کند و اجرا در شهرستان‌ها همچنان با مشکل روبروست. در هیچ جای دنیا با موسیقی چنین رفتاری نمی‌کنند .»

علیزاده از لغو کنسرت‌های موسیقی در ایران به خواست برخی اشخاص و به صورتی غیرقانونی انتقاد کرد و افزود، حتی اگر کسی چون او از وضعیت گلایه کند، ممکن است جایش در زندان باشد.

این آهنگساز در توضیح این که چرا در برنامه‌های دهه فجر( زجر )شرکت نمی‌کند، گفت: «موسیقی نباید در طول ۳۶۵ روز سال، تنها ۱۰ روز محترم باشد و همه امکانات و بودجه به آن اختصاص داده شود، اما پس از آن هر کس دلش خواست به موسیقی توهین کند.»

او تاکید کرد که دو سال است به خانه موسیقی نرفته و خودش را عضو آن و دبیر شورای‌عالی این خانه نمی‌داند. علیزاده در توضیح دلیل ترک خانه موسیقی به حضور بسیاری از تصمیم‌گیرندگان آن در شوراهای ممیزی ارشاد اشاره کرد: «وقتی در کشور ما همه‌چیز خیلی دولتی است، باید یک واحد صنفی برای موسیقی وجود داشته باشد که اعضایش افرادی باشند که با استقلال فکری کار کنند، اما من هیچ‌وقت برای عضویت در شورای عالی خانه موسیقی داوطلب نشدم.»