«سرگذشت‌های ناتمام» ساخته بنیاد عبدالرحمن برومند، ویدئویی است از داستان زندگی دانشجویان ایرانی



حقوق بشر و دموکراسی برای ایران : گزینش دانشجویانی که در بالا به نمایش گذاشته شده‌اند، برپایۀ دسترسی به عکس و شرح حال آن‌ها، بدون توجه به گرایش سیاسی‌شان بوده است. نام آن‌ها از فهرست دانش‌آموزان و دانشجویان جانباخته در صفحات "یادبود امید" و فهرست بنیاد عبدالرحمان برومند برگرفته شده که شامل بیش از یازده هزار دانشجویی می‌شود که از سوی دستگاه قضایی، امنیتی و نیروهای شبه‌نظامی، کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها، و بخش‌های سیاسی و ایده‌ئولوژیک جمهوری اسلامی، محکوم یا مجازات شده اند.(به روز شده ۱۳۹۱)

از اول انقلاب تا به حال حداقل ۱۶۰۰ دانشجو اعدام شده اند. به دلیل باورها، فعالیت ها و مخالفت با دستگاه فکری پساانقلابی.۱۶۰۰ سرگذشت‌ ناتمام...بدون شک انها بیشتر بودند. 
«سرگذشت‌های ناتمام» ساخته بنیاد عبدالرحمن برومند، ویدئویی است از داستان زندگی دانشجویان ایرانی. جوانانی که مجازات شدند، چرا که میخواستند از باورهاشان آزادانه سخن بگویند. طی بیش از سی و پنج سال حاکمیت جمهوری اسلامی، با هزاران مورد نقض حقوق بشر مواجه بوده‌ایم. در این میان، دانشجویان‌ همواره در معرض بازداشت خودسرانه، زندان، شکنجه و اعدام بوده‌اند. این دانشجویان در جستجوی پیشرفت و تبادل آزاد آراء که نماد آموزش است، هر زمان که به ابراز عقاید و افکارشان پرداختند، آلت دست جریان‌های سیاسی قلمداد شدند، و یا چون حاضر به انکار باورهایشان نبودند، قربانی خشونت شدند. رشتۀ زندگی آنان از هم گسست یا به نحو بازگشت‌ناپذیری دگرگون شد.
به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو و به پاس فداکاری دانشجویان ایرانی در راه مبارزه برای آزادی و حقوق بشر، ویدئوی سرگذشت‌های ناتمام، روایتی از سرکوب دانشجویان ایرانی را دوباره به اشتراک می‌گذاریم...
مگذارید زندگی‌های به تاراج رفته فراموش شوند اگر نام و نشانی از قربانیان دارید در اینجا وارد کنید