ادعای بی شرمانه فرماندار بهبهان در مورد حمله به اعتراض مردم


اعتراض اهالی روستایی در خوزستان به شرایط استخدامی پالایشگاهی در نزدیکی این روستا، به درگیری آنها با پلیس ایران و کشته شدن یک نفر منجر شده است. دو نفر هم در این درگیری زخمی شده‌اند. ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، می‌گوید اهالی روستای شهرویی به این اعتراض داشته‌اند که کارگران پالایشگاه گاز بیدبلند ٢ از این روستا استخدام نشده‌اند. آنها برای نشان دادن اعتراض خود جاده منتهی به پالایشگاه را بستند.
فرماندار بهبهان در مورد حمله به اعتراض مردم بیشرمانه ادعا کرده است : پس از آن که نیروهای پلیس برای باز کردن جاده فرستاده شدند معترضان به سوی ماموران تیراندازی کردند.

به گفته حسین ملک خدایی، فرماندار بهبهان، "در این حادثه، یکی از اهالی روستا کشته شده و دو نفر نیز مجروح شدند.

طرح ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند ٢ از سال ١٣٨٠ تصویب شده و برآورد می‌شود که برای اجرای این طرح به حدود ٣ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشد. بنا بوده که این پروژه در اواسط دهه ١٣٨٠ به بهره‌برداری برسد، با این حال روند پیشرفت آن کند بوده و در مقاطعی متوقف شده است.

فرماندار بهبهان در توضیح این مساله به ایرنا گفته است: "طرح ساخت پالایشگاه بیدبلند ۲ که در دولت‌های قبلی تصویب شده بود به دلیل اختلاس بزرگ بانکی در بانک صادرات که تامین کننده اصلی منابع مالی این پالایشگاه بود وارد مرحله اجرا نشد."
ملک خدایی اظهار امیدواری کرده که با راه‌اندازی این پالایشگاه ۶ هزار نفر در آن مشغول به کار شوند.

بنا به گزارش مرکز آمار ایران استان خوزستان در سال‌های اخیر یکی از هشت استان با بالاترین نرخ بیکاری در ایران بوده است.