بلاتکلیفی سه ساله و عدم رسیدگی به وضعیت جسمانی سهیل بابادی

سهیل بابادی زندانی سیاسی در سالن ۳۱ زندان رجایی شهر بیش از سه سال است که همچنان منتظر روشن شدن وضعیت و رای دادگاه به سر می‌برد. بنا بر همین گزارش و به گفته همسر سهیل بابادی، این زندانی سیاسی را برای آزار و اذیت به بند زندانیان عادی منتقل کرده‌اند. وی حدود ۹ ماه را در انفرادی‌های ۲الف و سپس در بند ۳۵۰ اوین گذارنده است و بعد از آن به تبعیدگاه رجایی شهر منتقل شده است. همسر این زندانی سیاسی افزود به دلیل آنکه وضعیت پرونده سهیل مشخص نشده است، وی از امکانات یک زندانی عادی هم برخوردار نیست و او را بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی و پرونده‌اش در بند زندانیان عادی نگه داری می‌کنند در صورتی که اگر پرونده وی بررسی و قرار بر محکومیت او هم باشد وی زندانی سیاسی محسوب می‌شود.

پرونده سهیل بابادی به مرحله تجدید نظر دادگاه کیفری رسیده است اما تاریخی برای این دادگاه و روشن شدن وضعیت بابادی مشخص نشده و به گفته مسئولان ممکن است این دادگاه بیشتر از یک ماه دیگر تشکیل شود.

به استناد گفته‌های همسر این زندانی سیاسی، وی دارای بیماری کلیوی است و نوع بیماری او سنگ کلیه عنوان شده است و تنها یک بار آن هم به خاطر خونریزی و وضعیت اورژانسی به ناچار حکم اعزام به بیمارستان را صادر کرده‌اند. اما در طول این سه سال هر زمانی که وضعیت جسمانی او بحرانی می‌شود امکانات پزشکی مناسب برایش وجود نداشته و او در طول دوران حبس خود به ناچار متحمل دردهای فراوان بوده است.

یکی از پرونده‌های منتسب به بابادی توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام است که وی را به ۵ سال زندان محکوم و پرونده جدیدتری که برای او باز کرده‌اند، او را به اتهام اجماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به ۷ سال زندان دیگر محکوم می‌کند.

لازم به ذکر است که پرونده این زندانی سیاسی با دستکاری‌های متعدد پر از ابهامات است و این ابهامات وضعیت این زندانی سیاسی را بی جهت به بلاتکلیفی کشانده است.