اعزام سعید مدنی به مرخصی

«سعید مدنی» زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهرکرج پس از گذشت چهار سال حبس برای اولین بار عصر روز دوشنبه ۸ دی ماه به مرخصی اعزام شد.به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی، «سعید مدنی» پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی و مدنی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه، کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و شورا اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر است.
«سعید مدنی» که دی ماه سال ۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یک سال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ فرستاده شد.

او در بهمن سال ۱۳۹۲ در پی فعالیت به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته های زندانیان این بند از این بند به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
وی علاوه بر حکم سه و نیم سال حبس و در پی پرونده سازی های جدید و به صورت غیر قانونی به ۶ سال دیگر نیز محکوم شد و باید تا سال ۱۳۹۸ را در حبس بگذراند و پس از آن برای گذراندن دوسال تبعید به بندر عباس منتقل شود.

او سالهای ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ زندان سیاسی را تجربه کرده و از سال و ۱۳۹۰ تا امروز را در زندان گذرانده که تاکنون پژوهش هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است.